fa
door fabrizio Jan 3, 2006 om 21:43
Computers & telefonie

Nummerherkenning

Nadat mijn telefoon met nummerherkenning kapot was gegaan ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Ik heb de telefoontoestellen Premier Magic 120 en Topcom Cocoon 85 en de losse nummerherkenners Profoon PC65ZT en de Ranex RX1520 geprobeerd, maar geen van allen heeft/is een goed functionerende nummerherkenner. De Ranex is nog de beste: die werkt bij ongeveer de helft van de telefoontjes, de andere doen helemaal niks. Volgens de gebruiksaanwijzing ondersteunen ze allemaal DTMF. Mijn vraag: zijn er nog nummerherkenners/telefoons met nummerherkenning te koop die het wel doen? Het mag geen Philips zijn, daar heb ik slechte ervaringen mee.

937 4 Rapporteer

gerardk
door gerardk - Mar 16, 2006 om 22:21
175 Antwoorden / 8 Vragen

Er zijn twee verschillen de systemen in gebruik bij nummerherkenning en die zijn niet uitwisselbaar en het is ook zo dat steeds meer mensen de doorgifte van hun nummer (laten) blokkeren. Ik denk dat dat de reden is en niet het merk/type toestel

xandor020
door xandor020 - Jan 7, 2012 om 16:25
180 Antwoorden / 8 Vragen

Ik gebruik al jaren Siemens en ben ZEER tevreden, heb 7 telefoons en er is er nog nooit 1 stuk gegaan. Overal nummerherkening. Ze zijn wel iets duurder maar okay.

morrigan
door morrigan - Jan 7, 2012 om 16:26
87 Antwoorden / 0 Vragen

Daar sluit ik mij bij aan. Ik heb ook hele goede ervaringen met Siemens DECT telefoons. Ook andere mensen uit mijn omgeving zijn zeer tevreden over Siemens. Het is inderdaad wat duurder dan Profoon of Ranex, maar ook veel beter.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 7, 2012 om 16:26
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik heb geen ervaring met nummerherkenning, maar helaas wel met Siemens-telefoons, zoals zojuist besproken. Ik beschik zelf over 2 Siemens Gigaset's. De eerste was ruim 400 gulden, de tweede heb ik kado gekregen omdat de vorige eigenaar hem zat was.

De eerste heeft altijd al als probleem gehad dat als je hem een paar uur niet gebruikt hebt (uiteraard gewoon op de lader), dan komt hij in een hele diepe slaapstand. Als ik iemand opzoek in mijn telefoonboekje en kies, gaat de telefoon gewoon weer in de stand-by. Geen gesprek dus. De persoon zal voor een tweede keer moeten worden opgezocht. Een email naar de TD van Siemens gestuurd. Daarop kreeg ik de reactie dat daar niks aan te doen is en dat als je nog onderdelen wilt bestellen, dan moest ik dat binnen 4 maanden doen. Het toestel was uit productie en voor Siemens reden genoeg om ook geen spare-parts te bewaren.

Bovendien moet je na een gesprek altijd goed opletten of je het app wel juist in de houder zet, anders heb je de volgende dag lege batterijen.

Mijn tweede Siemens Gigaset is helemaal een ramp. De contacten van het laadsysteem werken pas als je het toestel een beetje heen-en-weer beweegt in de houder ondanks diverse schoonmaakacties van de contacten. Daarna laadt hij de batterij wel op, maar zodra hij vol is loopt de batterij weer net zo hard leeg en blijft ook leeg. Na 2 dagen is het toestel dus weer uit.

M.a.w. je kunt niet zomaar zeggen dat een toestel wel-of-niet goed is. Het is gewoon een beetje mazzel hebben en iedereen heeft hierin zijn eigen ervaringen. Er zullen vast mensen zijn die juist een Philips zouden willen hebben, tòch?