ruud123456
door ruud123456 Nov 12, 2005 om 23:09
Computers & telefonie

Omzetten Wanadoo abonnement

Hallo allemaal,

ik kreeg van Wanadoo deze week een mailtje dat ze het "Wanadoo ADSL
Direct" abonnement gaan omzetten naar een "Wanadoo ADSL Family"
abonnement. Op zich harstikke leuk, want theoretisch zou dat een
snelheidswinst van 4x ten op zichte van het oude abonnement betekenen
tegen de zelfde prijs.

Helaas heb ik er niets aan om dat ik te ver van de centrale woon en dus helemaal geen snelheidswinst heb.

Wel zal er een nieuw contract aangegaan worden, waardoor de opzegtermijn ook weer opschuift. Zijn er mensen die tegen het zelfde aangelopen zijn en moet je dit pikken of kan je Wanadoo aan het oude contract houden?

Vraag twee:

Hoe is de stand van zaken op dit moment met Wanadoo telefonie? Zijn het
nog steeds van die houtje-touwtje verbindingen zoals een jaar tot een
half jaar geleden of is dit verbeterd. En komen er nog veel problemen
met de "Livebox" voor of is dat ondertussen opgelost?

Met groet

Ruud

702 6 Rapporteer

ricardow
door ricardow - Nov 15, 2005 om 00:50
202 Antwoorden / 7 Vragen

<dubbelpost>

ruud123456
door ruud123456 - Nov 15, 2005 om 00:51
37 Antwoorden / 4 Vragen

Goed gezien (-;

ja
door jarivla - Nov 17, 2005 om 17:13
194 Antwoorden / 101 Vragen

Dag Ruud,

Ook ik heb schriftelijk bericht van Wanadoo dat ik nog dit jaar sneller ken internetten voor hetzelfde abonnementsgeld. De contractsperiode van het abonnement blijft overigens ongewijzigd. Ik ben hier best blij mee want alles werkt perfect. Wanadoo houd je aan het afgesloten contract en daar is geen speld tussen te krijgen. Ook de verbindingen zijn goed.Geen enkel probleem mee. Waar moet ik overigens aan denken dat je te ver van een centrale afwoon? Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden inmiddels.

Jan

ruud123456
door ruud123456 - Nov 17, 2005 om 22:29
37 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Jan,

het is niet zo dat de
oude aanmelddatum gehandhaafd blijft !  Op een moment voordat je
wordt overgezet, krijg je nog een brief met een nieuwe registratiedatum
en vanaf die datum zit je er weer een jaar aan vast. Nou maak ik er
geen punt meer van, want dat is slechts een maand na de oude datum. Het
gaat er alleen maar om dat ze je abonnement gewoon omzetten zonder dat
je vooraf toestemming hebt gegeven (niet erg netjes maar volgens hun
"Algemene Voorwaarden" mogen ze dat doen).

Wat betreft de afstand naar de centrale: die is hier behoorlijk groot.
Maar ik heb begrepen dat de meting van Wanadoo aan de conservatieve
kant is, dus ik kan waarschijnlijk best behoorlijke snelheden halen.

Deze topic is trouwens verder gegaan onder de subcategorie internetproviders, waar ik dezelfde vraag had gesteld.

Toch bedankt voor je reactie.

Groet,

Ruud

su
door suuz - Nov 26, 2005 om 12:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan inderdaad zijn dat je te ver van de centrale zit. Maar op zich had je dat ook al geweten toen je gewoon adsl direct afsloot of een ander adsl abbonement. KPN heeft namelijk codes die ze doorgeven waar je in zit. Code groen is dat je goed internet zou moeten kunnen ontvangen. Code oranje is dat je internet zou kunnen ontvangen, maar dat het mogelijk is dat er snelheid verlies is of een verbrekende verbinding zo nu en dan, en dat je dat op de koop toe neemt dan!... Tenminste dat is wat ik er van weet. Op zich zal je altijd een snellere verbinding hebben dan wat je had, maar inderdaad op het moment dat je heel ver van de centrale afwoont wordt die minder. Wat je zelf nog zou kunnen doen is eventueel zorgen dat de bekabeling van je modem niet te lang is naar het isra punt en naar je pc. Daar gaat ook veel snelheid door verloren

ruud123456
door ruud123456 - Nov 26, 2005 om 21:32
37 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je enig idee of er een website is waar je kan zien wat je te
verwachten snelheid is. En dan niet op de Wanadoo website, want die
meting schijnt niet zo betrouwbaar te zijn. Ik wil ook graag wat meer
weten over die indeling van KPN met die  kleurcodes.

Bij voorbaat dank.