jd
door jdbeste1 May 22, 2024 om 17:06
Vrije tijd & tuin

Zonnebril zakt steeds af van neus...

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn zonnebril vaster op mijn neus te krijgen. Neusvleugels zijn al afgesteld maar helpt niet. Wie weet hier een oplossing voor. Vooral als het warm is glijdt deze steeds af.........

3891 20 Rapporteer
Janzegt
door Janzegt - May 22, 2024 om 17:14
140 Antwoorden / Vragen

Goede brilpositie wordt bepaald door een combinatie van neusvleugelstand en klemming op het hoofd/achter de oren. Iedere opticien kan dit doen.
Maar als het warm is dan gaan de mens sneller zweten, waardoor de huid op de neus gladder wordt en de kans op wegglijden iets hoger wordt.
Als u de bril bij een opticien gekocht heeft, dan gewoon terug gaan. Als u de zonnebril ergens anders heeft gekocht, kun u alsnog proberen of een opticien dit wil doen en misschien moet u dan een klein bedrag betalen.

Mabelle
door Mabelle - May 22, 2024 om 17:29
493 Antwoorden / 1 Vragen

Pleister op je neus in warme tijden...

jewee
door jewee May 24, 2024 om 11:21
64 Antwoorden / Vragen

Die zweet wel los bij warmte

mahadma
door mahadma - May 22, 2024 om 17:48
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Veel mensen zetten hun bril af met 1 hand ipv 2 handen dan komt er torsie waardoor de bril ongemerkt "versteld".

Ja
door Janitavfh - May 22, 2024 om 17:52
38 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn moeder heeft een vaste brug op de bril laten zetten,  misschien ook voor u een optie?

gerbera
door gerbera - May 22, 2024 om 21:26
7386 Antwoorden / 14 Vragen

Komt de bril van een opticiën kan het zijn dat de neusvleugeltjes te klein zijn,  mogelijk kunnen er wat grotere op of  opnieuw af laten stellen. Is het en huis,tuin en keukenbril dan wil poederen van de neus met makeup wel eens helpen.   Is het een geheel kunststof bril dan zal deze bij warm weer gaan werken en ruimer gaan zitten, daar is weinig aan te doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 22, 2024 om 23:19
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte J.D. de Beste,

Om wat voor een zonnebril gaat het ?

Kun u een foto plaatsen van de zonnebril?

U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.

JMA2
door JMA2 - May 22, 2024 om 23:50
129 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zat een week of 2 geleden een aflevering van Shark Tank te kijken waar een nam een oplossing had uitgevonden voor dit probleem. Het is een natuurlijke wax die voor urenlang draagcomfort zorgt. Het heet Nerdwax maar ik weet niet of het hier al verkrijgbaar is.
Op youtube even zoeken op Nerdwax laat prima zien hoe het werkt.

Di
door Dingtheas - May 23, 2024 om 07:34
1 Antwoorden / Vragen

Als je merkt dat je zonnebril steeds van je neus glijdt, vooral wanneer het warm is, zijn er een paar eenvoudige oplossingen die je kunt proberen om de bril steviger op zijn plaats te houden:

1. **Antislip neuspads:** Overweeg om antislip neuspads toe te voegen aan de neusbrug van je zonnebril. Deze pads zijn gemaakt van siliconen of rubber en helpen voorkomen dat de bril wegglijdt door een betere grip op je neus te bieden.

2. **Verstelbare oorhaakjes:** Sommige zonnebrillen hebben verstelbare oorhaakjes die je kunt aanpassen voor een betere pasvorm achter je oren. Door de oorhaakjes strakker te maken, kan de bril steviger op je neus blijven zitten.

3. **Sportbandje of retainer:** Overweeg om een sportbandje of retainer aan je zonnebril toe te voegen. Deze bandjes lopen achter je hoofd en zorgen ervoor dat je bril niet van je neus glijdt, zelfs niet tijdens activiteiten zoals sporten of wandelen.

4. **Aanpassing door een professional:** Als geen van de bovenstaande oplossingen werkt, overweeg dan om je zonnebril te laten aanpassen door een professionele opticien of optometrist. Zij kunnen de bril mogelijk aanpassen voor een betere pasvorm en stabiliteit op je neus.

5. **Zonnebril met grip:** Als je regelmatig last hebt van een wegglijdende zonnebril, overweeg dan om een zonnebril te kiezen met speciale gripfuncties, zoals rubberen bekleding op de neusbrug en de oorhaakjes, die ontworpen zijn om de bril steviger op zijn plaats te houden.

Probeer een of meerdere van deze oplossingen om te zien welke het beste werkt voor jouw specifieke situatie. Met een beetje aanpassing en experimenteren kun je hopelijk een comfortabele en stabiele pasvorm vinden voor je zonnebril.

Mabelle
door Mabelle - May 23, 2024 om 10:45
493 Antwoorden / 1 Vragen

Pleisters, elastisch.:-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 23, 2024 om 11:12
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Wat een belachelijk advies....

Draagt u zelf wel een bril?

Mabelle
door Mabelle - May 23, 2024 om 10:47
493 Antwoorden / 1 Vragen

Pleisters, sensitive. :-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 23, 2024 om 11:13
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Wat een bespottelijk advies.....

Pleisters gaan toch ook irriteren?.....

marita5
door marita5 - May 23, 2024 om 11:03
11554 Antwoorden / 15 Vragen
jewee
door jewee - May 24, 2024 om 11:22
64 Antwoorden / Vragen

Koordje dat strak gemaakt kan worden.

agapon1951
door agapon1951 - May 24, 2024 om 12:05
178 Antwoorden / Vragen

mensen dragen soms de bril (lees) voor op de borst d.m.v. een aan de bril vastgezette verbindgsdraad.
Kijk of je zoiets kan vinden en deze achter je hoofd kan vast maken i.p.v. rond de nek.

pr
door prikker - May 24, 2024 om 13:59
18 Antwoorden / 1 Vragen

D'r zijn ook speciale neusvleugeltjes die minder glad zijn en beter blijven zitten... ook de stand van de bril is natuurlijk van belang.

Maar loop eens bij elke willekeurige opticien langs en overleg eens wat ze aan het 'glijden' kunnen doen.. ik kreeg andere/betere vleugeltjes zelfs gratis.

Is eenvoudig op te lossen.. gewoon even bespreken.

PS Als de bril/-glazen relatief zwaar is/zijn kan 't natuurlijk wel een probleem blijven.

christel102
door christel102 - May 24, 2024 om 19:09
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had dat met mijn gewone bril. Ik heb bij Temu dingetjes gekocht die je via de pootjes aanschuift en blijft dan achter de oren zitten. Zie foto. Echt helemaal top

christel102
door christel102 - May 24, 2024 om 19:16
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had hetzelfde met mijn gewone bril. Ik heb bij Temu handige dingetjes gekocht die je over de pootjes schuift. Nergens meer last van, helemaal top. Zie foto

rj
door rjw May 26, 2024 om 11:57
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Maar als een bril goed is afgesteld is dat toch helemaal niet nodig?

Jon K
door Jon K - May 24, 2024 om 21:57
8 Antwoorden / Vragen

Ik heb dat ook soms. Dan doe ik de brile even in een sopje.

br
door brui0929 - May 26, 2024 om 11:47
639 Antwoorden / 10 Vragen

Even bij de opticien langs gaan.