Al
door AlMaLe Jan 6, 2023 om 16:04
Computers & telefonie

Onbekenden in mijn Whatsapp

Vandaag hebben 2 onbekenden zich aan mijn Whatsapp toegevoegd. Iemand van een investeringszaak en een accountantszaak. Ik heb niets op die gebieden aan wie dan ook gevraagd. Ik heb ze verwijderd, maar hoe kan dit en kan het kwaad

1144 6 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Jan 6, 2023 om 16:15
927 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zomaar zijn dat je ergens je telefoonnummer ingevuld hebt en een vinkje of aangezet of niet uitgezet hebt. Dan heb je de kans dat je aangegeven hebt om aanbiedingen van derden te ontvangen.
Een tweede ding is misschien dat je ergens in een of ander bestand (al dan niet gehackt) staat en dat dat bestand verkocht is aan de genoemde organisaties.

Ik ga er vanuit dat je de nummer niet alleen verwijderd hebt maar ook geblokkeerd hebt. Of het kwaad kan? Daar heb ik geen direct antwoord op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2023 om 16:17
16959 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt ze blokkeren  > Aanklikken rechtsboven bij de drie puntjes >   meer  >  blokkeren. En dan ook rapporteren, de mogelijkheid boven blokkeren.

U bent dan niet meer bereikbaar en dat kan ook zeker geen kwaad.r

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 6, 2023 om 16:52
7358 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht het om een iPhone gaan dan klikken op het contact
klikken op de kleine foto
klikken op de grote foto
scrollen naar onder waar u  kunt
wissen
blokkeren en

rapporteren

Iv
door Ivo W - Jan 6, 2023 om 17:07
765 Antwoorden / Vragen

Hoe dit kan is eenvoudig: degene die u een bericht gestuurd heeft, heeft uw telefoonnummer toegevoegd in zijn/haar WhatsApp.

Het kan zijn dat u ooit ergens uw telefoonnummer heeft achtergelaten bij een bedrijf en dat nu gebruikt wordt.

Maar het kan ook dat de berichten bedoeld zijn voor iemand anders zijn. En dat er simpelweg in het telefoonnummer ergens twee cijfertjes zijn omgedraaid, waardoor de berichten nu bij de verkeerde ontvanger aankomen.
Dit is een héél aannemelijke optie.
Het is voor mij gebruikelijk om op zulke berichten te reageren met iets als  "sorry, ik ken u niet. De berichten die u mij stuurde zijn waarschijnlijk voor iemand anders bedoeld", in plaats van direct achterdochtig te zijn.

rj
door rjw - Jan 6, 2023 om 17:30
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Wat bedoel je precies met toegevoegd? Hebben ze je een bericht gestuurd en staat dat in de lijst van berichten? Dat kan je natuurlijk nooit voorkomen. Iedereen kan een whatsapp bericht naar een mobiel nummer sturen zonder dat de ontvanger je hoeft te kennen.