ch
door channel1 May 6, 2014 om 17:55
Computers & telefonie

Onbetrouwbare e-mail?

Vandaag heb ik onderstaande e-mail ontvangen, maar ik vertrouw dit niet.
Met Windows XP in combinatie met Outlook 2000 heb ik nooit inbreuk gehad, maar door de noodgedwongen overstap naar Windows 7 met Outlook 2013 niets dan narigheid..
Weet iemand wat dit betekent en welke maatregen er eventueel getroffen moeten worden?
Zomaar inloggen op de aangegeven website lijkt mij onverstandig.
Ter info: Ik gebruik een Norman Virusscanner/Firewall

Important Information About Your User Account
ground(ctrl) operates social networking community websites focused on musicians. We take very seriously the privacy and confidentiality of the information provided to us by our community members. Recently, an unauthorized person gained access to part of our computer network that supports the websites we operate. Upon learning of the access, we worked to block any further unauthorized access and engaged a leading forensic investigation firm to determine what occurred and assist us in implementing enhanced security measures. Based on the investigation, we believe the unauthorized person may have been able to acquire a copy of the e-mail address, and password for accounts used by individuals to log-in to the websites we operate. Although we do not store passwords in plain text, we believe the unauthorized person has the ability to convert them to plain text.

Your credit card information was never stored with ground(ctrl) and was not at risk.

We wanted to let you know about this incident as soon as we could and we are cooperating with federal authorities in their ongoing investigation of this matter. We recommend that you change the password you use for this account. To do so, simply go to this page on our site: http://groundctrl.com/auth/reset. Also, if you use the same user e-mail address and password for any other account, we recommend that you change your password there as well.

We regret any inconvenience this may have caused. To prevent this from happening again, we are working with the forensic firm to implement additional security measures. If you have any questions, or you need further assistance, please call;
ground(ctrl) Customer Support
+1 877-GND CTRL (+1 877-463-2875)
International Call In Numbers Available

Extended Hours;
Mon. May 5 - Fri May 9 between the hours of 7:00AM - 9:00PM PST
(We will return to normal hours Mon May 12, 7:00AM - 6:00PM PST)
You may also send an email to us at security@groundctrl.com.
You may view FAQs and Additional Helpful Information at groundctrl.com/security_faq.

Sincerely,
Eddie Meehan
CEO, ground(ctrl)

4404 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 6, 2014 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit heeft natuurlijk niets met je nieuwe besturingssysteem en/of Outlook te maken.

Het begint allemaal met de vraag of je een account hebt bij ground(ctrl).

Zo nee, dan kan je mail negeren. Niets aan de hand.

Zo ja, nog steeds niet veel aan de hand. Ze raden je aan je wachtwoord te wijzigen, i.v.m. inbraak op hun systemen/website. Dat dus maar doen voor de zekerheid, en als je hetzelfde wachtwoord ook bij andere sites gebruikt zou ik het daar ook maar wijzigen.

ch
door channel1 - May 6, 2014 om 18:06
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 6 mei 2014, 18:02]Dit heeft natuurlijk niets met je nieuwe besturingssysteem en/of Outlook te maken.

Het begint allemaal met de vraag of je een account hebt bij ground(ctrl).

Zo nee, dan kan je mail negeren. Niets aan de hand.

Zo ja, nog steeds niet veel aan de hand. Ze raden je aan je wachtwoord te wijzigen, i.v.m. inbraak op hun systemen/website. Dat dus maar doen voor de zekerheid, en als je hetzelfde wachtwoord ook bij andere sites gebruikt zou ik het daar ook maar wijzigen.

ch
door channel1 - May 6, 2014 om 18:09
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 6 mei 2014, 18:02]Dit heeft natuurlijk niets met je nieuwe besturingssysteem en/of Outlook te maken.

Het begint allemaal met de vraag of je een account hebt bij ground(ctrl).

Zo nee, dan kan je mail negeren. Niets aan de hand.

Zo ja, nog steeds niet veel aan de hand. Ze raden je aan je wachtwoord te wijzigen, i.v.m. inbraak op hun systemen/website. Dat dus maar doen voor de zekerheid, en als je hetzelfde wachtwoord ook bij andere sites gebruikt zou ik het daar ook maar wijzigen.

Ok DIUMENGE bedankt.
Ik heb geen rekening, dus alles OK.

forever-nl
door forever-nl - May 6, 2014 om 18:13
400 Antwoorden / 11 Vragen

Als je dergelijke mails krijgt met het verzoek een wachtwoord aan te passen of om welke reden dan ook in te loggen bij een account dit nooit moet je alleen nooit de link openen vanuit de mail maar altijd het adres van het bedrijf zelf invoeren via de webbrowser. Dit voorkomt dat je op een website terecht komt die niet daadwerkelijk in eigendom is van het bedrijf maar in werkelijkheid van fraudeurs. Ik heb een vermoeden dat dit laatste hier aan de hand is.

edrick3
door edrick3 - May 6, 2014 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo channel1,

Ik zou nooit zomaar op een link klikken in een onbekende mail.
Je weet nooit hoe ze aan je mailadres gekomen zijn.
Zou het gewoon weggooien en verder negeren.

Met vr.gr.

ch
door channel1 - May 6, 2014 om 18:44
6 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor alle reacties.
Alle antwoorden geven voldoende inzicht hoe ik hiermee om moet gaan.