th
door theikens Jan 30, 2005 om 10:09
Computers & telefonie

Ongeldige syntaxis

Ik krijg bij het zoeken naar een aantal sites de volgende foutmelding: ongeldige syntaxis.

Bijvoorbeeld: laatst wilde ik independer.nl zoeken en zelfs via een omweg (via deze vara-site) lukt het me niet. Telkens dezelfde foutmelding.

Ik heb dat dus meerdere sites.

Ik heb windows xp pro

2142 20 Rapporteer

th
door theikens - Jan 31, 2005 om 16:18
12 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb het eerste gedaan. Dat klopt verder.

ik gebruik ad-aware se. Ook gebruik ik zone alarm, zou dat de boosdoener kunnen zijn?

th
door theikens - Jan 31, 2005 om 16:40
12 Antwoorden / 4 Vragen

ook heb ik spybot geinstalleerd en er overheen laten gaan. geen effect.

nog steeds krijg ik een ongeldige syntaxis of kan de server niet vinden...        melding

gsm
door gsm - Jan 31, 2005 om 18:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

kijk hier eens naar:

http://support.microsoft.com/kb/834489

U kunt ook dit proberen:

Onder Extra, Internet-opties, Geavanceerd:

Bij Surfen de "Browser-extensies van derden inschakelen..." uitvinken.

GSM

gsm
door gsm - Jan 31, 2005 om 18:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Microsoft heeft zelf een programma, Antispyware genaamd.

Download dat even en
haal de laatste definities (updates). Dan scannen.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en

Verder
nog hulpprogramma voor verwijderen van diverse schadelijke software:

KB890830

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ad724ae0-e72d-4f54-9ab3-75b8eb148356&displaylang=nl

GSM

gsm
door gsm - Feb 5, 2005 om 17:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer fonts:

Klik in IE op Extra, Internet-Opties.

Klik in het Algemeen tabblad op Lettertypen..

Normaal staat hier:

 Taalscript:   Latin-gebaseerd

 Lettertypen Webpagina's:   Times New Roman

 Lettertypen normale tekst:  Courier New

OK

Het kan ook zijn dat u Spyware op de computer heeft.

Gebruik hiertegen Ad-aware SE en Spybot 1.3

Spyware Blaster is ook aan te bevelen.

GSM

th
door theikens - Feb 5, 2005 om 17:47
12 Antwoorden / 4 Vragen

beste gsm

al uw tips heeft helaas niet geholpen. Ik blijf open staan voor suggesties.

gsm
door gsm - Feb 6, 2005 om 21:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Mogelijk heeft het dan te maken met dit:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;Q834489

Als u er niet uit komt, probeer dan eens de Firefox browser.

Downloaden:

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Klik rechts boven op de groene knop.

Firefox is beschikbaar in het Nederlands en werkt veiliger dan met IE.

GSM

gsm
door gsm - Feb 6, 2005 om 21:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Opmerking:

Via Start, Configuratiescherm, Software (Updates weergeven aangevinkt)
kunt u controleren of beveiligingsupdate 832894 geinstalleerd is.

Deze update is dan de oorzaak van de problemen, zie hierboven genoemd artikel van Microsoft.

GSM

th
door theikens - Feb 8, 2005 om 09:55
12 Antwoorden / 4 Vragen

beste gsm,

De bewuste download 832.... heb ik niet op mijn computer.

Mozilla gedownload, geen effect. Ik krijg bij het zoeken naar independer.nl de volgende melding:

De handeling is onderbroken tijdens het verbinden met www.independer.nl

Ik heb overigens geen problemen met wachtwoorden/gebrukersnamen.

groet

gsm
door gsm - Feb 8, 2005 om 13:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hebt u een virusscanner, internet security of een firewall in gebruik?

Zo ja, welke en welke versies? Volledig up to date?

Draai eens een volledige virusscan in de veilige modus van Windows XP.

Nog wat  suggesties:

Probeer eens een andere gebruiker aan te maken.

Kijk of na inloggen met dat nieuwe account de fout niet meer optreedt.

Probeer IE6 Sp1 opnieuw te installeren. Klik op de aangegeven link, dan op Downloaden en dan op uitvoeren:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e1550cb-5e5d-48f5-b02b-20b602228de6&displaylang=nl

Als dit ook niet helpt probeer dan met HijackThis een log te maken en stuur deze op aan een expert in het breekpunt forum:

HijackThis download:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

Forum voor Hijackthis logs:

http://forums.breekpunt.nl/

Kies hier het HijackThis-logs forum.

Succes,

GSM

th
door theikens - Feb 9, 2005 om 15:16
12 Antwoorden / 4 Vragen

GSM,

Ik heb al het bovenstaande gedaan. Het staat dus nu op het forum.

Dank uw bijdrage.

gsm
door gsm - Feb 9, 2005 om 15:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Oke Theikens,

Als laatste advies:

Als dat nog niet geprobeerd is, sluit dan in ieder geval de firewall
een keer en probeer het zonder. Dus klik met de rechter muisknop op het
pictogram van ZoneAlarm, rechtsonder in de systeembalk en sluit
ZA  (EXIT o.i.d.). Kijk of de syntaxis fout bij independer dan nog
gegeven wordt. Na het opnieuw starten van de PC wordt de ZoneAlarm
firewall vanzelf weer gestart.

Succes en groeten,

GSM

th
door theikens - Feb 9, 2005 om 15:46
12 Antwoorden / 4 Vragen

GSM,

Ik had mijn Zonealarm al verwijderd zelfs.

Overigens zit ik net achter de computer van mijn zoon (een öudje", windows 98) en ook daar heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb een draadloze netwerk, zou dat iets kunnen betekenen?????/

gsm
door gsm - Feb 9, 2005 om 16:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In de draadloze router zou een firewall iets kunnen tegen houden.
Eventueel als test met een 56k modem even inbellen en de Internet
explorer via Extra, Internet-opties op de inbel verbinding laten werken.

GSM

th
door theikens - Feb 9, 2005 om 17:53
12 Antwoorden / 4 Vragen

Beste GSM,

Ik vertelde eerder dat beveiligingsupdate 832894 niet in mijn configuratie/ software zit, maar ik vind hem wel terug onder c/programfiles/ internet explorer.

Zal ik hem daar dan verwijderen?

gsm
door gsm - Feb 9, 2005 om 20:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou dat bestand niet zomaar verwijderen, dan nog liever hernoemen in Q832894.tac of zoiets.

Kijk echter wel uit met dergelijke acties.

Beter is om het hieronder aangegeven updatepakket IE SP1 te downloaden
en trachten te installeren. Misschien is dan het probleem opgelost. Zie
Internet
Explorer SP1

.

U kunt ook kijken of het via Windows Update lukt (IE, menu Extra).

Op mijn eigen computer staan behalve eerdere cats en Q832894.cat ook
nog de Q837009.cat en de Q867801.cat beveiligingsupdates in de lijst.
Ik kan wel naar www.independer.nl.

Het
pakket voor Windows 2000 en Windows XP nu downloaden.

Groeten,

GSM

th
door theikens - Feb 11, 2005 om 18:54
12 Antwoorden / 4 Vragen

beste gsm,

Als ik probeer IE te downloaden, geeft mijn computer aan dat er al een hogere/ nieuwere versie op mijn computer staat en daarna kan ik de download alleen maar afbreken.

Is het verder niet vreemd dat op de computer van mijn zoon precies hetzelfde probleem speelt??

th
door theikens - Feb 11, 2005 om 19:29
12 Antwoorden / 4 Vragen

gsm,

een aanvulling: ik heb windows xp pro en heb hierop IE SP 2 geinstalleerd.

Mijn zoon heeft gewoon wondows 98.

gsm
door gsm - Feb 11, 2005 om 22:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dat het optreedt in zowel XP als 98 is mogelijk als beide gebruik maken van de zelfde IE browser versie.

Vandaar dat ik gesuggereerd had om Firefox eens te proberen.

Het zou ook de router kunnen zijn, die problemen maakt.

Ik zie dat de vraag inmiddels elders op dit forum in behandeling is.

Een van de mogelijkheden is een slechte draadloze verbinding, waarbij
de signaal sterkte teveel door de bewapening in betonnen muren of
vloeren wordt verzwakt.

Succes,

<script type="text/javascript">

th
door theikens - Feb 11, 2005 om 22:35
12 Antwoorden / 4 Vragen

gsm,

met firefox heb ik geen resultaat. probleem bleef bestaan.

nu ga ik het zoeken in de router. inderdaad heb ik de vraagstelling ook ergens anders in dit forum gedeponeerd.