sw
door sweety1 Aug 19, 2007 om 18:06
Computers & telefonie

Ongelijke behandeling

Wie net als ik al een tijdje internet ontvangt via de Casema heeft pech.Hoe dat zit zal ik proberen uit te leggen,de Casema leverde in het begin deze dienst samen met Wanadoo.Na verloop van tijd werd Wanadoo omgewisseld voor Orange dus ergo werd mijn e-mailadres veranderd in Orange.Tot zover geen probleem maar diegene die later klant zijn geworden, zijn geen orange klanten maar Casema klanten met een casema e-mail adres en dat maakt het verschil.Deze gebruikers hebben een gratis spamfilter waar ik bij orange voor moet betalen terwijl het abonnement precies hetzelfde is dus ook de prijs.Of er nog andere voordelen zijn weet ik niet maar ik sluit het niet uit.Eigenlijk vind ik dit niet kunnen want ik niet om die verandering van provider gevraagd en zeker niet om die ongelijke behandeling.wie heeft hier een menig over bijvoorbaat bedankt.sweety1

360 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2007 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

http://www.avast.nl of wel een verwijzing. Er zijn er nog wel meer. Voor consumenten gratis en mijn ervaring met avast is goed. (Dagelijke update)

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daar gaat het niet om, gerrit. Het gaat om de ongelijke behandeling! Casema leverde 15 jaar geleden alleen cable @wanadoo (nu orange) en geen cable @casema.
Dit zijn dus de klanten van het 1e uur. Bij mijn @Orange Premium pakket krijgen de @Casema klanten met eenzelfde pakket en eenzelfde prijs zelfs gratis een firewall, antivirus en antispampakket.
Zelfs datgene waar je volgens Casema recht op hebt krijg je niet!  Bij een Premiumpakket horen 10 mailadressen sinds 1/7/07. De Orangesite is hiervoor nog steeds niet aangepast.
Voor alle duidelijkheid: betalingen, wijzigingen, opzeggingen, klachten enz. enz. lopen verder via Casema.





ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nu ik je antwoord weer lees, denk ik dat je het niet goed begrepen hebt. Wij zijn dus klant bij Casema en niet bij Orange!


ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sinds wanneer is Avast Home Edition een spamfilter?
Neem dan SpamExperts (spamfilter) of Mozilla Thunderbird (alternatief voor Outlook Express met spamfilter ingebouwd).


Verder begrijp ik wel de pijn van de vraagsteller. Ben zelf ook ooit (ongewild) bij Wanadoo terechtgekomen door een overname van een perfecte internet provider. Na de overname mocht er ineens veel niet en moest je voor van alles gaan betalen. Nou ik niet hoor, dankjewel. Die vervelende overname heeft ervoor gezorgd dat ze mij niet meer krijgen als klant.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In ieder geval kan ik uit eigen ervarig zeggen dat het spamfilter van Orange (voorheen ook Wanadoo) niets voorsteld.
Orange plaatst alleen het woordje "SPAM" voor het bericht maar geeft het spambericht WEL door.

Omdat ik reeds vanaf Freeler, later Wanadoo, nu Orange 2 e-mail accounts had; XXX@wanadoo en XXX@orange.nl kreeg ik op XXX@wanadoo veel spam binnen.
Ik heb orange gevraagd om XXX@wanadoo als account te verwijderen.
Direct daarom na doorgevoerd te zijn krijg ik ipv 20-30 spamberichten per dag nu nog maar een stuk of drie,vier.

Deze spamberichten "bounce" ik omdat ik van mening ben dat spam tegenhouden de spammer nog altijd spam blijft versturen terwijl bij "bouncen"de spammer bericht krijgt dat het e-mailadres niet bestaat.
Weliswaar weet ik dat vrijwel alle spam automatisch gegenereerd wordt maar alle gebouncde berichten komen ook in de map 'verwijderde berichten' een map die ik met 1 klik kan leeg maken en eventuele berichten die ik veilig acht toch kan bekijken en in een andere zelf aangemaakte map kan plaatsen.

Voor de goede orde, ik gebruik daarvoor Incredimail.

Mijn tip zou dan ook zijn om het e-mailaccount te wijzigen, een wijziging die door orange makkelijk blijkt door te voeren.

Wees niet bang dat u dan tijdelijk even XXX@temp-orange.nl krijgt.
Orange wijzigd dit na doorvoering van dit nieuwe account.
Alle berichten van vrienden/kennissen via orange naar u toegezonden blijft u wel ontvangen en kunt u makkelijk aangeven als gewenst.

De firewall van Casema voegt naar mijn mening weinig toe aan funktionaliteit.
Een goede antivirus/antispywareprogramma (in mijn geval Norman) en de firewall van windows zorgt er tot nu toe voor dat ik vrij ben van rotzooi.

M.vr.gr;

De Vrije Vogel



ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En toch ga ik hier maar wéér op reageren. Dat filter stelt pas niets voor indien het niet op de juiste berichten het woord SPAM plakt. Als het op de juiste berichten het predicaat SPAM plakt, dan is het juist een heel goed filter, want daarmee kun je namelijk een berichtregel maken waarmee bijv. alle spam berichten in een folder worden gezet, zodat je er af en toe nog naar kunt kijken of het filter wel juist detecteert. Je kunt er zelfs een berichtregel aan koppelen die dergelijke berichten automatisch weggooit, maar dat raad ik toch af.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 01:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook op het "bouncen" maar weer de reactie dat dat geen fluit uitmaakt. Spammers doen niet aan actief adressenbeheer. Ze zitten niet achter hun pc te wachten tot er een email terugkomt zo van "ojee, alweer een fout emailadres, ik zal gauw m'n lijst maar even updaten." Echt niet.


Waarom dacht je anders dat je elke dag evenveel spam ontving? Als het bouncen zou helpen, dan had het toch moeten afnemen na een tijdje niewaar?

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 03:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zeg het ook nog maar een keer tegen opa: Het gaat hier om de ongelijke behandeling!
Het doet in dit geval niet terzake of pakketten nu wel of niet goed zijn. Daar heb ik geen advies voor nodig en dat is ook niet wat TS vraagt.



ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wie is hier nu de vraagsteller? Sweety1 of birdies? 


Betreffende het probleem als dus zijnde ook Casema klant en waar ik begrijp Casema onderscheid maakt tussen klanten (ook in de prijs is dan de vraag tussendoor) dan eventueel een klacht naar de consumentenautoriteit www.consuwijzer.nl

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas voor u bent u dus klant bij Orange. Maar waarom "getreurd"? Er zij goede gratis spamfilters te verkrijgen o.a. van avast. Zal even zoeken naar website,

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij deze alvast bedankt voor de tot nu toe 5 reactie's van mijn probleem.Uiteraard ga ik alle optie's na zeker die van Gerrit zijn de moeite waard. Wel wil ik nogmaals benadrukken dat ik als ongewilde Orange klant evenveel betaal als de Casema klant,anders zou er geen sprake zijn van ongelijke behandeling.


sweety1

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer