gr
door gravin4 Feb 7, 2014 om 11:19
Computers & telefonie

Ongevraagd gebeld

regelmatig wordt ik gebeld voor allerlei aanbiedingen, terwijl ik in het bel me niet register ingeschreven sta vanaf het begin. De laatste paar dagen is dat voor/door Essent.
Als ik aangeef net gebeld wil worden, bellen ze daarna gewoon weer terug. Wanneer je geirriteerd reageert, blijven ze bellen en hangen daarna gelijk op. Op hun website werkt contactmailadres niet en verder hebben ze alleen een duur betaal telefoonnummer.
Hoe kom je hier vanaf?

3342 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 11:32
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Heel eenvoudig. Twee mogelijkheden.
Een: Zodra ze bellen, melden geen interesse en neerleggen.
Twee: Zodra ze bellen, melden "Heeft u een momentje?", naast de telefoon leggen, niet verbreken dus, op uw gemak eten koken, toiletstop of iets anders wat tijd neemt. Terug gaan naar de tel. luisteren of ze er nog zijn, als ja, zeggen heeft u een momentje en leg de hoorn er weer een poosje naast, als nee de hoorn er op.
Reserve optie: De verkoper zijn verhaal laten doen, een heleboel domme vragen stellen en uitgebreid tijd voor hem nemen, zelf geen ja zeggen oid en na een minuut of twintig of langer zeggen: Geen interesse.

fo
door forumessent - Feb 7, 2014 om 12:14
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gravin4,

In uw bericht geeft u dat wij telefonisch contact met u opnemen ondanks uw registratie bij het bel-me-niet-register. Namens Essent bied ik u hiervoor mijn excuses aan.

Als u klant bent geweest bij Essent, dan mogen wij u nog 2 jaar nabellen, ondanks de registratie bij het bel-me-niet-register. Zoals u aangeeft stelt u dit niet op prijs. U kunt hiervoor het recht van verzet invullen. Wij regsitreren dit dan voor u. Het recht van verzet kunt u hier vinden: http://www.essent.nl/content/sitevoorwaarden/privacyverklaring.html.

Bent u geen klant van Essent geweest, dan wil ik dit graag doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer en het telefoonnummer waarop wij u benaderen in een email te zenden aan webcare@essent.nl.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

hutch
door hutch - Feb 7, 2014 om 12:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=forumessent schreef op vrijdag 7 feb 2014, 12:14]Als u klant bent geweest bij Essent, dan mogen wij u nog 2 jaar nabellen, ondanks de registratie bij het bel-me-niet-register. Zoals u aangeeft stelt u dit niet op prijs. U kunt hiervoor het recht van verzet invullen. Wij regsitreren dit dan voor u. Het recht van verzet kunt u hier vinden: http://www.essent.nl/content/sitevoorwaarden/privacyverklaring.html.
Wat is dit voor een achterlijk gedoe van ESSENT?

Niet te geloven hoe arrogant een 'bedrijf' kan zijn.
Een klant wenst niet benaderd te worden en toch gaat ESSENT gewoon door met lastig vallen. Dit grenst aan chantage.

ESSENT: als een klant aan de telefoon doorgeeft dat hij niet meer benaderd wil worden, heeft u daar gewoon respect voor te hebben en hoeft die persoon niet nog meer kunstgrepen uit te halen om van u af te zijn.

Het moet niet nog gekker worden, ESSENT !!

Onbehoorlijk gedrag en dan ook nog eens blijven bellen en daarnaast ook nog eens de verbinding verbreken zonder wat te zeggen, wat weer duidt op kinderlijk gedrag.

Op deze wijze jaagt u klanten weg, die ook nog eens niet meer terugkomen.
Nu weten aanstaande klanten hoe u (ook op een kinderlijke manier) optreedt.

Hutch

gr
door gravin4 - Feb 7, 2014 om 12:57
52 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 7 feb 2014, 11:44]Wat een idioot gedoe van Essent. Als u eens klant bent geweest, dan mochten ze u bellen, maar toen u aangaf dat u hier geen prijs opstelde, moesten ze ophouden met die stalkerij. Als u geen klant bent geweest dan mogen ze helemaal niet bellen.

Als ze weer bellen zegt u maar dat u een klacht gaat indienen bij de ACM.

U kunt een klacht indienen bij klik HIER

van consuwijzer

Let op
Als u klant bent (geweest) van een bedrijf, kan zo'n bedrijf uw gegevens vragen. Als u die geeft, mag het bedrijf u altijd bellen. Ook wanneer u in het register staat ingeschreven. Pas wanneer u aangeeft dat u ook door dit bedrijf niet meer gebeld wilt worden, moet hij daarmee stoppen.

bron klik HIER
daar vindt u ook informatie als u geen klant bent geweest van Essent.

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 12:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een idioot gedoe van Essent. Als u eens klant bent geweest, dan mochten ze u bellen, maar toen u aangaf dat u hier geen prijs opstelde, moesten ze ophouden met die stalkerij. Als u geen klant bent geweest dan mogen ze helemaal niet bellen.

Als ze weer bellen zegt u maar dat u een klacht gaat indienen bij de ACM.

U kunt een klacht indienen bij klik HIER

van consuwijzer

Let op
Als u klant bent (geweest) van een bedrijf, kan zo'n bedrijf uw gegevens vragen. Als u die geeft, mag het bedrijf u altijd bellen. Ook wanneer u in het register staat ingeschreven. Pas wanneer u aangeeft dat u ook door dit bedrijf niet meer gebeld wilt worden, moet hij daarmee stoppen.

bron klik HIER
daar vindt u ook informatie als u geen klant bent geweest van Essent.

gr
door gravin4 - Feb 7, 2014 om 13:02
52 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 7 feb 2014, 11:44]Wat een idioot gedoe van Essent. Als u eens klant bent geweest, dan mochten ze u bellen, maar toen u aangaf dat u hier geen prijs opstelde, moesten ze ophouden met die stalkerij. Als u geen klant bent geweest dan mogen ze helemaal niet bellen.

Als ze weer bellen zegt u maar dat u een klacht gaat indienen bij de ACM.

U kunt een klacht indienen bij klik HIER

van consuwijzer

Let op
Als u klant bent (geweest) van een bedrijf, kan zo'n bedrijf uw gegevens vragen. Als u die geeft, mag het bedrijf u altijd bellen. Ook wanneer u in het register staat ingeschreven. Pas wanneer u aangeeft dat u ook door dit bedrijf niet meer gebeld wilt worden, moet hij daarmee stoppen.

bron klik HIER
daar vindt u ook informatie als u geen klant bent geweest van Essent.

Hartelijk bedankt, Zoekster. Dat heb ik inmiddels gedaan. Maar het blijft idioot dat Essent dat mag doen en dat ze treitertelefoontjes plegen als je zegt geen interesse te hebben of gewoon ophangt. IK HOEF DUS NOOIT MEER ESSENT!

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 7, 2014 om 13:18
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gravi4.
Omdat er teruggebeld en ook opgehangen wordt door de beller lijkt het erop of iemand Essent in een kwaad daglicht wil stellen of u dwars wil zitten.

Vr. gr. sjoppie

costnix
door costnix - Feb 7, 2014 om 13:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mahadma geeft heel zinnige adviezen.
Ik maak zelf gebruik van dit ant-belscript, dat ik op dumpert heb gevonden. Het werkt erg goed en levert u lol op in plaats van ergernis.

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 13:58
11547 Antwoorden / 51 Vragen

@Costnix,

je link is erg interessant. Ik kan bijna niet wachten totdat ze mij gaan bellen, ik krijg er zin an.