na
door nanaimo99912 Nov 14, 2005 om 18:20
Computers & telefonie

Ongevraagd opstartprogramma 'My Documents'.

Goedenavond,

Sinds ik Hitman Pro 2 gebruikt hebt, om virussen en al het kwaads te ruimen, krijg ik elke keer bij het opstarten XP, het volledige scherm 'My Documents' op het scherm. Ik heb al gekeken bij Start, Zoeken, Startprogramma's, maar alles staat naar mijn mening goed!

Ook bij Programma's, Bureauaccesoires en Systeemwerkset staat bij geplande taken geen 'My Documents'.

Dit heeft geen invloed op prestaties PC maar is gewoonweg irritant. Wie kan mij een tip geven?

Met vriendelijke groet,

Bob van der Vliet

667 3 Rapporteer

qu
door qupix - Nov 14, 2005 om 21:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als die vorige oplossing niet werkte, moet je dit eens proberen. Open
Deze Computer, ga naar extra en kies daar voor mapopties. Klik dan op
het tabblad weergave. Bij geavanceerde instellingen scroll je naar
beneden en haal je het vinkje weg(als dit aanstaat) bij vorige
mapvensters bij aanmelding herstellen. Als deze niet is aangevinkt, doe
dit dan wel, en zet hem daarna weer uit.

nu
door nutral - Nov 16, 2005 om 08:00
22 Antwoorden / 0 Vragen

voor een makkelijkere versie dan de eerste ga naar start>opstarten dan msconfig en dan kijken bij opstarten

ch
door chestor - Nov 21, 2005 om 12:34
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bob,

Waarschijnlijk heeft HitmanPro2 iets teveel weggehaald of juist achtergelaten. Voor de oplossing moet je waarschijnlijk in het register van je computer kijken. Deze kun je openen door naar start uitvoeren te gaan en daar REGEDIT in te typen.

!!Let OP!! het register lijkt op een verkenner scherm maar als je hier iets verkeerd weghaald dan kan dit de hele werking van je computer beinvloeden.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in deze sleutel (map):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Kijk of hier items staan die niet naar een daadwerkelijk bestand staan (in mijn documenten) Of misschien staat deze er wel maar staan om de waarde geen " haakjes. Deze zijn soms nodig als er spaties in het pad staan.

Een twee optie die veel op de eerste lijkt is:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

De eerste geld alleen voor de huidige gebruiker, de tweede geld voor iedereen op deze computer. In de sleutel (map) Run staan zaken die moeten worden opgestart op het moment dat de computer start (of gebruiker inlogt)

Succes,
BJ

P.s. vertrouw je niet helemaal dan kun je eerst met Start - Uitvoeren "MSConfig" tabblad opstarten eerst het item uitzetten en opnieuw opstarten om te kijken of dit effect heeft.