mi
door mijoeleke Nov 11, 2015 om 22:20
Computers & telefonie

Ongewenste afboeking mobiele telefoon

Vanavond wordt er zo in een keer €10 afgeboekt van mijn mobiele telefoon van een nr. 5599 waarbij de volgende tekst in het display verschijnt http://smrt.re/playquizwintoday?/AQExATEBMQExAQA1BTYGMQAO (ook als dienstbericht verstuurd) Info www.smsgc.nl
Deze telefoon gebruik ik heel weining; is een prepay maar durf niks meer ermee te doen. Weet iemand wat ik kan doen?

4586 19 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 22:29
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk eens klik HIER.

mi
door mijoeleke - Nov 11, 2015 om 22:57
46 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Mahadma, heel fijn uw antwoord, naar mijn weten heb ik niks aangevraagd. .
Heb op internet ook via Payinfo gekeken en geconstateerd dat ik geen abonnement ergens heb lopen.
Ik kreeg vanavond in een keer een sms dat mijn beltegoed niet toereikend was maar wel €10 weg.
Nu kijken hoe ik mijn bedrag nog terug kan krijgen, weet nog niet precies hoe? en ben bang om opnieuw op te waarderen.
Moet dit via KPN want daar heb ik de opwaardering van?
Heb in de tussentijd wel STOP terug gegeven en kreeg een melding dat er geen
diensten meer kwamen.

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 23:02
11569 Antwoorden / 51 Vragen

naar mijn weten heb ik niks aangevraagd. .
Mogelijk dat iemand met uw telefoon gespeeld heeft?
Of uw nummer is "gekraakt".

U kunt nu uw prepaid op nul staat, heel eenvoudig een nieuwe prepaid simkaart nemen,

Wij hebben (zonder reclame te willen maken) goede ervaringen met klik HIER. Je kan als je eens per 6 maanden sms t of belt blijft je tegoed staan. Wellicht een optie.

mi
door mijoeleke - Nov 11, 2015 om 23:09
46 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Mahadma,
Mijn tel.nr. moet inderdaad 'gekraakt' zijn want hij ligt gewoon thuis bij mij op en plek waar niemand komt of hij zit in mijn tas en die laat ik nooit slingeren.

Ja een nieuwe simkaart is een optie of kan men tóch nog op dezelfde telefoon weer inbreken ongeacht dat andere nr?

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 23:14
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Theoretisch: ja, maar met een nieuw nummer heb je waarschijnlijk minder kans. Als je weinig belt is een nieuwe simkaart/nummer wellicht een optie voor je, mede ter voorkoming van problemen.

mi
door mijoeleke - Nov 11, 2015 om 23:20
46 Antwoorden / 19 Vragen

Dank je wel Mahadma voor deze fijne antwoorden, ja ga zeker niet door met mijn zelfde nr.
Griezelig gewoon tegenwoordig.

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 23:22
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Graag gedaan, succes. Kijk wel uit aan wie je je nummer geeft. Schrijf het desnoods op. Zet je het op internet ergens, weet je niet wie er wat mee doet.

mi
door mijoeleke - Nov 11, 2015 om 23:38
46 Antwoorden / 19 Vragen

Klopt helemaal maar is niet te voorkomen denk ik.
Ja en uit welke hoek het dan komt?
Dan is prepaid wel erg handig toch?

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 23:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wel het meest veilige of minst onveilige. Er bestaat een levendige handel in naam adres woonplaats en tel nummers bestanden, vergeet dat niet.

crewmember
door crewmember - Nov 12, 2015 om 10:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ipv meteen een andere sim kaart te kopen kan je ook eerst via de provider uitzoeken wat hier gebeurd is.

Wat staat er op je telefoonrekening wat er gebeurd is? Er zou een bedrijfsnaam van de ontvanger op moeten staan.

mi
door mijoeleke - Nov 12, 2015 om 11:00
46 Antwoorden / 19 Vragen

Ja probeer via kpn nog iets aan de weet te komen, is een nr 5599 waar heel veel aanbiedingen op lopen. Ook STOP doorgegeven en wel inmiddels doorgekregen wordt niks meer mee gedaan máár zekere voor onzekere nemen en beter andere sim kaart.

crewmember
door crewmember - Nov 12, 2015 om 11:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mijoeleke schreef op donderdag 12 nov 2015, 11:00]Ja probeer via kpn nog iets aan de weet te komen, is een nr 5599 waar heel veel aanbiedingen op lopen. Ook STOP doorgegeven en wel inmiddels doorgekregen wordt niks meer mee gedaan máár zekere voor onzekere nemen en beter andere sim kaart.

Check ook even je nummer op payinfo.nl

mi
door mijoeleke - Nov 12, 2015 om 12:56
46 Antwoorden / 19 Vragen

Ja crewnumber, had ik al gedaan en gaf aan dat ik geen abonnement had afgesloten. Ook dank voor de tips

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2015 om 15:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar @crewmember, heeft u al op uw rekening/Mijn kpn gekeken of het eerste contact met dit nummer van uw gsm uitgegaan is?
Laat u ook KPN maar eens laten uitzoeken wat er aan de hand is en hoe dit gebeurd is, voordat u ergens een nieuwe simkaart aanschaft.
Lees eventueel ook nog klik hier.

mi
door mijoeleke - Nov 12, 2015 om 18:38
46 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Aurora1
Ik probeer erachter te komen of ik per ongeluk toets heb ingeduwd zoals je zegt; het eerste contact met mijn gsm.
En néé; de verwijzing dat ik toetsen heb ingetikt wanneer de telefoon bv in de tas ligt of broekzak zit, kan bij mij niet. Hij heeft een klepje, speciaal daarvoor gekocht indertijd. Overigens een simpel apparaatje want ik gebruik hem alleen voor nood in de auto of zo, dus vandaar ook zo raar deze afboeking.

ho
door hopetobehelping - Nov 12, 2015 om 18:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mijoeleke,

als ik u was zou ik in ieder geval zo snel mogelijk alles afmelden, zie ook de informatie bij payinfo.

Mocht u beschikken over een online inlogmogelijkheid bij KPN dan daar snel inloggen en de betaalde SMS'jes uitzetten.
Als u zich niet heeft aangemeld voor een abonnement of betaalde SMS en er toch geld wordt afgeschreven dan kunt u hierover contact opnemen met KPN.
Als er geld wordt afgeschreven voor een 'SMS-abonnement' dan zal degene die het incasseert aan moeten kunnen tonen dat u een abonnement of verzoek tot betaalde SMS bent aangegaan, kan men dat niet dan dient met het afgeschreven geld te retourneren. Zie ook de SMS gedragscode.
Ik weet niet of KPN hierbij behulpzaam is, een grote telecomaanbieder zou het wel moeten doen.
Ik heb alleen ervaring hiermee met T-Mobile, daar krijg je een formulier opgestuurd (of verzoek om het in je account in te vullen) waarbij je T-Mobile machtigt om het te onderzoeken. Als de tegenpartij niet met het bewijs komt dat je een abonnement/betaalde SMS bent aangegaan regelt T-Mobile dat je je geld terug krijgt (dat is onze recente ervaring in ieder geval).
Allereerst voor u nu denk ik dat het vooral belangrijk is om alle betaalde SMS geblokkeerd te krijgen, zodat het u niet nogmaals kan overkomen.
Daarna zou ik als ik u was contact opnemen met KPN en vragen hoe u uw geld terug kunt krijgen.

mi
door mijoeleke - Nov 12, 2015 om 18:45
46 Antwoorden / 19 Vragen

Wil toch nog even vragen; ook als je geen vast abonnement hebt zoals ik met een prepaid werkt, kan je dan uberhaupt inzien via je provider waar je mee belt?

pi
door pieterwolters - Nov 12, 2015 om 19:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kan je je registreren bij KPN, ook voor prepaid. Ik weet niet wat je allemaal precies kunt inzien, want ik heb geen KPN SIM. Gewoon even proberen zou ik zeggen.

mi
door mijoeleke - Nov 12, 2015 om 19:20
46 Antwoorden / 19 Vragen

Geweldig mensen iedereen dank voor de tips, wanneer me nog iets te binnen schiet plaats ik dit opnieuw