mo
door moniquef2 Dec 28, 2011 om 16:18
Computers & telefonie

Ongewenste mail

Sinds ik op werk.nl gekeken heb, ongeveer een half jaar geleden. Krijg ik dagelijk een onnoemelijk aanbod van vacatures. Nou zult u denken, dat is toch mooi? Dat zou mooi zijn, mits het niet van die dubieuze vacatures zouden zijn.
Ze komen van netherlandjobs7.com en europajobboard.com.
Ik ken de instellingen niet, kan ze ook nergens vinden. Grammaticaal klopt van de mails ook niet veel (Vijne dag?)
Volgens de mail, hebben ze mijn e-mailadres uit een werkgelegenheids bestand. De instellingen blokkeren lukt ook niet, het komt van @home adressen af. maar ze beantwoorden gaat ook niet, outlook verzend ze niet eens. Sterker nog.. ik verstuur mijzelf ook regelmatig een vacature toe. Wat kan ik hier tegen doen? Hoe kom ik erachter waar ze mijn mailadres vandaan halen? Zijn hier meer klachten over?

3721 24 Rapporteer

pa
door pa0mjm - Dec 28, 2011 om 16:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

JA! Ik wordt stapelgek van deze mails van europajobboard.com. Ik heb ze al gemeld aan Ziggo, omdat er zoveel @home adressen in staan en ik heb een flink aantal gemeld bij http://www.spamcop.net/.
Bij de laatste blijken ze uit Brazilië, Rusland en vele landen meer te komen.

Met vriendelijke groet
Martin

br
door breedj - Dec 28, 2011 om 17:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde. Je kunt er niet veel tegen doen. Beantwoorden gaat niet omdat de afzender je eigen adres is. Antwoorden zal ook weinig uithalen. En ik denk ook niet dat Ziggo er wat aan gaat doen. Het enige wat je zelf kan doen is een 'regel' of 'rule' in je mail client (b.v. outlook) toevoegen zodat alles met de tekst 'europajobboard.com' in je email body naar de prullenbak gaat.

haarp
door haarp - Dec 28, 2011 om 17:22
514 Antwoorden / 62 Vragen

Kun je als je bent ingelogd met DigiD de instellingen niet aanpassen op het werkplein. Dit zodat je alleen mailtjes met vacatures ontvangt die koppelen aan jouw profiel?

mo
door moniquef2 - Dec 28, 2011 om 17:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is het punt haarp, volgens werkplein ligt het niet aan werk.nl. Volgens hun is mijn klacht valide (oftewel niet geloofwaardig) enn.. en dan komt het leuke.. ik moet de malafide werkgever maar mijden.. euuuh... mail van mijn zelf voor het aanbod van een vacature maakt mij dus die malafide werkgever.. ahumm hoe ontloop ik mijzelf? :D Alle gekheid op een stokkie.. ik word er doodziek van, en ik heb er een hekel aan om voor leugenaar uitgemaakt te worden, door een bedrijf.. genaamd UWV, die zelf de zaakjes naar alle waarschijnlijkheid niet op een rijtje heeft.

@breedj: strak plan, zal het eens even gaan uitpluizen hoe ik dat ook alweer deed.

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2011 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo moniquef2,

Wellicht helpt ook het installeren van een spamfilter:

Voor een spamfilter klik hier; de eerste download is spamfighter (gratis).

Of kies voor Spamihilator; klik hier.

Suc6

haarp
door haarp - Dec 28, 2011 om 18:45
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=moniquef2 schreef op woensdag 28 dec 2011, 16:18]Sinds ik op werk.nl gekeken heb, ongeveer een half jaar geleden. Krijg ik dagelijk een onnoemelijk aanbod van vacatures. Nou zult u denken, dat is toch mooi? Dat zou mooi zijn, mits het niet van die dubieuze vacatures zouden zijn.
Ze komen van netherlandjobs7.com en europajobboard.com.
Ik ken de instellingen niet, kan ze ook nergens vinden. Grammaticaal klopt van de mails ook niet veel (Vijne dag?)
Volgens de mail, hebben ze mijn e-mailadres uit een werkgelegenheids bestand. De instellingen blokkeren lukt ook niet, het komt van @home adressen af. maar ze beantwoorden gaat ook niet, outlook verzend ze niet eens. Sterker nog.. ik verstuur mijzelf ook regelmatig een vacature toe. Wat kan ik hier tegen doen? Hoe kom ik erachter waar ze mijn mailadres vandaan halen? Zijn hier meer klachten over?

Ik heb de door jou genoemde linken nagekeken, dit zijn idd. malafide organisaties welke binnen onze Nederlandse wetgeving "nog" kunnen opereren.

Stel je e-coach op de hoogte dat je de communicatie hiervan niet meer prijs stelt en blokkeer deze afzenders in je eigen mail account.

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2011 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@moniquef2,

Blokkeren moet ook kunnen. Ligt aan je mailprogramma.
Voor Windows Mail:

Wanneer u een bericht ontvangt van een e?mailadres uit de lijst Geblokkeerde afzenders, wordt het automatisch verplaatst naar de map Ongewenste e?mail. De enige uitzondering is als het adres ook is opgenomen in de lijst Veilige afzenders. In dat geval wordt het bericht niet behandeld als ongewenste e-mail omdat de lijst Veilige afzenders voorrang heeft boven de lijst Geblokkeerde afzenders.
1. U kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop Startt, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.
2.Klik op een bericht van de afzender die u wilt toevoegen aan de lijst Geblokkeerde afzenders.
3. Klik op het menu Bericht, wijs Ongewenste e?mail aan en en ga op een van de volgende manieren te werk.
* Als u alle toekomstige berichten van die specifieke afzender wilt blokkeren, klikt u op Afzender toevoegen aan lijst Geblokkeerde afzenders.
*Als u alle berichten wilt blokkeren van alle afzenders van wie de domeinnaam (het gedeelte van het e?mailadres na @) overeenkomt met die van de afzender, klikt u op Domein van afzender (@voorbeeld.com) toevoegen aan lijst Geblokkeerde afzenders.
(Bron: microsoft)

Suc6

br
door breedj - Dec 28, 2011 om 20:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het blokkeren van de afzender is niet handig omdat de afzender in dit geval, althans in mijn geval, je eigen email adres is. Dat is een bekende spam truck. Als je een keertje een email naar jezelf stuurt, vanaf je werk of zo, dan verdwijnt deze ook in de spam box.
Je kan dus in dit geval beter een 'regel' maken die kijkt of de tekst europajobboard.com in de email tekst staat. Dat kan ook in outlook:

Hier voor outlook 2010:

- Ga naar tabblad 'Start'.
- Klik op het item 'Regels' --> 'Regels en waarschuwingen beheren'
- Klik op 'Nieuwe regel...'
- Stap 1:Vink aan 'Met specifieke tekst in de hoofdtekst'. Specificeer @europajobboard.com in stap 2.
- Klik op 'Volgende'
- Vink aan 'Verwijder bericht'
- Klik 2 keer op 'Volgende'
- Geef de regel een naam en vink de twee vinkboxjes aan.
- Klik op voltooien.

Je krijgt de emails nu niet meer te zien. Ze gaan direct naar de prullenbak. Je zal dit wellicht ook voor @europcareers.net moeten herhalen. Ze veranderen af en toe het email adres in de tekst.

Zelf gebruik ik sinds kort Spambully, dat werkt erg goed. Je kunt daar ook je email mee terugsturen. Sommige spammers houden namelijk bij of er emails worden gebounced. Die halen ze dan uit de lijst. Dat werkt meestal goed tegen nieuwsbrieven. Er wordt namelijk ook gekeken waar vandaan een email wordt verstuurd. De afzender is soms wel je eigen email adres, maar de email wordt niet vanaf je eigen smtp of imap server verstuurd.

haarp
door haarp - Dec 28, 2011 om 20:31
514 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien kan dit programma je redden klik

pa
door pa0mjm - Dec 29, 2011 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat dit aan de UWV ligt. Ik heb sinds het voorjaar diverse malen op Werk.nl gekeken en ik pas last van deze europajobboard.com sinds begin november. Het begon nadat ik me bij Banenematch geregistreerd had. Maar ik neem ook sinds die tijd op LinkedIn deel aan 'OpenLink Network'. Wie weet waar ze zo specifiek de @home adressen geroofd hebben?

Ondanks het ongerief alvast een goede jaarwisseling en succes, wijsheid en liefde in 2012

br
door breedj - Dec 29, 2011 om 13:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het niet bij het UWV ligt is wel zeker. Ik heb namelijk niets met het UWV te maken gehad, maar krijg toch de emails. Ik heb ook geen @home adres. Ik ben freelancer en werk normaal gesproken alleen via Linkedin en monsterboard. Ik denk dat ze via meerdere sites aan email adressen zijn gekomen.

ma
door marjan321 - Dec 29, 2011 om 13:48
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik weet wel zeker dat het aan Banenmatch ligt. Hierover zijn heel al heel erg veel klachten geweest.

Banenmatch heeft volgens hen ook aangifte gedaan bij de politie.

Het schijnt een oplichtersbende te zijn, met verschillende bedrijfsnamen. De mails die je krijgt zijn opgesteld alsof je ze zelf verstuurd hebt aan jezelf, dus het is onmogelijk deze te blokkeren. Ze bedenken ook steeds andere bedrijfsnamen.

Marjan

hb
door hbinside - Dec 29, 2011 om 14:16
8 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag weer een nieuwe mail van
Morton@jobbsinnl.com

ook weer bagger
Het begint er op te lijken dat je gedwongen wordt om je Email account te verwijderen
en een nieuwe moet aanmaken

ma
door marjan321 - Dec 29, 2011 om 14:23
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat lijkt er inderdaad op. Maar dat ga ik echt niet doen.

Het is gewoon verschrikkelijk vervelend.

robtien
door robtien - Dec 29, 2011 om 15:11
269 Antwoorden / 10 Vragen

zette alle adressen waarvan u geen mailt wilt ontvangen op de zwarte lijst. en je postvak in en ongewenste mail zal stukken leger zijn in het vervolg.

ma
door marjan321 - Dec 29, 2011 om 15:13
17 Antwoorden / 0 Vragen

Was het maar zo eenvoudig, dan had ik dat natuurlijk al lang gedaan. De mails zijn gemanipuleerd, ze komen zogenaamd van mijzelf.

robtien
door robtien - Dec 29, 2011 om 15:18
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=marjan321 schreef op donderdag 29 dec 2011, 15:13]Was het maar zo eenvoudig, dan had ik dat natuurlijk al lang gedaan. De mails zijn gemanipuleerd, ze komen zogenaamd van mijzelf. bij mijnwerkte dat altijd goed. kijk dan is in je instellingen avn je profiel die je daarvoor hebt aangemaakt. misschien heb je dan ergens een vinkje te veel gezet. zodat het doorgestuurd word naar je mail.

sc
door schrijn - Dec 29, 2011 om 15:20
3 Antwoorden / 6 Vragen

L S
M I kan de provider hier iets aan doen ,net als de politie kan zoeken vanwaar dat getelefoneerd word,moeten zij dit ook kunnen.Maar dat zal wel te duur zijn.

hb
door hbinside - Dec 29, 2011 om 16:33
8 Antwoorden / 1 Vragen

vandaag reactie van banenmatch

zie topic

europajobboard.com

groet hans

pa
door pa0mjm - Dec 29, 2011 om 17:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=robtien schreef op donderdag 29 dec 2011, 15:18]bij mij werkte dat altijd goed. kijk dan is in je instellingen van je profiel die je daarvoor hebt aangemaakt. misschien heb je dan ergens een vinkje te veel gezet. zodat het doorgestuurd word naar je mail.
Ik heb al vele van deze mails laten blokkeren op afzender. Werkt absoluut niet. Ze komen steeds van andere servers. Wat bij mij nu enigszins werkt is filteren op steekwoorden in het onderwerp, zoals Virtuele, tijdelijk etc. Dat is alleen niet waterdicht.

haarp
door haarp - Dec 29, 2011 om 17:33
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=marjan321 schreef op donderdag 29 dec 2011, 15:13]Was het maar zo eenvoudig, dan had ik dat natuurlijk al lang gedaan. De mails zijn gemanipuleerd, ze komen zogenaamd van mijzelf.

Hallo marjan321

Ik heb dit gemist dat je mails onder je eigen naam terug komen.
Installeer dit programma en zorg voordat je een volledige systeem scan uitvoerd eerst ff klikken op update Dit programma is vrij nieuw en heel populair in het opsporen van malware bytes.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2011 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@haarp,

.....Dit programma is vrij nieuw....

Nou, dat gaat anders al heel wat jaartjes mee!

Denk ook niet dat het helpt tegen spam; daar heb je andere programma's voor.

Trouwens, waarom niet van de originele site?: klik hier.

Met vr.gr.

haarp
door haarp - Dec 29, 2011 om 18:09
514 Antwoorden / 62 Vragen

@ edrick3 & marjan321

Idd. is deze software niet van gisteren doch Malwarebytes Anti-Malware is een populair programma welk boven aan de lijst staat van 2011 en waarschijnlijk ook 2012

Na het lezen van je opmerking viel mij op dat ik Ad-Aware free heb gebruikt ipv Malwarebytes en mijn probleem was opgelost wat betreft spam onder je eigen email adres te ontvangen.

mo
door moniquef2 - Dec 30, 2011 om 15:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips e.d. Als het ene niet werkt, werkt het andere misschien wel. Fijne jaarwisseling, uitkijken met vuurwerk.. en hopelijk ongewenste mail minder in 2012 :)