he
door henry01 Jan 9, 2006 om 20:41
Computers & telefonie

Ongewenste melding bij opstarten

Als ik mijn PC aanzet (Windows XP) krijg ik de laatste 4 weken de melding: "Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in het station" met daaronder de opties: Annuleren/opnieuw/doorgaan. Ik moet dan 9x annuleren kiezen, wil dit meldingsschermpje verdwijnen. Ik wordt hier gestoord van !

vraag: hoe kom ik hiervan af???

2277 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste henry01,

Krijgt u deze melding voordat windows opstart of nadat windows opgestart is?

Gaarne wat meer informatie

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo henry01,

Wellicht staan er bestanden in de wachtrij, klaar om gebrand te worden. Ga naar Deze computer en dubbelklik op de CD-brander (of DVD-brander). Verwijder daar de bestanden die gereed staan om gebrand te worden. Als het goed is ben je dan van die melding af.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
hallo,

Het euvel doet zich voor als Windows gestart is.

Als ik naar deze computer ga en ??n van de 2 dvd branders aanklik, geeft de een de melding "plaats een schijf of een ander medium in station F" de andere drive (G) geeft geen melding maar het normale witte blad met links de kolom:  taken voor beschrijfbare cd's.

De beide drives geven de status: apparaat functioneert goed. Er komen geen nog te branden bestanden naar voren, die ik kan verwijderen.

Henry

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd... het feit dat er om een medium gevraagd wordt geeft al aan dat er iets te schrijven valt. Zou ik toch eens proberen om er een lege schijf in te stoppen en de brander z'n werk te laten doen. Gebruik dan een CD-RW of DVD-RW type, dan kun je die later weer wissen. Freya

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

U heeft waarschijnlijk software geinstalleerd dat samen met Windows XP opstart. Kijk eens bij Start-programma's-opstarten.

Als daar niets bij staat dat er op zou kunnen wijzen dat een programma wordt gestart voor cd's of dvd's ga dan naar de volgende webpagina; www.killersoftware.com klik in de linkse kollom op "Other software" download het gratis programmatje 'Cleantray' noteer ook meteen het registratienummer en installeer de software.

Na het invoeren van het registratie nummer kunt u het programma meteen gebruiken. Hierin kunt u zien wat Windows opstart en als u wilt kunt u dat gene verwijderen wat u niet wilt opstarten.

Het is wel zaak om na het verwijderen de PC opnieuw op te starten.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste henry01,

Controleer of alle kabels naar het cd-rom of dvd apparaat goed aangesloten zijn. Als dit het geval is verwijder dan het station in apparaatbeheer. Herstart de computer. Het station wordt opnieuw toegevoegd. Mogelijk is de fout verholpen. Indien niet verholpen vermoed ik dat het apparaat kapot is.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2006 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een melding als deze komt vaak voor wanneer iemand vroegtijdig een cd of DVD uit de drive heeft verwijdert, bijvoorbeeld tijdens het installeren van een spel of ander programma.

Is dit bij u ook het geval stop dan de desbetreffende CD of DVD terug in de drive en klik op opnieuw.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2006 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
bedankt voor het reageren.

Ik heb het programmaatje clean tray ge?nstalleerd en ben er achtergekomen, dat 19 programma?s gelijk met Windows opstarten. Ik weet echter niet welke van die programma?s verantwoordelijk is voor de betreffende melding.

Als ik een drive verwijder via apparatenbeheer, moet ik dan de software daarvan opnieuw installeren? De beide drives geven bij de status overigens aan dat ze goed functioneren.

Bij de suggestie, dat er sprake is van een spel of programma installatie, heb ik geen idee wat het geweest kan zijn.

Een lege opneembare disk geeft bij geen van beide drives enig resultaat; het haalt de betreffende melding niet weg.

Henry

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 'What's Running' op mijn PC staan waarmee ik zelf kan bepalen wat ik bij het opstarten wil laten draaien of niet.  Hoe ik daaraan gekomen ben weet ik niet meer. Wellicht gewoon via google dit programma laten zoeken. Het is in ieder geval gratis en makkelijk in het gebruik (voor een ouwe vent zoals ik ben).

De Vrije Vogel, Amsterdam de 13-e januari 2006

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Service van het huis:

What's Running 2.1.1

Freya