ve
door venmans Apr 27, 2009 om 14:07
Computers & telefonie

Online.nl

Wie heeft ervaring met de internetprovider online.nl? Ik krijg de indruk dat bij al die bedrijven (Abel, Alice, online.nl, etc.) alleen maar domme kinderen achter de telefoon zitten. Ik kreeg tijdens een aanmeldingsgesprek een jongentje aan de telefoon dat om de haverklap gatsie en gatverdemme zei. Dat zijn geen woorden, die je in een telefoongesprek met vreemden gebruikt. Vervolgens wilde hij een gedeelte van het gesprek opnemen waarbij ik hetgeen hij zei moetst beamen. Hij zei constant het verkeerde, waardoor ik hem verbeteren moest. Toen ik op een gegeven moment zei dat ik hier maar vanaf zag, omdat dit zo nooit iets werd kon er ineens wel een ouder en ervarener iemand aan de telefoon komen. Toen ik tegen haar zei dat ik er bezwaar tegen had dat maar een gedeelte van het gesprek opgenomen werd en dus hetgeen er van te voren afgesproken werd niet vast op band stond, wuifde zij dit weg door te zeggen dat het gehele gesprek wel opgenomen werd, maar dat alleen voor het laatste toesteming gevraagd werd. Dit lijkt mij heel vreemd. Tijdens het gesprek werd gezegd dat ik bij de overstap hooguit 2 uur zonder internetverbinding en telefoonverbinding zou zitten. Dat is wel te overkomen. Tijdens mijn vakantie kwam er echter een brief en daarin stond dat ik 5 dagen zonder internet en telefoonverbinding zou zitten, omdat de verbinding niet eerder tot stand gebracht kon worden. dit was tegen de afspraak!! Ik kon binnen 7 dagen nog van het contract af. Maar toen ik van vakantie terugkwam en dit zag, was die periode van 7 dagen al met een week overschreden. Helaas voor mij dus!! ik zit er dus voor één jaar aan vast. Ze beloven van alles en doen niets!! Dit kan dus allemaal in dit landje waar ze het met de fatsoensnormen niet meer zo nauw nemen en waar service een vies woord geworden is. Het vervelendste is dat je er helemaal niets tegen doen kunt.  Wie heeft er goede/slechte ervaringen met deze provider?

431 3 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 30, 2009 om 10:43
646 Antwoorden / 8 Vragen

Het opnemen van het gehele gesprek, zonder dit expliciet te vermelden, is in strijd met de wet. De partij die het gesprek opneemt is verplicht dit te melden vóórdat het gesprek plaatsvindt.

Vervelend van die periode. U had er goed aan gedaan te melden dat u op vakantie ging ten tijde van het gesprek.

De grote vraag is nu: bent u wél tevreden met de diensten van Online.nl ?

labswans
door labswans - Apr 30, 2009 om 11:00
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Heb geen ervaring met deze provider.

Maar dat u gelooft dat u 2 uur zonder internet zou zitten is volslagen onzin. Er staat normaal een periode van die 5 dagen in in de meeste gevallen. Gaat het mis dan soms een paar weken. De lijn moet eerst worden vrijgegeven. U bent er geheel ingetuimd. U had dat door moeten hebben. Ze proberen het zo goed mogelijk mooi af te spiegelen .

Is het nu al werkend ?

Groetjes , labswans

ve
door venmans - May 11, 2009 om 10:02
6 Antwoorden / 4 Vragen

Online is nog slechter dan alice. Ik ben nog steeds niet tevreden met online.nl Ik ben inmiddels in de lucht, maar wat schetst mijn verbazing: Online.nl heeft weer een ander verkeerd telefoonnummer in de online telefoongids laten plaatsen. Mijn reden om van provider te veranderen en over te stappen naar online.nl was dat alice.nl een verkeerd telefoonnummer in de telefoongids vermeld had en het vertikte om dit te veranderen. Bij het aanmeldingsgesprek werd door de online.nl medewerker gezegd dat zij mij in de telefoongids zouden vermelden zoals IK dat wenste. Maar helaas: ook zij zijn hier te dom voor. Ik sta nu met twee verkeerde telefoonnummers in de gids. ik erger me hier ontzettend aan. Om klanten binnen te halen wordt er van alles beloofd, maar zodra je eenmaal binnen bent laten ze je stikken. Verder doen ze nog wel andere rare dingen. Ik kreeg een email dat ik hun beveiligingsprogramma nog niet geïnstalleerd had. Hier was tijdens het aanmeldingsprogramma helemaal niet over gesproken. Bovendien wens ik dit niet, want ik heb een goede beveiliging op mijn pc zitten. Dit heb ik gemaild en ik krijg een mail terug dat het toch gratis is en dat ik overeen jaar (als ik er wel voor betalen moet) dit maar doet afmelden!!!! Dit is te zot voor woorden. Ik hoef me toch niet af te melden voor iets waar ik me niet voor aangemeld heb!! Vervolgens wordt er wel een bedrag van mijn rekening geboekt voor het beveiligingspakket en wel vanaf februari!!!, terwijl ik pas 5 mei aangesloten ben. Die lui denken alleen maar aan geld innen en voor de rest laten ze je stikken. De emails die ze je sturen lijken wel geschreven te zijn door kinderen die de basisschool niet hebben afgemaakt, want ze staan zo vol met taalfouten dat je een paar keer moet lezen om te kunnen begrijpen wat er bedoeld wordt. Mijn advies: ga nooit in zee met online.nl

mw. drs. J.Th.M. Venmans