gerben6575
door gerben6575 May 14, 2011 om 20:46
Computers & telefonie

Onterechte rekening

hallo,ik heb laatst,9 mei 2011 gekeken op de site van
usenet.nl
dit is een site om legaal films te downloaden!!
ik moest eerst mn gebruikersnaam invullen,enz!
toen ik dit allemaal klaar had,moest ik mn account becestigen,
en toen inneens moest ik €14,99 per 3 maanden betalen!

maar dat wilde ik niet,en heb het niet doorgezet!

niks meer van gehoord,en tot mijn stomme verbazing,
viel er vandaag zaterdag 14 mei een brief door de bus,van Gothia incasso buro!

dat ik maar even €64,22 moet betalen!
hebben eerder geen rekeningen of uberhaubt contact gehad,via mail o.d!!!!

wat kan ik doen??

betalen is geen optie!!!

groetjes Gerben & Monique

2416 14 Rapporteer

stacey
door stacey - May 14, 2011 om 21:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Betalen is enige optie............

je kunt daar legaal films downoladen als je lid bent/tegen betaling houd dat in.....
als je de voorwaarden even gelezen had had je dat geweten.

Dus nu zul je dat lidmaatschap moeten betalen en als je dat niet meer wilt volgens de voorwaarden weer opzeggen.

Lsk520
door Lsk520 - May 14, 2011 om 21:08
827 Antwoorden / 2 Vragen

Categorie:Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen

Zoals ik al schreef in hetzelfde topic

brilletje.....

stacey
door stacey - May 14, 2011 om 21:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tp schreef op zaterdag 14 mei 2011, 21:08]Categorie:Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen

Zoals ik al schreef in hetzelfde topic

brilletje.....

Ook Brilletje voor jou dan ? ;-)

Freya had in andere topic al dubbelpost gezet en verwezen naar deze ;-)

mi
door mickey2011 - May 17, 2011 om 11:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoonlijk krijg je bij de eerste aanmelding een testfase van 14 dagen en je kunt binnen de proefperiode op elk moment opzeggen. Dus wat je schrijft kan niet. Geen bedrijf zal binnen 7 dagen een inkasso-opdracht geven!
Dus Betaalen en vergeet niet om jouw contract tijdig op te zeggen

gijsvogel
door gijsvogel - May 17, 2011 om 12:47
230 Antwoorden / 0 Vragen

@Topicstarter.

Het is trouwens geen site om legaal films te downloaden, maar een nieuwsserver die je toegang geeft om bestanden die op usenet zijn geplaatst voor langere tijd terug te downloaden.
Downloaden op zich is legaal in Nederland maar een film, mits voor thuiskopie oid is niet legaal.

*verder geen download-discussie wil aanhalen*

gerben6575
door gerben6575 - May 19, 2011 om 23:38
2 Antwoorden / 3 Vragen

nou het is raar maar waar binnen 7 dagen een brief .
van de Gothia incasso buro !
heb het niet een geactiveerd.
maar wij betalen niks .
voor deze onzin heb zelf vuze.com
en dan weet ik zeker dat het gratis is !

gijsvogel
door gijsvogel - May 19, 2011 om 23:46
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerben6575 schreef op donderdag 19 mei 2011, 23:38]nou het is raar maar waar binnen 7 dagen een brief .
van de Gothia incasso buro !
heb het niet een geactiveerd.
maar wij betalen niks .

Wat voor brief?? wat staat er in?
Graag meer duidelijkheid.

Maar op dit moment ziet het er nog steeds naar uit dat je de eerste 3 maanden gewoon dient te betalen omdat je blijkbaar een abonnement hebt.

Als je de brieven van de incasso laat opstapelen zul je zo meteen alleen maar voor MEER kosten komen te staan terwijl je er voor minder van af kunt zijn.
(en ook nog eens gewoon die 3 maanden gebruik kunt maken van hun diensten)

jaapje_1
door jaapje_1 - May 20, 2011 om 07:09
315 Antwoorden / 0 Vragen

zodra je naar die site gaat en je aanmeldt voor een proefabonnement van 14 dagen zie je gelijk de volgende tekst onder je invulvelden en boven de aanmeldknop staan:

*Gedurende de proefperiode kunt u kiezen tussen twee verschillende prijsmodellen. Als u in deze tijd geen specifiek pakket kiest en uw aanmelding niet afzegt, wordt uw lidmaatschap automatisch verlengd als Usenet Relax Pakket voor € 8,33 per maand (looptijd 12 maanden – Totaal van 99.99 €).

Ik neem aan dat je niet opgezegd hebt in de proefperiode? Zo nee dan ben je dus gewoon het haasje.

gerben6575
door gerben6575 - May 29, 2011 om 08:14
2 Antwoorden / 3 Vragen

hallo nou wij zijn weer wat verder heb gothia niet kunnen bellen heb laatst bijna 1 uur aan het bellen geweest maar niks .
ben nu echt aan het balen hoor kreeg zaterdag weer een brief van de cothia bv
deurwaarder met nu de melding dat ik even een bedrag van € 64,25 wil gaan betalen.
met ook nog even dit .
gaan wij over tot harderemaatregelingen
alsnog gaan wij er van uit dat u het niet zover laat komen en tot betaling overgaat.
mensen vind het raar hoor en ik ga niet hier voor betalen.
voor iets wat ik niet heb gebruikt en ook nog deze domme brieven die je door je bus krijgt .
ik hoop nu echt dat kassa ons een beetje gaan helpen zelf ben ik er zo kwaad
over om in nederland zo je geld te verdienen .
en oke het haasje maar voor wat .
ga toch niet voor iets betalen wat ik niet gebruik en niet eens meer in kan komen
ik hoop zo dat jullie ons willen helpen
wil het papier van cothia wel scannen of een coppy op stuuren en bij elke gevel aan de muur op hangen
ik weet niet wat ik moet doen betalen dat is niet een optie
met vriendelijke groet
Gerben en Monique

empyria
door empyria - May 29, 2011 om 10:15
504 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry hoor, maar wat denk je nu eigenlijk?
Dat er bij Kassa mensen zijn die maar ff met hun vngers knippen om jou uit je sores te helpen?
Waar jij je zelf in hebt geholpen!

Je kan hier op de Kassa forums om advies vragen, en die krijg je of je dat nu wel of niet bevalt, maar verder zul je het toch echt zelf moeten doen!

Lsk520
door Lsk520 - May 29, 2011 om 16:44
827 Antwoorden / 2 Vragen

@gerben:

Je eil nog steeds niet begrijpen dat je wel degelijk MOET betalen!
Je hebt je op deze site aangemeld en het principe is dan dat je meteen gebruik KAN maken van deze diensten. Dat je dat niet gedaan hebt is verder jouw keuze geweest. Onstlaat je echter niet van de verplichting gewoon te betalen. Zo werkt dat nu eenmaal met het aangaan van diensten op het internet.
Advies: betaal en zeg zsm op, als je blijft volhouden in je halsstarrige gedrag worden de kosten hoger en hoger!

stacey
door stacey - May 29, 2011 om 16:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerben6575 schreef op zondag 29 mei 2011, 08:14] met ook nog even dit .
gaan wij over tot harderemaatregelingen
alsnog gaan wij er van uit dat u het niet zover laat komen en tot betaling overgaat.
mensen vind het raar hoor en ik ga niet hier voor betalen.
voor iets wat ik niet heb gebruikt

Ik heb me aangemeld voor een leesblad maar ik heb het nooit gelezen, dan hoef ik toch zeker ook niet te betalen ?!

DUH

Jou logica ontgaat mij volledig, abo afsluiten betekend betalen of je het nu gebruikt of niet......
En hoe langer je hier blijft roepen en Niet betaald hoe hoger het bedrag uiteindelijk wordt, want hoe ze het moeten krijgen, krijgen zullen ze het want je hebt gewoon een rechtsgeldige overeenkomst met een daarbij behorende betaalplicht afgesloten !

sonjaatje
door sonjaatje - May 29, 2011 om 17:01
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geef je het advies om niet te betalen, het voor de rechter te laten komen, en uiteindelijk 10x zoveel te betalen.

gijsvogel
door gijsvogel - May 29, 2011 om 23:22
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 29 mei 2011, 17:01]Ik geef je het advies om niet te betalen, het voor de rechter te laten komen, en uiteindelijk 10x zoveel te betalen.
Alsjeblieft niet, straks komt TS hier dan nog langs om advies voor een goede advocaat zeker...

Maar het maakt verder allemaal niet uit...
TS leest geen adviezen die hier gegeven worden blijkbaar, komt hier alleen maar om af en toe zijn verhaal te spuien.
En ja, hardleers, dan maar op de blaren zitten zometeen.