ti
door timfelix May 8, 2012 om 21:43
Computers & telefonie

Onterechte rekening Vodafone

Dit zal voor velen wel weer klinken als de zoveelste naieveling die gevallen is voor datagebruik in het buitenland, maar ik vraag het toch.

Afgelopen maart was ik op wintersportvakantie naar Oostenrijk en aangezien ik die week niet zonder internet kon stellen had ik een bundel van Vodafone aangevraagd met de naam "25MB op reis" een bundel die 7 dagen geldig is, waarin ik 25MB mag verbruiken in het buitenland. Bij het aanmelden voor deze bundel kreeg ik dit bericht:

"Vodafone Info: Uw internet op reis 25MB bundel staat aan. U kunt 7 dagen voordelig internetten en e-mailen vanaf activatie, daarna geldt uw standaardtarief of u kunt een nieuwe bundel kopen. Reist u binnen de EU? Dan staat er standaard een datalimiet aan. Mocht uw dataverbinding hierdoor worden afgebroken, sms dan DATALIMIET UIT naar 5000 om een nieuwe dataverbinding op te starten."

Uit de context van dit bericht nam ik aan dat mijn verbinding automatisch verbroken zou worden wanneer die bundel op was. Blijkbaar heb ik dat verkeerd aangenomen, want wat schetst mijn verbazing, ik heb een rekening ontvangen van maar liefst 140 euro, omdat ik 100MB over die bundel heen zat. Ik vind dit onterecht en voel mij misleid. Wat kan ik nu het beste doen?

1094 11 Rapporteer

stacey
door stacey - May 8, 2012 om 22:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=timfelix schreef op dinsdag 8 mei 2012, 21:43] Reist u binnen de EU? Dan staat er standaard een datalimiet aan. Mocht uw dataverbinding hierdoor worden afgebroken, sms dan DATALIMIET UIT naar 5000 om een nieuwe dataverbinding op te starten."

Uit de context van dit bericht nam ik aan dat mijn verbinding automatisch verbroken zou worden wanneer die bundel op was. Blijkbaar heb ik dat verkeerd aangenomen, want wat schetst mijn verbazing, ik heb een rekening ontvangen van maar liefst 140 euro, omdat ik 100MB over die bundel heen zat. Ik vind dit onterecht en voel mij misleid. Wat kan ik nu het beste doen?

Je hebt het verkeerd aangenomen...........
De standaard datalimet gaat juist uit binnen EU door activeren van deze bundel. Dus beter dus de voorwaarden goed door te nemen ipv enkel de beknopte info

--Vanaf het moment van activeren van de “Internet op Reis BloX”, zal Vodafone Contractant niet meer permanent afsluiten bij het overschrijden van de 59,50 euro grens zoals voorgeschreven in de richtlijn van de EU over notificaties datakosten, ook niet na verbruik of verlopen van de “Internet op Reis BloX”. Contractant zal ook niet meer geïnformeerd worden over de data kosten. Contractant kan zich te allen tijde weer opnieuw aanmelden voor de 59,50 euro grens door een sms te sturen met Datalimiet aan naar 5000.
Voorwaarden

ti
door timfelix - May 8, 2012 om 23:08
270 Antwoorden / 13 Vragen

Maar er staat dus in dat bericht dat er standaard datalimiet aan staat. Het lijkt mij dan dat ik daarop mag afgaan. De sms en de voorwaarden spreken elkaar dus tegen

stacey
door stacey - May 8, 2012 om 23:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=timfelix schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:08]Maar er staat dus in dat bericht dat er standaard datalimiet aan staat. Het lijkt mij dan dat ik daarop mag afgaan. De sms en de voorwaarden spreken elkaar dus tegen

Die datalimet waar dat over gaat omvat iets anders en die geldt dus juist niet bij die reisblox.
Wat ze zeggen is dat die `dwars kan liggen bij je verbinding - als het niet automatisch vervalt zoals de bedoeling is- en dat je hem dan zelf Uit moet zetten om gebruik te maken van die reisbundel.

Je moet het even goed lezen om het door te krijgen, erg handig leggen ze het niet uit als je niet op de hoogte was van die (volgens richtlijnen voorgeschreven) standaard blokkering.

ti
door timfelix - May 8, 2012 om 23:44
270 Antwoorden / 13 Vragen

Dat is erg onduidelijk vormgegeven. Morgen maar eens kijken of ik eens een regeling kan treffen met Vodafone. Ik vind deze rekening volledig onterecht

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 9, 2012 om 12:03
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Timfelix,

Vervelend dat je onverwacht zo'n hoge rekening hebt gekregen. Ik wil dit graag voor je nakijken. Kun je misschien een e-mail sturen naar webcare.nl@vodafone.com met daarin je volledige naam, adres, klantnr, 06-nr, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnr. Met als onderwerp "Kassa- Timfelix". Dan kijk ik dit zo snel mogelijk voor je na.

Met vriendelijke groet,
Joyce
Vodafone 24/7 Web Crew

ti
door timfelix - May 10, 2012 om 21:27
270 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb gemaild naar het bovenstaande e-mail adres. Ik wacht jullie antwoord af.

ti
door timfelix - May 13, 2012 om 21:29
270 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),

Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!

Met dankbare groet,

Tim Felix

abarth
door abarth - May 13, 2012 om 22:06
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=timfelix schreef op zondag 13 mei 2012, 21:29]Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),

Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!

Met dankbare groet,

Tim Felix

Kun je de passende oplossing hier neerzetten voor andere lezers of bestaat de oplossing deels uit Vodafone in een goed daglicht zetten (zwijggeld?)

ti
door timfelix - May 14, 2012 om 00:00
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=abarth schreef op zondag 13 mei 2012, 22:06][quote=timfelix schreef op zondag 13 mei 2012, 21:29]Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),

Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!

Met dankbare groet,

Tim Felix

Kun je de passende oplossing hier neerzetten voor andere lezers of bestaat de oplossing deels uit Vodafone in een goed daglicht zetten (zwijggeld?)

Ik kan alleen zeggen dat de oplossing die mij is aangeboden een goede is. Overigens is dat niet omdat Vodafone mij zoiets gevraagd heeft, maar gewoon omdat ik niet wil dat mensen rechten gaan ontlenen aan dit topic, aangezien elk probleem anders is.

Verder zie ik hier heel vaak telecomproviders in een slecht daglicht staan. Ik vind het dan ook meer dan terecht om ook eens een compliment te maken wanneer iets netjes en menselijk afgehandeld wordt. De werknemers van de servicedesk die mij geholpen heeft zijn per slot van rekening ook mensen die het net als jij en ik waarderen om een compliment te krijgen.

tdehond
door tdehond - May 14, 2012 om 07:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is jammer voor andere gedupeerden.

Ik kan me voorstellen dat u aan nam dat als standaard de datalimiet aan zou staan binnen Europa u dacht dat dan de verbinding verbroken zou worden. Ik zou een sms verwachten als de datalimiet overschreden werd, maar dat is kennelijk ook niet gebeurd.

Blijkt weer dat inderdaad de a.v. zorgvuldig doorgespit moet worden voordat u iets afsluit bij een provider.

=timfelix schreef op maandag 14 mei 2012, 00:00:
=abarth schreef op zondag 13 mei 2012, 22:06
=timfelix schreef op zondag 13 mei 2012, 21:29: Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),

Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!

Met dankbare groet,

Tim Felix

Kun je de passende oplossing hier neerzetten voor andere lezers of bestaat de oplossing deels uit Vodafone in een goed daglicht zetten (zwijggeld?)

Ik kan alleen zeggen dat de oplossing die mij is aangeboden een goede is. Overigens is dat niet omdat Vodafone mij zoiets gevraagd heeft, maar gewoon omda: t wil dat mensen rechten gaan ontlenen aan dit topic, aangezien elk probleem anders is.

Verder zie ik hier heel vaak telecomproviders in een slecht daglicht staan. Ik vind het dan ook meer dan terecht om ook eens een compliment te maken wanneer iets netjes en menselijk afgehandeld wordt. De werknemers van de servicedesk die mij geholpen heeft zijn per slot van rekening ook mensen die het net als jij en ik waarderen om een compliment te krijgen.

tr
door treble - May 24, 2012 om 11:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik blijf het vreemd vinden dat bellen, mailen en schrijven niet helpt (zelfs geen reactie!) maar het in de openbaarheid trekken van conflicten/problemen blijkbaar wel. Ik lees, nu ik zelf dikke problemen heb met onterechte rekeningen van Vodafone, op diverse Fora over het bestaan van de Vodafone webcrew. Blijkbaar een strategie. Als eenling kun je goede fatsoensnormen schudden maar als groep kun je rekeken op een behandeling als klant. (vroeger was de klant nog koning haha)