Onterechte rekening Vodafone
Dit zal voor velen wel weer klinken als de zoveelste naieveling die gevallen is voor datagebruik in het buitenland, maar ik vraag het toch.
Afgelopen maart was ik op wintersportvakantie naar Oostenrijk en aangezien ik die week niet zonder internet kon stellen had ik een bundel van Vodafone aangevraagd met de naam "25MB op reis" een bundel die 7 dagen geldig is, waarin ik 25MB mag verbruiken in het buitenland. Bij het aanmelden voor deze bundel kreeg ik dit bericht:
"Vodafone Info: Uw internet op reis 25MB bundel staat aan. U kunt 7 dagen voordelig internetten en e-mailen vanaf activatie, daarna geldt uw standaardtarief of u kunt een nieuwe bundel kopen. Reist u binnen de EU? Dan staat er standaard een datalimiet aan. Mocht uw dataverbinding hierdoor worden afgebroken, sms dan DATALIMIET UIT naar 5000 om een nieuwe dataverbinding op te starten."
Uit de context van dit bericht nam ik aan dat mijn verbinding automatisch verbroken zou worden wanneer die bundel op was. Blijkbaar heb ik dat verkeerd aangenomen, want wat schetst mijn verbazing, ik heb een rekening ontvangen van maar liefst 140 euro, omdat ik 100MB over die bundel heen zat. Ik vind dit onterecht en voel mij misleid. Wat kan ik nu het beste doen?
[quote=timfelix schreef op dinsdag 8 mei 2012, 21:43] Reist u binnen de EU? Dan staat er standaard een datalimiet aan. Mocht uw dataverbinding hierdoor worden afgebroken, sms dan DATALIMIET UIT naar 5000 om een nieuwe dataverbinding op te starten."
Uit de context van dit bericht nam ik aan dat mijn verbinding automatisch verbroken zou worden wanneer die bundel op was. Blijkbaar heb ik dat verkeerd aangenomen, want wat schetst mijn verbazing, ik heb een rekening ontvangen van maar liefst 140 euro, omdat ik 100MB over die bundel heen zat. Ik vind dit onterecht en voel mij misleid. Wat kan ik nu het beste doen?
Je hebt het verkeerd aangenomen...........
De standaard datalimet gaat juist uit binnen EU door activeren van deze bundel. Dus beter dus de voorwaarden goed door te nemen ipv enkel de beknopte info
--Vanaf het moment van activeren van de “Internet op Reis BloX”, zal Vodafone Contractant niet meer permanent afsluiten bij het overschrijden van de 59,50 euro grens zoals voorgeschreven in de richtlijn van de EU over notificaties datakosten, ook niet na verbruik of verlopen van de “Internet op Reis BloX”. Contractant zal ook niet meer geïnformeerd worden over de data kosten. Contractant kan zich te allen tijde weer opnieuw aanmelden voor de 59,50 euro grens door een sms te sturen met Datalimiet aan naar 5000.
Voorwaarden
Maar er staat dus in dat bericht dat er standaard datalimiet aan staat. Het lijkt mij dan dat ik daarop mag afgaan. De sms en de voorwaarden spreken elkaar dus tegen
[quote=timfelix schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:08]Maar er staat dus in dat bericht dat er standaard datalimiet aan staat. Het lijkt mij dan dat ik daarop mag afgaan. De sms en de voorwaarden spreken elkaar dus tegen
Die datalimet waar dat over gaat omvat iets anders en die geldt dus juist niet bij die reisblox.
Wat ze zeggen is dat die `dwars kan liggen bij je verbinding - als het niet automatisch vervalt zoals de bedoeling is- en dat je hem dan zelf Uit moet zetten om gebruik te maken van die reisbundel.
Je moet het even goed lezen om het door te krijgen, erg handig leggen ze het niet uit als je niet op de hoogte was van die (volgens richtlijnen voorgeschreven) standaard blokkering.
Dat is erg onduidelijk vormgegeven. Morgen maar eens kijken of ik eens een regeling kan treffen met Vodafone. Ik vind deze rekening volledig onterecht
Beste Timfelix,
Vervelend dat je onverwacht zo'n hoge rekening hebt gekregen. Ik wil dit graag voor je nakijken. Kun je misschien een e-mail sturen naar webcare.nl@vodafone.com met daarin je volledige naam, adres, klantnr, 06-nr, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnr. Met als onderwerp "Kassa- Timfelix". Dan kijk ik dit zo snel mogelijk voor je na.
Met vriendelijke groet,
Joyce
Vodafone 24/7 Web Crew
Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),
Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!
Met dankbare groet,
Tim Felix
[quote=timfelix schreef op zondag 13 mei 2012, 21:29]Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),
Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!
Met dankbare groet,
Tim Felix
Kun je de passende oplossing hier neerzetten voor andere lezers of bestaat de oplossing deels uit Vodafone in een goed daglicht zetten (zwijggeld?)
[quote=abarth schreef op zondag 13 mei 2012, 22:06][quote=timfelix schreef op zondag 13 mei 2012, 21:29]Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),
Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!
Met dankbare groet,
Tim Felix
Kun je de passende oplossing hier neerzetten voor andere lezers of bestaat de oplossing deels uit Vodafone in een goed daglicht zetten (zwijggeld?)
Ik kan alleen zeggen dat de oplossing die mij is aangeboden een goede is. Overigens is dat niet omdat Vodafone mij zoiets gevraagd heeft, maar gewoon omdat ik niet wil dat mensen rechten gaan ontlenen aan dit topic, aangezien elk probleem anders is.
Verder zie ik hier heel vaak telecomproviders in een slecht daglicht staan. Ik vind het dan ook meer dan terecht om ook eens een compliment te maken wanneer iets netjes en menselijk afgehandeld wordt. De werknemers van de servicedesk die mij geholpen heeft zijn per slot van rekening ook mensen die het net als jij en ik waarderen om een compliment te krijgen.
Dat is jammer voor andere gedupeerden.
Ik kan me voorstellen dat u aan nam dat als standaard de datalimiet aan zou staan binnen Europa u dacht dat dan de verbinding verbroken zou worden. Ik zou een sms verwachten als de datalimiet overschreden werd, maar dat is kennelijk ook niet gebeurd.
Blijkt weer dat inderdaad de a.v. zorgvuldig doorgespit moet worden voordat u iets afsluit bij een provider.
=timfelix schreef op maandag 14 mei 2012, 00:00:=abarth schreef op zondag 13 mei 2012, 22:06=timfelix schreef op zondag 13 mei 2012, 21:29: Beste Joyce en Sido (wie mijn mail heeft beantwoord),
Enorm bedankt voor de gedane moeite en de passende oplossing. Topservice!
Met dankbare groet,
Tim Felix
Kun je de passende oplossing hier neerzetten voor andere lezers of bestaat de oplossing deels uit Vodafone in een goed daglicht zetten (zwijggeld?)
Ik kan alleen zeggen dat de oplossing die mij is aangeboden een goede is. Overigens is dat niet omdat Vodafone mij zoiets gevraagd heeft, maar gewoon omda: t wil dat mensen rechten gaan ontlenen aan dit topic, aangezien elk probleem anders is.
Verder zie ik hier heel vaak telecomproviders in een slecht daglicht staan. Ik vind het dan ook meer dan terecht om ook eens een compliment te maken wanneer iets netjes en menselijk afgehandeld wordt. De werknemers van de servicedesk die mij geholpen heeft zijn per slot van rekening ook mensen die het net als jij en ik waarderen om een compliment te krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer