gerben6575
door gerben6575 May 14, 2011 om 20:53
Computers & telefonie

Onterechte rekening

hallo,ik heb laatst,9 mei 2011 gekeken op de site van
usenet.nl
dit is een site om legaal films te downloaden!!
ik moest eerst mn gebruikersnaam invullen,enz!
toen ik dit allemaal klaar had,moest ik mn account becestigen,
en toen inneens moest ik €14,99 per 3 maanden betalen!

maar dat wilde ik niet,en heb het niet doorgezet!

niks meer van gehoord,en tot mijn stomme verbazing,
viel er vandaag zaterdag 14 mei een brief door de bus,van Gothia incasso buro!

dat ik maar even €64,22 moet betalen!
hebben eerder geen rekeningen of uberhaubt contact gehad,via mail o.d!!!!

wat kan ik doen??

betalen is geen optie!!!

groetjes Gerben & Monique

1446 12 Rapporteer

freya
door freya - May 14, 2011 om 21:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

--- Dubbelpost ---

zie: *[u]klik[/u]*

Lsk520
door Lsk520 - May 14, 2011 om 21:05
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat je beter een goei bril kan kopen:
Dit staat heel duidelijk vermeld!

*Gedurende de proefperiode kunt u kiezen tussen twee verschillende prijsmodellen. Als u in deze tijd geen specifiek pakket kiest en uw aanmelding niet afzegt, wordt uw lidmaatschap automatisch verlengd als Usenet Relax Pakket voor € 8,33 per maand (looptijd 12 maanden – Totaal van 99.99 €).

Je ontkomt er niet aan te betalen, diensten waarvoor je je aanmeldt en waar je meteen gebruik van kan maken, kennen geen 7 dagen opzegtermijn. Je hebt volgens mij helemaal niet opgezegd en gedacht dat het zo'n vaart niet zou lopen...
Helaas, dat wordt gewoon betalen.

diumenge
door diumenge - May 14, 2011 om 21:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat schijnt een vervelende club te zijn. Misschien kan je wat met dit topic wat er ook over gaat.

diumenge
door diumenge - May 14, 2011 om 21:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe kan er trouwens als je 9 mei op de site kijkt al op 14 mei een brief van het incassobureau ontvangen zijn?

Lsk520
door Lsk520 - May 14, 2011 om 21:10
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat z'n masker wat te strak zit...
zie avatar...

diumenge
door diumenge - May 14, 2011 om 21:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me eerder dat er nog een oude rekening openstond en dat door het invoeren van adresgegevens ze weer een adres hadden om deze naar toe te sturen.

edwardus
door edwardus - May 15, 2011 om 13:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het lijkt erop dat hier toch maar beantwoord wordt.
Er is door het invullen van de gegevens een overeenkomst ontstaan. Verander je van gedachten, dan moet je die overeenkomst annuleren en het niet gewoon op z'n beloop laten. Het gebruik van usenet ("payserver") is niet gratis, dat is nergens gratis (tenzij inbegrepen in je internet-abonnement). De actie-aanbieding houdt in dat je een extra grote hoeveelheid kunt downloaden (want 14 dagen extra), zonder daarvoor *extra* te hoeven betalen, wel dien je het normale tarief te betalen indien er niet geannuleerd is, of je het gebruikt of niet. Je kunt tijdens de aanbieding alleen kiezen of je een maand of een jaar lid wilt zijn. Betalen dus.

alfatrion
door alfatrion - May 15, 2011 om 16:33
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerben6575 schreef op zaterdag 14 mei 2011, 20:53]ik moest eerst mn gebruikersnaam invullen,enz!
toen ik dit allemaal klaar had,moest ik mn account becestigen,
en toen inneens moest ik €14,99 per 3 maanden betalen!

maar dat wilde ik niet,en heb het niet doorgezet!.

Heb je een bevestigingsmail gekregen met inloggegevens?

[quote=gerben6575 schreef op zaterdag 14 mei 2011, 20:53]niks meer van gehoord,en tot mijn stomme verbazing,
viel er vandaag zaterdag 14 mei een brief door de bus,van Gothia incasso buro!

Je hebt dus geen aanmaning gehad voor de brief van het incassobureau? Dan hoef je de incassokosten (incl. dossier en administratiekosten) alvast niet te betalen.

tr
door trinity70 - Sep 28, 2011 om 12:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerben,

Wij hebben hetzelfde probleem. We hebben niet doorgezet en hebben het daarop opgezegd, conform de voorwaarden. Toch sturen ze een rekening via Gothia incasso.

Uiteraard betalen we niet.

Met vriendelijke groet,

macwouter
door macwouter - Sep 28, 2011 om 13:29
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ben jaren geleden ook op zoek gegaan naar zo,n Usenet achtig iets en kwam ook op die site,s waarvan je met hoge snelheid kon downloaden. Hierbij wil ik jullie vertellen dat de meeste zeer verwarrend zijn met het afsluiten van een abonnement. Totdat ik Yabnews.nl tegenkwam. Betaal telefonisch 11 euro per maand en na 30 dagen stopt ie. Geen gedoe met automatisch verlengen.

di
door diondezoveelste - Nov 28, 2011 om 14:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lezers,

Even los van de exacte inhoud is het gewoon een feit dat Gothia een afschuwelijke club is om mee te hebben.
Ik vermoed dat de EHBO man/vrouw tp er ook werkt, aangezien de manier van reageren van deze persoon net zo bot en onfatsoenlijk is als die van de medewerkers van Gothia.

Zonder veel omwegen en details is het gewoon zeer wenselijk zo ver mogelijk bij deze mensen uit de buurt te blijven.
Ze zullen het spel hoog spelen, dus je zult t/m de rechtbank moeten of gewoon snel betalen en zorgen dat je alles bevestigd op papier hebt.

Het zijn zeer onbeschofte mensen die alleen op geld uit zijn en bereid hiervoor op de grens van het toelaatbare te begeven. Mocht hierover ooit een topic in de media komen dan wil ik hier graag aan meerwerken.

Redacteur
door Redacteur - Nov 28, 2011 om 16:21
1074 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten. Dubbelpost - zie link bovenaan naar hoofdtopic.

Redactie