As
door Astrid Fiets Oct 17, 2019 om 10:23
Computers & telefonie

Onverwachte prijsverhoging bestaand abonnement

Ik heb een 2 jarig abonnement bij Hollands Nieuwe ingaande 1 november 2018. Nu is zonder aankondiging mijn maandbedrag verhoogd. Wellliswaar met maar € 0.14 maar toch. Op mijn vraag hoe dit kon was het antwoord dat alle abonnementen vanaf 1 oktober 2018 aangepast worden aan de inflatie. Ik vroeg of ik dan mag aannemen dat dit verhoogde bedrag nu de resterende looptijd hetzelfde blijft was het antwoord dat dit niet gegarandeerd kan worden.  Mag dit zomaar?

7489 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2019 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat mag zomaar. Lees de voorwaarden door van uw abonnement.

marita5
door marita5 - Oct 17, 2019 om 10:27
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Astrid Fiets ,

Op mijn vraag hoe dit kon was het antwoord dat alle abonnementen vanaf 1 oktober 2018 aangepast worden aan de inflatie.

 Mag dit zomaar?

Ja , lees hier , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

ju
door juliomariner - Oct 17, 2019 om 10:28
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Lees inderdaad zoals Tijger zegt de voorwaarden en tevens al de vragen en antwoorden die hier het afgelopen jaar in dit forum hierover zijn gesteld.

Ka
door Kassagebruiker - Oct 17, 2019 om 10:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

Inderaad, dit mag zomaar. U heeft natuurlijk uw voorwaarden gelezen en gezien dat dit mocht.
Ik heb en tele 2 en vodafoon en krijg van beiden die inflatiecorrectie.
Alle ander providers doen dit ook (en ook daar mag dat, als het in de voorwaarden staat).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2019 om 10:46
16846 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt op deze site ook zoeken naar al eerder over deze kwestie gestelde vragen en dan ziet u daar ook dezelfde al gegeven antwoorden: het mag conform de voorwaarden waar u mee heeft ingestemd.

ro
door ron503 - Oct 17, 2019 om 10:52
1229 Antwoorden / 0 Vragen

1 oktober 2018 kan niet kloppen omdat u toen nog geen abonnement had afgesloten, 1 oktober 2019 zou wel kunnen kloppen maar terzijde. In mijn optiek heeft u de voorwaarden destijds niet of niet goed gelezen want dan had u kunnen weten dat er inflatiecorrecties gedurende de looptijd toegepast mogen worden. Op de vraag of dat ook mag verwijs ik u naar de abonnenments voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan maar ik geef toe dat het lezen van die voorwaarden meer tijd in beslag neemt dan hier in drie regels een vraag te stellen in de hoop dat anderen de citaten uit de voorwaarden voor u op gaan zoeken.

jo
door jorisw - Oct 17, 2019 om 11:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Inflatiecorrectie wordt al sinds mensenheugenis toegepast, op allerlei producten. Waarom is men dan toch ieder jaar weer verbaast als het gebeurt? En draai het eens om: dat een werkgever een contract opzegt met werknemers omdat de CAO-lonen aangepast worden voor de inflatie.

pe
door pebk Oct 18, 2019 om 13:07
581 Antwoorden / 0 Vragen

De CAO-lonen worden echt niet aangepast aan de inflatie. Er is niet zoiets als 'de inflatie' De inflatie bestaat uit een hele matrix aan getallen.

Bovendien worden de CAO-lonen onderhandeld (waar men inderdaad een inflatiegetal in meeneemt). Het is echter geen garantie.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2019 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Onverwacht? Blijkbaar de Voorwaarden nooit gelezen:

8.3. hollandsnieuwe behoudt zich het recht voor om ieder jaar op 1 oktober de tarieven aan te passen op basis van de inflatie. De hoogte hiervan wordt bepaald door de Consumentenprijsindex van het CBS. De inflatiecorrectie geldt voor klanten die op het moment van aanpassing langer dan 3 maanden klant zijn en voor klanten die op dat moment langer dan 3 maanden geleden hun hollandsnieuwe Abonnement hebben verlengd.

ro
door ron503 Oct 17, 2019 om 14:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

En dat is nu precies het artikel die vraagsteller niet gelezen heeft en anderen de taak heeft gegeven om dat helder te maken. Best wel triest om anderen voor het karretje te spannen omdat men zelf te lui is om de voorwaarden goed door te nemen.

La
door Laelia1955 Oct 18, 2019 om 12:52
21 Antwoorden / Vragen

Nou nou Ron503, niet zo kattig hoor! Als je niet zo goed bent in het lezen of interpreteren van de kleine lettertjes,  ben je niet per definitie lui. Je stelt gewoon een heel normale vraag. Dat het onderwerp al eerder ter sprake is gekomen zal ook niet iedereen weten!

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2019 om 13:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U was vast even vergeten dat u daarover in de voorwaarden had gelezen, anders had u deze vraag niet gesteld. U leest immers altijd alle voorwaarden van uw contacten, inclusief de kleine letters?

Th
door Thijs124 - Oct 17, 2019 om 15:17
289 Antwoorden / Vragen

Het blijft natuurlijk niet hetzelfde. Over een jaar wordt het weer verhoogd, net zoals de lonen, AOW etc. Alleen het pensioen doet jammer genoeg niet mee.

mo
door mof - Oct 18, 2019 om 11:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen
pe
door pebk - Oct 18, 2019 om 13:07
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ze doen het allemaal. De data zijn bekend.
https://www.belsimpel.nl/info/dossiers/inflatiecorrectie

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2019 om 13:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hebben ze het juiste e-mail adres niet van je? Ik zit ook bij HN en die verhoging is wel degelijk via mail bij de incassomelding aangekondigd.