ts
door tsuitc Feb 1, 2007 om 23:11
Computers & telefonie

Ook problemen met installeren Slim bellen

Dames en heren:

Vanaf vandaag heb ik Slim bellen. Eigenlijk ook niet (slim), want ik kan helemaal niet meer bellen of gebeld worden. He VolP-lampje wil maar niet branden. Bellen naar de klantenservice is zinloos. Na 25 minuten vond ik dat ik lang genoeg heb gewacht.

Ik heb toch niets fout gedaan: telefoonstekker in wandcontactdoos, aansluiten op "Lijn" van de Splitter, aansluiten op het icoontje telefoon van de Spitter, aansluiten op "Lijn" van Experia Box, "Tel 1" verbinden met telefoon. Natuurlijk stroomadaptor gebruiken voor elektricteit. En dan 20 minuten wachten. VolP-lampje wil niet branden. Kan dus niet Slim activeren.

Alvast bedankt voor jullie oplossing.

X-man

655 12 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 2, 2007 om 01:02
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u heeft de helpdesk nodig , dus bellen vandaag !

labswans

akkefiet
door akkefiet - Feb 2, 2007 om 11:37
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Op hoop van zegen: heeft u een tone-telefoon aangesloten? (pulse telefoons werken niet bij slimbellen)

ts
door tsuitc - Feb 2, 2007 om 11:48
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beset Lapswan,

Ik ben aan het bellen. Slim toch als je Slim hebt en je kunt niet bellen met je eigen toestel.

Groetjes

ts
door tsuitc - Feb 2, 2007 om 11:51
27 Antwoorden / 12 Vragen

Best Akkefiet,

Ik heb deck telefoon.

Groetjes,

akkefiet
door akkefiet - Feb 2, 2007 om 11:58
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Het zal dan waarschijnlijk niet aan het toestel liggen.
Probeer de Experiabox nog een of meerdere keren te resetten (gewoon door de stroom er even af te halen) en dan weer 15 minuten te wachten.
Een tussengekoppelde voicemailmelder wil trouwens ook weleens storing geven.

de
door delletje - Feb 2, 2007 om 16:58
9 Antwoorden / 6 Vragen

heb hetzelfde ervaren.

Bij mij was de oplossing het resetten van de experiabox door het indrukken van het schakelaartje aan de achterzijde ( klein gaatje ).Daarna nog even gewacht en toen kon ik 1365 bellen !!

Succes....................

willemo_1
door willemo_1 - Feb 2, 2007 om 18:26
167 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk doet u toch iets niet goed bij het aansluiten/aanmelden van Slim bellen dat gelijk is aan het aansluiten/aanmelden van InternetPlusBellen.

Hieronder de te nemen stappen:
1) KPN telefoonlijn aansluiten op de lijn aansluiting van de splitter
- de aansluiting modem van de splitter aansluiten op de aansluiting ADSL van de Experiabox
2) de aansluiting met het telefoontekentje van de splitter aansluiten op de Experiabox
3) Op Tel 1. van de Experiabox de telefoon aansluiten
4) Het door KPN opgegeven telefoonnummer kiezen
5) De eerste paar weken blijft u via de analoge verbinding bellen en pas daarna wordt u omgezet
6) Na de omzetting, waar u bericht van krijgt, kan de splitter en de  telefoonverbinding tussen splitter en Experiabox worden verwijderd

Let op dat de kabels lijn en ADSDL naar de Experiabox niet worden verwisseld want dan werkt het niet.

Met vriendelijke groet,
Willem

ts
door tsuitc - Feb 2, 2007 om 19:06
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste allemaal,

Hartelijk dank voor jullie goede tips. Het klinkt onlogisch want ik wil alleen bellen en geen internet. Maar toch moet ik verbinding maken vanaf de Splitter 'Modem' naar de Experia Box 'ADSL'. Na 15 minuten ging het VolP-lampje eindelijk branden en ik kon activeren.

Probleem opgelost, nogmaals hartelijk dank!

lizelotte
door lizelotte - Feb 2, 2007 om 22:14
22 Antwoorden / 5 Vragen

Niks fout gedaan hoor. Ik ben ook zo'n niet zo'n SLIMME beller, jammer genoeg. Na installatie werkte er niets meer, had meteen spijt, email verstuurd aangezien ik op dat moment niet kon bellen, en vroeg hoe ik zo snel mogelijk van SLIM afkon, reactie bijna 10 dagen later, jammer dan het contract was gesloten en loopt 1 jaar, ook al gebruikte ik het niet dan moest ik toch de modemkosten voor het ene jaar betalen. Ik heb in mijn huis 3 aansluitingen er werkt er nu nog maar 1, nadat ik eindelijk contact had met de helpdesk kreeg ik meteen te horen dat er een monteur moest komen a €99.=, ik heb nieuwe toestellen moeten aanschaffen zogenaamde dect- toestellen altijd goedkoper dan die ene monteur. Daarover weer een mail gestuurd, reactie goh weer bijna 10 dagen later, ik moest vooral de hulpdesk bellen want die konden mij wel uitleggen wat ik moest doen om alle wandcontactdozen te laten werken, HOEZO de mail goed doorlezen! Maar problemen blijf ik houden of ik ben in gesprek, en als ik dan iemand bel is degene ook in gesprek dus ik ben niet bereikbaar en ik kan zelf ook niet bellen, of de bel gaat niet over. Dus ik heb mijn mobiel nu ook maar dag en nacht aanstaan dan ben tenminste bereikbaar. Ik heb nog nooit zo vaak gereset als met deze modem, ECHT SLIM BELLEN MET SLIM EN ZEER ZEKER NIET GOEDKOOP.

co
door cornelus47 - Feb 2, 2007 om 23:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tante van 70 werd zo'n Slim abonnement aangesmeert en ze vroeg aan mij om het zaakje aan te sluiten. Omdat ik echt wel het e.e.a. van netwerk aansluitingen afweet was het installeren dan ook een koud kunstje (dacht ik ). Ik zag al direkt dat er iets mis was. Het modem was stuk. Ik heb nog getracht het ding te resetten,maar dat mislukte. Wachttijden van 45 minuten bij de helpdesk zijn bij Slim heel normaal. Toen ik eindelijk zo'n bijgogem van die helpdesk aan de lijn had , moest ik de aansluit procedure nog eens overdoen, maar het lampje bleef rood. Ik stuur u een nieuw modem was de boodschap. Nooit gekregen!!!  Na vele weken van ellende en ellenlange wachttijden bij de helpdesk kwam er uiteindelijk een monteur die het in 1 minuut fikste met een nieuw kastje. Nu gaat het prima, maar ik moet overgeven als ik aan dat bedrijf denk. Vreselijk wat een slechte service. Mijn tante van 70 is er bijna aan bezweken. Het wordt tijd dat Kassa of Rader hier eens aandacht aan besteed

willemo_1
door willemo_1 - Feb 4, 2007 om 20:24
167 Antwoorden / 0 Vragen

Slim bellen is dus bellen via internet waarbij de bel kosten worden berekend.
Dus net zo iets als InternetPlusBellen van KPN waarbij alleen wat andere regels voor de verrekening gelden.

Met vriendelijke groet,
Willem

ni
door nietzoslim - Mar 6, 2007 om 12:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog een gefrustreerde overstapper.

Na alles aangesloten te hebben, en nadat alles op groen ging en toon kreeg op de telefoonlijn, 1365 gebeld...... gevolg dode lijn.

Helpdesk??? Schandalig lange wachttijden. Onbeschoft hoe vaak je de reklame op de radio hoort terwijl het product niet goed werkt. Zal wel weer een management beslissing zijn (kun je de monteurs niet de schuld van geven).

Advies aan alle andere overstappers op slimbellen: zodra pakket binnen is, ongeopend linea recta terug sturen, scheelt een hoop ellende.