ha
door hanna 91 Jan 10, 2012 om 13:12
Computers & telefonie

Openen bijlagen

om een bijlagen te openen klikte ik dubbel op bijlage.
van de een op andere dag doet mijn laptop dat niet meer.
ik kan de bijlage wel openen door met rechtermuis te te klikken op openen.
mijn vraag is onder welke knoppen kan ik dit herstellen?.
ik heb een aspire 7741.
alvast bedankt

611 7 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jan 10, 2012 om 14:05
1525 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft ws. Windows 7 gezien het type van uw PC.

Eenvoudig gezegd: U moet de betreffende extensie koppelen aan een programma.
Extensies zijn de laatste 3 of 4 letters van een bestand. Dat deel achter de punt.
Bij een Word.document met de naam test.doc is doc de exensie.
Bij .doc hoort in dit geval het programma Word.

Start de Verkenner (Explorer) en zoek een bestand met dezelfde extensie als het bedoelde bestand in de bijlage. (Of sla eerst de bijlage op en zoek dat dan op)
Klik met de rechtermuistoets en kies Openen Met.
Zorg dat aangevinkt is het vakje "Dit type bestand altijd met dit programma openen"
Zoek het juiste programma in de bovenste helft, en als het er niet bijstaat, klik op bladeren en zoek het programma. Staat meestal in de map Program Files.

Als er geen extensies zichtbaar zijn, deze eerst zichtbaar maken met mapopties. (Organiseren -> Map- en zoekopties, tabblad weergave)

Best wel moeilijk, maar ik weet niet beter. Succes.

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2012 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Halo hanna 91,

.....van de een op andere dag doet mijn laptop dat niet meer......

Probeer eens systeemherstel met een datum toen het nog wel werkte.

Met vr.rg.

gsm
door gsm - Jan 10, 2012 om 17:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kan het in Windows 7 (en Vista) misschien herstellen via Start, Standaardprogramma's.
Je kunt daar voor het type bijlage, waar het om gaat, het juiste standaard programma instellen.

Systeemherstel, zoals edrick3 vaak aanraadt, zou hier ook kunnen werken.

Ik zou Systeemherstel echter alleen in het uiterste geval gebruiken en dan nog alleen als het probleem niet meer dan een paar dagen oud is, of als er weinig op de PC is veranderd sinds de te herstellen datum.

handboekict
door handboekict - Jan 10, 2012 om 21:06
80 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij bestaat de koppeling met de betreffende programma's nog wel aangezien hanna91 wel de bijlage kan openen middels RKM en vervolgens Openen.
Over welk mailprogramma hebben we het hier?

ha
door hanna 91 - Jan 10, 2012 om 23:05
2 Antwoorden / 4 Vragen

iedereen bedankt voor de nuttige tips. heb er veel van opgestoken
heb alles uitgeprobeerd,en de tip van gsm was de oplossing .
de muisinstelling was veranderd. nu werkt alles weer naar behoren.
groetjes hanna

gsm
door gsm - Jan 10, 2012 om 23:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=handboekict schreef op dinsdag 10 jan 2012, 21:06]Volgens mij bestaat de koppeling met de betreffende programma's nog wel aangezien hanna91 wel de bijlage kan openen middels RKM en vervolgens Openen.
Over welk mailprogramma hebben we het hier?
Openen schijnt inderdaad te werken.
Dat zou kunnen betekenen, dat dubbelklikken in het algemeen niet meer (goed) werkt. Zou het kunnen dat de muisinstelling voor dubbelklikken is veranderd? Testen kan via de pictogrammen op het bureaublad of met mappen openen in de Windows Explorer.
Opmerking:
Tijdens een dubbelklik mag de muis totaal niet worden bewogen, omdat de computer de twee klikken dan anders interpreteert.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2012 om 10:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hanna91,

Mooi dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.