j.a.de witte
door j.a.de witte Apr 20, 2012 om 01:28
Computers & telefonie

Oplaad bare batterijen

Zelf werk ik met veel oplaadbare batterijen.

Het viel mij op dat zeer velen snel leeg zijn.

Bij Conrad Electronics/Voltcraft een "Charge Manager"aan geschaft.

Na in gebruikstelling deed ik de Verbijsternde ontdekking dat zeer veel oplaadbare batterijen; Varta,GP,Duracel,Conrad.Emmerich,Philips , er en "Potje"van maken !

Wat blijkt, op de batterij wordt niet de "Ontlaad" waarde als capaciteit vermeld maar de "Laad" waarde !

Bijv. Batterij GP 2700mah; Laadwaarde 2760 mah Ontlaad waarde 2100 mah !

Dat is dus een batterij met een "Verborgen"gebrek !

Nu weet ik de reden dat die batterijen niet zo lang kunnen worden ontladen als erop staat !

Maar er is wèl voor betaald ! !

Ook ELEKTOR weet dit maar stelt ;"Ach wat doe je eraan ?"

Typerend is dat er op dit moment alleen het merk HQ wèl de correcte capaciteits waarde erp zet.!

Ook blijkt dat de 9Volt oplaadbare batterij van genoemde merken wel de juiste capaciteit vermeldt.

Alleen is de Hema ook een uitzondering die ook de juiste waarde op zijn batterijen zet.

Alleen gaat HQ veel hoger met zijn capaciteit.en luistert ook naar de klant (een serie had een pluspool die te laag was zodat in niet alle apparaten ze konden werken omdat daardoor de batterij geen contact maakt), maar na melding heeft HQ dit direct gecorigeerd !

Mijn vraag aan een ieder is dan of er meerdere van dit soort batterij ervaringen zijn met ook andere merken en welke.

Ook is het met de service bij "Die" bedrijven Slecht gestelt !

Wellicht kan dan door "Ëendracht maakt macht", al die dwars liggende fabrikanten op hun plaats worden gezet , ten voordele van de consument.

Laat de problemen weten !

Dan koopt straks een ieder weer Waar voor zijn geld !

12460 4 Rapporteer

on
door onthouden - Jun 14, 2012 om 20:58
27 Antwoorden / 0 Vragen

J.A. de Witte

Ik gebruik de oplaadbatterijen van de Aldi TIP craft.
Ik heb de afgelopen 3 jaar 1 keer een bartterij gehad die niet wilde opladen,
na 48 uur zat er nog niets in (de batterij deed het nergens in zelfs niet in de klok)
ben er mee terug gegaan en kreeg een nieuwe set van vier stuks.
Een week of zes later waren ze uit het assotiement.
Maar verder heb ik er nog geen problemen mee gehad.
Wat ontladen betreft heb ik geen ervaring.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 14, 2012 om 21:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

IK heb ze ook van de Aldi, ze zijn voor een oplaadbare batterij wel goed maar de normale leveren langer energie. Daar gebruik ik de oplaadbare alleen maar voor klapparaten, die weinig stroom gebruiken.

johnndw
door johnndw - Jun 15, 2012 om 01:27
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hi allemaal,
helaas werk ik nu weer met win98se omdat mijn xp is gehacked ! (Ben al weken bezig XP weer aan de praat te krijgen en dat is wel monniken werk !)

Mbt. Feitelijke Laad/Ontlaad waarde en Klemspanning v/d batterijen kan ik daar pas over oordelen als ze getest zijn in mijn Chargemanager ! ( De grafiek mbt. het meet verloop kan ik helaas niet versturen omdat dat alleen kan als de Chargemanager ge-installeerd is)

Mij is in de praktijk gebleken dat batterijen die eerst perfect bleken bij een meet test in mijn chargemanager afgingen als een gieter !

Middels ook het batterij ellende probleem opgenomen met ELEKTOR, deze deelde mij mede dat het hun helaas ook
bekend is maar stelden ; " Er is toch NIKS aan te doen !" .

Ik ben genegen om batterijen te testen in mijn charge manager en rapporteer dat dmv. copie van mijn meet scherm.

Stuur mij 2 batterijen , ik test ze en stuur een rapport, ik moet dan wel het bijbehorende mail adres weten, helaas worden de test batterijn niet terug gestuurd, maar wel het meet rapport !

De typen oplaadbare batterijen die ik kan testen zijn;
Mono,Baby,Penlight,Potlood,Minipotlood en 9V, 22v niet.

Laat mij vantevoren eerst weten om welke oplaadbare batterijen het gaat, ik controleer dan eerst of ik ze al een keer heb getest zodat opsturen niet hoeft en alleen dan wel het desbetrreffende meet rapport.

[edit - redactie, persoonlijke gegevens verwijderd]

hereistom
door hereistom - Jun 15, 2012 om 13:30
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=johnndw schreef op vrijdag 15 jun 2012, 01:27]Hi allemaal,
helaas werk ik nu weer met win98se omdat mijn xp is gehacked ! (Ben al weken bezig XP weer aan de praat te krijgen en dat is wel monniken werk !)
Misschien eens tijd om een nieuwe computer te kopen met Windows 7 i.p.v. dat geklooi met XP of nog erger Win98! ;-)