dr
door driftkikker Jun 24, 2015 om 19:54
Computers & telefonie

OPSLAGMAPPEN E-MAILBERICHTEN

Ik heb Windows 7, voorheen tot GROTE tevredenheid XP.
Als ik ontvangen e-mails wil bewaren maak ik een map in e-mails aan en sla die berichten daar op. Vroeger nooit een probleem. Nu zijn ineens echter een groot deel van die mappen zomaar verdwenen, dat gebeurde terwijl ik bezig was.
Vraag: weet iemand hoe ik die weggeraakte mappen weer terug kan krijgen?
Bij voorbaat veel dank

7298 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2015 om 19:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo driftkikker,

Welk mailprogramma gebruik je?

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2015 om 19:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor Windows Live Mail:

zichtbaar maken door te klikken op Beeld > Opslagmappen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 24, 2015 om 20:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Neem toch aan dat u deze mappen back-upt?

dr
door driftkikker - Jun 24, 2015 om 20:14
19 Antwoorden / 13 Vragen

Edrick 3 bedankt voor uw bericht. Ik heb Windows live mail 2012.
Ik heb geklikt op beeld, vervolgens op opslagmappen doch er komen helaas geen verdere mappen tevoorschijn.

Antwoord aan Akkerdistel: neen ik heb geen backup, eerlijk gezged weet ik nooit hoe dat moet of je daar een extra schijf voor moet hebben op zo, dat weet ik niet.

Ik hoop dat ik nog een verdere reactie mag verwachten om tot een oplossing te komen.

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2015 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@driftkikker,

.....Nu zijn ineens echter een groot deel van die mappen zomaar verdwenen, dat gebeurde terwijl ik bezig was. .....
Je zou eens systeemherstel kunnen proberen. Kun je altijd weer terugzetten als het niet helpt.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.
(Bron)

Suc6

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2015 om 20:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een eerdere versie dan de 2012. Daar kan ik via Beeld aanklikken Weergeven of verbergen en dan alles weergeven aanklikken en bij Sorteren op op datum (en aflopend sorteren) aanklikken.
Kijk eens of dat bij u ook mogelijk is.
Dat die mappen opeens verdwenen zijn kan ook gebeuren als u per ongeluk een map wegklikt en niet bijv. alleen een zin in een mail die u wilde verwijderen.

ph
door philip36 - Jun 24, 2015 om 20:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien dat u hiermee in ieder geval uw verloren e-mails weer terug krijgt.
Lees de reacties op https://computertotaal.nl/forumarchief/14-communicatie---hosting/219535-alle-mappen-van-e-mail-zijn-kwijt

Om een backup van e-mails te maken kunt u het gratis programma Mailstore home gebruiken.
De backup locatie kan op de HD of een usb-stick.

Zie http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2015 om 23:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als het goed is moet u onder "postvak UIT" de tekst Opslagmappen hebben staan. klik op het driehoekje wat daar voor staat en de mappen moeten zichtbaar worden.

dr
door driftkikker - Jun 25, 2015 om 19:18
19 Antwoorden / 13 Vragen

Allemaal vast hartelijk bedankt voor jullie moeite. Ik moet alle suggesties nog even rustig uitproberen.
Wel kan ik Gerbera vast zeggen dat wat zij vertelt inderdaad zo is doch als ik op dat Driehoekje voor het woord ""opslagmappen" klik komen er 3 mappen bij (niet die ik zoek dat zijn er zeker 20 doch concept e.d.)
Ik laat wat van me horen als ik het e.e.a. van de diverse suggesties heb uitgeprobeerd.

Driftkikker

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2015 om 21:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik eventueel eens op alle driehoekjes/pijltjes in de linkerkolom en scrol ook helemaal naar beneden, zodat alle mappen onderaan (het scherm) ook zichtbaar worden.

dr
door driftkikker - Jul 1, 2015 om 12:33
19 Antwoorden / 13 Vragen

Lieve en beste mensen,

Alle suggesties heb ik geprobeerd: helaas, de ontbrekende mappen komen niet terug.
Aan een van jullie heb ik nog een vraag: bij het doorklikken van je mail kwam ik op een site van Seniorweb, werk je daar soms of ben je daar vrijwilliger? Stel dat dat zo is en je woont in de buurt (Rdam-Dordrecht)??
Zelf ben ik daar ook lid van, had mijn vraag daar al eerder gesteld doch: ook geen succes.
Ziet iemand nog ergens ""het licht branden"??

In elk geval: allemaal bedankt voor het meedenken.

Driftkikker

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2015 om 02:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u met een laptop werkt zou u mogelijk daarmee naar een inloopspreekuur van Seniorweb kunnen gaan. Meestal worden die eens per week in de bibliotheek of in een buurthuis o.i.d. gehouden, via internet zal te vinden zijn waar en op welke dag bij u in de buurt.
Lees anders eerst nog klik hier door (met name waar eventueel te zoeken zoals de vraagsteller op die site gedaan heeft en staat bij: De mappen zijn niet te vinden onder....), lees daar ook het verhaal van de vraagsteller over comprimeren, en eventueel klik hier ook nog even lezen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 3, 2015 om 15:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Nu zijn ineens echter een groot deel van die mappen zomaar verdwenen, dat gebeurde terwijl ik bezig was."
Begin nu eerst eens te vertellen, kort en bondig, wat je allemaal aan het doen was. Zonder duidelijke vraagstelling is en blijft een juist antwoord moeilijk.

dr
door driftkikker - Jul 4, 2015 om 14:44
19 Antwoorden / 13 Vragen

Zoals ik al had aangegeven had ik alle voorstellen van de diverse "hulpverleners" doorgewerkt.
De mail van Aurore heb ik aangeklikt en helemaal doorlopen: alles ging precies zoals het werd aangegven, alleen er kwamen geen mappen terug.
Nu kwam als laatste mail Akkerdistel die mij vragt kort en bondig te vertellen wat ik toen aan het doen was: dat weet ik nog precies. Ik had wat e-mails volgens de gebrukelijke methode opgeslagen. Toen ging ik wat opslagmappen nalopen of alles daarin nog wel nodig was. Daar kwam een map "verwijderde items" onder Google (wordt door mij nooit gebruikt doch destijds door de installateur erop gezet, zou zo makkelijk zijn) .Welnu in die map verwijderde items stonden een paar mails die ik DAAR ECHT WAAR NIET IN HAD GEPLAATST. Ik ging die mails verwijderen naar de prullenbak en op dat moment verdwenen alle mappen die onder deze beruchte map stonden. Ergo: de mappen die boven deze beruchte map stonden zijn er nog steeds. Dat is dus het raadsel. Ben ik nu duidelijk genoeg? Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke vraag blijft, edoch: weer bedankt.

Driftkikker

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2015 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@driftkikker,

.....Ik ging die mails verwijderen naar de prullenbak en op dat moment verdwenen alle mappen die onder deze beruchte map stonden.....
En als je nu eens op je prullenbak klikt en dan kiest voor Terugzetten?

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2015 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier even naar ca het midden scrollen over het automatisch comprimeren uitschakelen.

dr
door driftkikker - Jul 10, 2015 om 16:57
19 Antwoorden / 13 Vragen

Aan allen die getracht hebben mij te helpen met het tevoorschijntoveren van mijn verdwenen e-mail-mappen: Uiteindelijk ben ik maar naar mijn leverancier gegaan. Die zei dat ik wel erg veel mappen had en dat Windows mail 2012 die niet aan kon. Iets wat ik nog steeds niet snap want ze hebben er een hele tijd opgestaan. Enfin, ik moest wat en nu heb ik een nieuwe ""lleverancier"genaamd Thunderbird die zou oneindig veel mappen kunnen opslaan. Het beeld is veranderd, moet je maar weer aan wennen. Niet alle mappen zijn teruggekeerd doch de meeste wel.
Nogmaals: iedereen hartelijk bedankt voor alle moeite.

Driftkikker

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@driftkikker,

.... Die zei dat ik wel erg veel mappen had en dat Windows mail 2012 die niet aan kon. Iets wat ik nog steeds niet snap want ze hebben er een hele tijd opgestaan.....
Tja .... ;-)

Thunderbird is een prima mailprogramma.
Veel succes er mee.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.