Hv
door Hvdv Apr 27, 2007 om 09:26
Computers & telefonie

Opstarten

Hallo experts ,mijn computer start heel erg traag op hij doet veel programma's eerst opstarten ik gebruik windows xp sp2 en de norton antivirus  hoe kan ik die pragramma's verwijderen zodat ze niet iedere keer onnodig mee opstarten als ik de pc aanzet.

gr. hvdv

5274 44 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2007 om 09:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

begin eens met het uitvoeren van het programma defragmenteren, te vinden bij alle programma"s > bureauassessoires > systeemwerkset > defragmenteren. Als u dat nog niet eerder deed kan het geruime tijd in beslag nemen. Alvorens te defragmenteren kan een registerschoonmaakactie ook geen kwaad met bijv de gratis ccleaner . Daarmee verwijdert u cookies, prullebak en andere onnuttige bestanden zoals oude tijdelijke.

freya
door freya - Apr 27, 2007 om 10:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hvdv,

Als je alléén wilt voorkomen dat een programma bij het starten van Windows wordt gestart, dan zul je dat in eerste instantie moeten zoeken in de instellingen van dat betreffende programma.
Start dus het betreffende programma en kijk eens bij 'opties' of 'instellingen'. Je zult dan op zoek moeten naar een optie als: 'Start <programma> als de computer start' of 'Laad <programma> bij starten Windows'. Als je het vinkje bij een dergelijke optie weghaalt zal het programma niet meer automatisch starten.
Mocht je een dergelijke optie niet kunnen vinden, dan is er nog een tweede modelijkheid om het automatisch starten te voorkomen.
Ga naar Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> klik <Ok> en kijk in het nieuwe venster op het tabblad Opstarten. Scroll door de lijst met programma's en als je het betreffende programma tegenkomt verwijder je het vinkje dat er vóór staat. Sluit het venster en start de PC opnieuw op.

m.vr.gr. Freya

jvdorst
door jvdorst - Apr 27, 2007 om 13:25
186 Antwoorden / 5 Vragen

Na de eerdere juiste antwoorden nog de volgende opties. Ga via start naar configuratiescherm en dan naar software. Kijk welke programma's u niet nodig hebt en verwijder ze. Ook kan er sprake zijn van de nodige spyware op de computer. Verwijder deze met de juiste scanner.

jvdorst
door jvdorst - Apr 27, 2007 om 13:27
186 Antwoorden / 5 Vragen

Zag later het antwoord van Nounou, maar dat bedoel ik niet met goede antwoorden. Oftewel dat is onzin !!

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Apr 27, 2007 om 13:49
525 Antwoorden / 385 Vragen

Het (gratis) programma WinPatrol heeft vele opties.

Eén  daarvan is het beheren van het Opstarten. De mogelijkheid wordt daar geboden om programma's "DELAYED" op te starten.

Je kunt zlf de delay instellen.

Succs, MJ

    m

eu
door euromast - Apr 27, 2007 om 14:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Norton (en zeker de versies na 2004) verbruikt een groot gedeelte van het RAM geheugen; daardoor staat de computer enorm veel te swappen naar disk en dat is zeer vertragend.

Als je PC niet al te oud is, ga dan of je DDR2 geheugen hebt. Zo ja, kijk dan of je nog een geheugenslot vrij hebt en verdubbel je geheugen. Grote kans dat dit je probleem oplost. 512MB extra kost ong. 75 euro; 1GB ong. 115 euro.

Zorg er veel voor dat de kloksnelheid van je nieuwe geheugen (vaak 333, 400, 533 Mhz) overeenkomt met je bestaande geheugen en je PC.

Bereid je dus goed voor en koop dus niet zomaar een geheugen chip als er ergens een goedkoop te krijgen is.

Succes ermee

Robbie

ea
door eaglecreek - Apr 27, 2007 om 14:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er is nog niemand geweest die antwoord heeft gegeven op de daadwerkelijk gestelde vraag, namelijk:
==========
hoe kan ik die pragramma's verwijderen zodat ze niet iedere keer onnodig mee opstarten als ik de pc aanzet.
==================

Dit doe je als volgt:
Overbodige opstartitems verwijderen: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=114

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2007 om 14:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

jvdorst, het antwoord van nounou is niet geheel onzinnig omdat er nog al wat problemen kunnen zijn met Nortn/Symantec. Hoewel voorgeprogrammeerd op mijn HP PC had ik bij het installeren en laten werken van alle voor mij belangrijke programma's zoveel problemen dat ik, mede op advies van HP, alles van Symantec heb verwijderd >> problemen voorbij, gebruik momenteel gratis consumenten virusscan etc. Ook zijn voorbeelden bekend dat Norton de werking zeer sterk vertraagd maar dat is ook afhankelijk van de instelling.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2007 om 14:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

eaglecreek@ wat gedacht van het antwoord van freya?

gd
door gdev44 - Apr 27, 2007 om 14:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hvdv,

Ik heb Windows Live OneCare op mijn PC geinstalleerd. Ik moet zeggen dit programma een hoop werk voor je doet. Het draait op de achtergrond en heb er geen omkijken naar. Het kost je wel €46.50 , maar dan heb je wel iets goeds. Windows Live OneCare mag je 90 dagen gratis uit proberen. En dit programma zoekt al je harde schijven na of er virussen aanwezig zijn. Nog 1 maand en ik ga zeker weten dit programma definitief aanschaffen, dit gezien zijn werking.

Gr. Ger

mi
door mistermac - Apr 27, 2007 om 15:01
18 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de vraag goed lees dan gaat het om het deinstalleren van Norton antivirus en windows xp sp2.
Het eerste ben ik het helemaal mee eens. WEL zorgen voor een ander anti virus programma, we gaan immer bescherm het internet op. (Ik gebruik zelf de gratis viruscanner van Avast en ben erg tevreden).
Windows verwijderen en voor een ander besturingssysteem te kiezen is natuurlijk het beste, maar dat zal hier niet van toepassing zijn. Wat je het beste kunt doen is alle overtollige nauwelijks gebruikte programma's verwijderen. Dit doe je via configuatie/software. Vrijwel alle programma's installeren ook een uninstaller.
Een aantal andere adviezen:
 Opzoek gaan naar tijdelijke bestanden en andere overbodige bestanden en deze verwijderen (niet in de prullebak laten staan). het register laten schonen. Verkeerde instellingen generenren over het algemeen geen echte fouten maar wel veel vertraging.
Harde schijf defragmentreren.
Na een grondige onderhoudsbeurt de computer een paar keer opstarten en afsluiten. Elke keer dat Windows Xp opstart houd XP bij hoelang het duurt om een onderdeel gestart te krijgen. Met deze gegevens probeert XP de meest optimale volgorde te krijgen van het opstarten van de diverse onderdelen.
Het is namelijk zo dat XP al te gebruiken is voordat alle onderdelen zijn opgestart (niet alle onderdelen zijn noodzakelijk voor een goede werking). Voordat XP de optimale volgorde heeft bepaald dan is de computer al een paar aan en uit geweest. Het effect van een grondige schoonmaak beurt laat sowieso even op zich wachten.

Een wat gevorderd advies is het partitioneren van je harde schijf. Maak 1 partitie waar je alleen het besturingssysteem op installeerd, 1 partitie voor de programma's, 1 partitie voor je gegevens, en 1 partitie om op te rommelen. Dit voorkomt dat je computer snel weer traag is.

Lang antwoord, ik hoop dat je er iets aan hebt.

fi
door fishman1964 - Apr 27, 2007 om 15:30
33 Antwoorden / 7 Vragen

Je zou het programmaatje 'Startup Inspector" kunnen gebruiken.
Na installatie start je dit op en het programma laat zien welke programma's mee opstarten. Haal het vinkje weg, druk op apply en deze programma starten niet meer mee op. Hiermee voorkom je dat je programma's gaat verwijderen terwijl je ze misschien toch nog wilt gebruiken.
Link: http://www.windowsstartup.com/download.php

co
door computerhulp - Apr 27, 2007 om 16:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ik zag dat je computer traag was je had norton erop zitten met de sp2 standaart moet je norton eruit gooien en windows oncare gebruiken die kun je elke minut gebruiken en help de gekste virusen tegen te houden en te verwijderen het programma kan je bij hotmail halen windows oncare dus norton maakt traag en ik heb de beste resultaten met oncare hij repareert haalt virusen enspyerware veilig weg dus geheel veilig dus ik hoop dat je hier wat aan heeft.

groetjes afd  computer itc. pc dokter

rotterdam

ne
door neelix - Apr 27, 2007 om 16:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt aan het programma van Norton Antivirus,dat werkt vertragend. Ik zelf gebruik het programma AVG (wat je gratis kan dowmloaden van www.grisoft.com) Ik zelf gebruik ook windows xp (pentium 4) en hij start heel snel op <3 minuten.

fr
door freddie14 - Apr 27, 2007 om 16:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder eerst met de speciale verwijdertool voor Norton(te vinden op.. http://www.starfix.nl/includes/helpdesk/downloads/symdel.php je norton virussanner.
Als je verder nog progamma's wilt verwijderen of niet mee wilt laten opstarten ga dan naar start...uitvoeren..en typ..msconfig.Hier kun je aangeven welke progamma's je je op wilt starten.Installeer verder een gratis virusscanner zoals AVG of NOD 32.Deze zijn zeer goed en vergen weinig van de snelheid van je Pc.Ga verder onder configuratiescherm...software om progamma's te verwijderen die je niet meer gebruikt.
Succes...

he
door helponline - Apr 27, 2007 om 16:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

dit is simpel ga naar start en daarna naar uitvoeren

vul hier in MSCONFIG en ga naar het tapblad opstarten

vink hier alle programmas uit die je niet nodig hebt

vergeet niet om alles van norton aan te laten staan

klick vervolgens op toepaassen en op ok

als de pc opnieuw opstart krijg je een melding van systeemverandering

geen ramp gewoon aan de linker kant een vinkje plaatsen

PS de programma,s zijn niet verwijderd ze starten aleen niet meerautomatisch mee op

hammond
door hammond - Apr 27, 2007 om 16:52
122 Antwoorden / 15 Vragen

Let bij CCLEANER op dat u bij instellingen alle functies bij geavanceerd uitzet. Dus vinkjes weghalen. Anders haalt de cleaner misschien iets uit het register wat noodzakelijk voor het funtioneren van de computer is.

om
door omejoop - Apr 27, 2007 om 16:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Microsoft kan al niet eens een veilig besturingssysteem maken en daar vertrouw jij op als het op virus/spyware betreft? Mooie ict expert ;-)

Nee Norton eraf is goed advies en CCleaner ook, defragmenteren kan ook geen kwaad (moet je wel geduld voor hebben)... Als dit alles niet werkt kan je altijd nog TuneUp Utilities 2007 kopen, dat doet aan systeemschoning/onderhoud wat Norton vroeger nog wel goed deed.

Suc6!

en laat even weten of het nu beter gaat...

co
door computerhulp - Apr 27, 2007 om 17:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

diegene die dus hetprogramma niet vertouwd ik werk er altijd mee en vroeger is verleden tijd we hebben nu tegenw. tijd dus ik blijf er mee werken dus maar ja ieder voorzich niet waar

no
door nounou - Apr 27, 2007 om 17:18
30 Antwoorden / 0 Vragen

j.v.Dorst, laat ik volgens jou maar verkeerde antwoorden geven. Ik spreek uit mijn ervaring dat jij een fervent Norton aanhanger bent is jou goed recht! Ik heb reeds diverse anti virusprogramma's geprobeerd; OOK Norton ( t/m  versie 2003 is er weinig mis mee ) dus weet heel goed waarover ik het heb! Ik zeg niet dat jij niet bij Norton mag blijven, als jij dat goed vind dan zal dat wel zo zijn; meningen verschillen gelukkig maar ook!

bo
door boshuisen - Apr 27, 2007 om 18:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is hier een programma voor en dat heet Startup manager. Je kunt hierin opgeven welke programma's bij het opstarten niet moeten worden gestart.

ri
door rinus1625 - Apr 27, 2007 om 19:30
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb hetzelfde en heb ondekt dat Norton Antivirus de schuldige is.

Ik heb twee computer met percies dezelfde speceficaties met als enig verschil op de een staat Norton Antivirus en op de andere niet.

De computer zonder Norton Antivirus is twee minuten eerder klaar met opstarten dan die met Norton Antivirus.

Dus succes

sc
door schuimpie - Apr 27, 2007 om 23:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst uitzetten waarvan ome Bill Gates niet graag wil dat je ze uitzet. En waarom niet? Stel je voor dat je PC veiliger, sneller en stabieler wordt als je ze uitzet! Dat wil Microsoft natuurlijk niet en daarom zijn ze lekker moeilijk te vinden.

Ga naar start-knop linksonder kies voor Run/Uitvoeren en tik in:
services.msc      [enter]

In de volgende guide (weblinkje) staat wat je (niet) uit kunt zetten en twijfelgevallen. Speel het safe als je niet weet wat je doet en zet dan alleen uit wat echt uit mag volgens de guide. Het scheelt geheugengebruik, snelheid en maakt je pc wat veiliger.

http://www.overclockersclub.com/guides/windows_xp_services.php
(Op de 2e pagina staat de lijst met opties die uitkunnen, klik 'next').

Ben je er eentje van Win98 - like me - die graag een basic windows wil hebben kun je via diezelfde 'Run' optie die ik boven heb genoemd   gpedit.msc    opstarten. Wederom vele opties die je uit of aan kunt zetten, maar ik weet er geen guide voor. Alleen doen als je weet wat het is.

Ik hoop dat de tip wat voor je is (of anderen). Norton uninstallen is een goede en gemakkelijke optie, dat programma mag je dan beschermen maar da's ook het enige pluspuntje. Waardeloos.

la
door lama1948 - Apr 27, 2007 om 23:09
10 Antwoorden / 0 Vragen

Het programmaatje startup (ff Googelen) is hier uiterst effectief in.  Verder ben ik het ook eens met de kritiek op die Norton troep. Traag, zwaar en niet eens effectief genoeg. AVG + AVG-S samen uitvoeren, mooi genoeg. Verder zijn er ook nog alternatieven voor de quick time player, bijv.

De link:  http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

re
door resmeyer - Apr 28, 2007 om 00:18
12 Antwoorden / 12 Vragen

Download Bootvis en installeer het en laat eerst je drivers updaten en dan geef de opdracht om je gehele systeem te updaten. Je PC zal 30% sneller opstarten. Hier is de link om het te downloaden.

http://www.weethet.nl/dutch/hardware_bootvis.php

Succes,
Rob

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 28, 2007 om 09:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ik heb windows oncare om zeer gemotiveerde reden toch maar  verwijderd en ik weet dat ik niet de enige ben

bv
door bv27 - Apr 28, 2007 om 09:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

Norton is inderdaad een draak van een programma.Verwijder het met de removaltools te vinden op de website van Symantec.

Gebruik daarna hulpmiddelen als nCleaner of ccleaner. Gebruik uiteraard wel een antivirus zoala AVG of dergelijke.

Om programmas te beletten om op te starten gebruik Startupmanager of iets degelijks

gn
door gnade - Apr 28, 2007 om 10:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

fo
door fossengineer - Apr 28, 2007 om 13:00
4 Antwoorden / 8 Vragen

je hebt reeds veel antwoorden gehad, en ik kan be-amen dat Norton de boel erg vertraagt, ook is het handig om de automatiche update van windows in te stellen op de optie..kennis geven van dat scheelt ook weer, en vergeet niet dat heel veel programm's standaard graag op I.net gaan kijken voor update's dat is echt niet nodig en oo veel opstarttijd rovend

succes

pv
door pvanbaak - Apr 28, 2007 om 16:20
17 Antwoorden / 1 Vragen

starten/uitvoeren

tik in MSGCONFIG

neem het tabblad 'opstarten' en vink uit wat je denkt niet nodig te hebben.Heel vaak worden update programmas zoals van adobe,hp, etc hierin opgenomen.

Bovendien kunnen er in de map van 'alle programmas/opstarten' ook nog programmas zitten die mee starten bij opstart.

Eevntueel ook hiet verwijderen met <DELETE>

Hv
door Hvdv - Apr 28, 2007 om 18:21
104 Antwoorden / 164 Vragen

Hallo gdev44,ik heb Windows Live OnCare geinstalleerd en het probleem is opgelost het is een prima programma maar ik heb een vraag doet dit programma ook de in en uitgaande mails scannen?? dat kan ik nergens terugvinden het zal wel aan mij liggen.

groetjes Hvdv

snuitje4
door snuitje4 - Apr 29, 2007 om 08:19
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,

ik zie dat je al heel wat reakties hebt gehad. een handige tip heb ik nog wel voor je. haal bij www.cnet.com het programma winpatrol op. dit kun je gewoon gratis gebruiken. hiemee kun je je opstart makkelijk regelen. je kun dan precies zien wat er allemaal mee opgestart wordt en ook programma's uit de opstart halen. hierdoor wordt je pc ongetwijfeld sneller.ook zou ik ccleaner en/of een andere spyware cleaner gebruiken.

succes,

Johanna

no
door nounou - Apr 29, 2007 om 12:05
30 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan jou eigenlijk maar 1 advies geven: gooi die Symantec Norton [Edit redactie] van je pc! Neem bijvoorbeeld Norman, Kaspersky of Panda antivirus: werken effectiever, worden minder gehackt en draaien veel lichter! Als ik een pc met een programma van Norton/Mc Afee krijgt verwijder ik eerst deze ( met uninstaller, ander gaat het gewoonweg niet ! ) en dan ben ik al veel problemen kwijt! Nee Norton is niet het Norton van weleer!

Hv
door Hvdv - Apr 29, 2007 om 16:44
104 Antwoorden / 164 Vragen

Hallo gdev44,ik heb Windows Live OnCare geinstalleerd en het probleem is opgelost het is een prima programma maar ik heb een vraag doet dit programma ook de in en uitgaande mails scannen?? dat kan ik nergens terugvinden het zal wel aan mij liggen.

groetjes Hvdv

mh
door mh1956 - Apr 29, 2007 om 21:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

De vragensteller, hvdv, zegt er niet bij wat hij of zij onder "heel traag" verstaat. Hebben we het over twee minuten, vijf minuten, tien minuten? Snelheid (of traagheid zo je wilt) is een relatief begrip.

Ik heb een Pentium 4 van 2 jaar oud, 3,4 GHz met 1 MB intern geheugen. Ik draai Windows XP Service Pack 2, inclusief het door velen op dit forum zo verguisde Norton Internet Security 2007 (Firewall + Antivirus). Het opstarten van de PC tot aan het inlogscherm (er werken meerdere mensen op mijn PC) duurt ongeveer 50 seconden. Het inloggen en opstarten van de applicaties duurt daarna nog zo'n 35 seconden. Na een totale opstarttijd van anderhalve minuut kan ik dus aan het werk. Ondanks Norton (?) ben ik daar zeer tevreden over. Bovendien, het opstarten van je PC doe je (per dag) maar 1 keer, dus waar hebben we het over? De PC op mijn werk heeft gemiddeld zo'n 6 minuten nodig voordat ik er mee aan de slag kan.

ho
door hob - Apr 29, 2007 om 22:36
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo...

hier een goede tip van mij voor het traag opstarten en om bepaalde overbodige programma's die mogelijk bij bepaalde installatie van software of via internet in je computer was blijven 'kleven' te verwijderen (zie ook die vele programma"s in de taakbalk met tegelijkertijd indrukken van Ctrl met Alt en Delete toets).

het programma regedit biedt een oplossing om overbodige programma"s en of startbestanden via uittesten of deze geen invloed heeft op de computer, deze te laten verwijderen. Ook kan er met bepaalde instellingen sommige programma's van Windows worden geminimaliseerd door het opgeven van bepaalde waarden bij de tekenreeksen. Zodat bij het opstarten bepaalde programma's worden gepasseerd en achtergronden bij minimale instelling en een standaard instelling worden gebruikt om sneller te werken. Afhankelijk van het werkgeheugen wordt de snelheid van een computer ook bepaald (minimaal 512 mb is beter voor Windows Xp maar 1024 mb volstaat meer om andere programma's ook voldoende te draaien). Defragmentatie is ook iets (als de test dit aangeeft) om het lezen op de schijf te versnellen.

Verwijdert nooit zomaar een programma of een bestand als deze nodig is voor het systeem om te functioneren. Gebruik anders de backup of recovery disk om bestanden of programma's terug te plaatsen. Wat Norton betreft...behoeft het niet zo te zijn dat deze invloed heeft op het traag willen maken van een computer. Dus verwijdert dit betrouwvbare programma niet zomaar.

Het is het beste om het boek 'De geheimen van Windows XP' in de boekhandel of van mogelijk een openbare bibliotheek, eens goed en rustig door te nemen. Om zodoende meer te ontdekken van Windows Xp en dat gebruik. Het is te complex om nu al alles door te geven om uw probleem te willen oplossen. Dus zoekt dat boek...en dan is uw probleem opgelost. Ik denk dat het programma regedit met de verwijzingen naar welke mappen u moet zijn (dat zijn er heel wat) en voor de te bewerken waarden en of tekenreeksen, nogal wat voor u kan zijn en erg leerzaam om zelfstandig uw eigen besturingsprogramma te kunnen beheersen. Ik wens u succes bij het oplosen van uw probleem. Mijn reactie hierop is eenmalig. Met groeten van Hob.

om
door omejoop - Apr 30, 2007 om 02:09
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi antwoord! Kan hier zelf ook wat mee... zei het dat ik via andere omwegen hetzelfde doe... Dank voor de .msc shortcuts die kende ik nog niet, zijn daar nog meer van?

Wat vindt je trouwens van TuneUp Utilities 2007 ???

Doet echt wat de Norton Utils vroeger onder M$ Dos deden... undelete/Fileshreder en niet te vergeten (deed Norton NOOIT) automatisch register onderhoud!

Je hebt duidelijk verstand van zaken, maar voor de leek is TuneUp Utilities 2007 echt een uitkomst!

Kijk na de koninginne/arbeidersdag wel weer of hier nog zinvolle reacties op zijn gekomen...

(oorspronkelijke vraagsteller/ Ben je er nu een beetje uitgekomen?)

om
door omejoop - Apr 30, 2007 om 02:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

vindt -t .... Arggghhhh!!!

om
door omejoop - Apr 30, 2007 om 02:27
6 Antwoorden / 0 Vragen

Zou bijna zeggen... "Symantec medewerker van de maand"

Uit welk ei kom jij dan gekropen, en meerdere gebruikers die vrij programma's mogen installen??? ... koop 'ns een goede stopwatch!!!

Dit gelooft alleen de PR afdeling van Symantec! ;-)

me
door messedup - Apr 30, 2007 om 11:33
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet waar jij je geheugen koopt, maar normale prijzen zijn ongeveer de helft van wat jij opgeeft.

Bovendien is geheugen backwards compatable.
Sneller geheugen kan altijd bijgeplaatst worden.
Bovendien is het niet of nauwelijks duurder en ook te gebruiken bij een upgrade.

ma
door majrim_1 - Apr 30, 2007 om 23:09
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden dit probleem ook. Nu Norton er af gehaald is en het geheel gedefragmenteerd en opgeschoond is, gaat het weer goed. Norton liet heel veel staan, de versie na 2004 zijn zeker niet meer dat. Ons was McAfee aangeraden, maar dit vinden wij ook niet een groot succes. Inmiddels hebben wij o.a. AGV.

Succes Majrim

ko
door koningsjpc - May 3, 2007 om 11:06
68 Antwoorden / 4 Vragen

 Norton kun je het beste verwijderen met het uninstallprogramma van Norton zelf. Dit programma verwijdert n.l. alle bestanden van Norton. Gebruik je een ander programma, dan laat dit programma diverse bestanden van Norton toch op je computer staan.

Dit Norton uninstallprogramma kun je gratis downloaden van de Norton (Symantec) website.

Gr.

Jan Konings

ko
door koningsjpc - May 3, 2007 om 11:10
68 Antwoorden / 4 Vragen

Los van de bovenstaande opmerkingen, zou je ook het programma Enditall kunnen gebruiken. Dit programma "verwijdert" (tijdelijk) alle bestanden, die je niet direct nodig hebt. Bij het opnieuw opstarten van de computer staan alle bestanden er uiteraard nog steeds op.