jo
door jorisenlotje Apr 11, 2005 om 18:37
Computers & telefonie

Opstarten spel

Bij het op play drukken van een bepaald spel krijg ik de mededeling:

CD/DVD emulation software has been detedted. Please disable all CD/DVD emulation software an re-start the game.

Hoe moet ik dit verder behandelen? Wie weet raad?

412 9 Rapporteer

a2i
door a2i - Apr 11, 2005 om 18:50
407 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat het nog steeds om je doom3 game

aenigma
door aenigma - Apr 12, 2005 om 13:51
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

CD/DVD emulation software wordt vaak gebruikt om een drive te
simuleren. Ipv de originele CD zet je de image op je harde schijf, kun
je de image ook nog eens benaderen en knal je er een crack op, kun je
spelen zonder te betalen. Maar ja, de game-makers zijn ook niet gek en
laten het spel dus naar een echte drive en aanwezigheid van emulation
software zoeken. Met andere woorden, daar trappen ze dus niet in.

Helaas hebben mensen met de originele games er ook wel eens last van.
Doom 3 en Sims 2 zijn hier berucht om. Bijv. Clone-CD wordt ook als
emulation software herkent. Dan betaal je voor een spel maar doet hij
het dus nog niet. Om het op te lossen moeten alle achtergrond-processen
worden uitgezet, helaas helpt sóms alleen een uninstall van software.

Als u er niet uitkomt en u een betaalde versie van de game heeft wil ik
u wel verder helpen (ik moet dan wel weten welke emulation software u
heeft geinstalleerd), maar zoniet dan laat ik het hier graag bij.

vr. gr.

jo
door jorisenlotje - Apr 12, 2005 om 13:53
122 Antwoorden / 107 Vragen

Beste aenigma,

Het betreft hier het originele spel Doom3, waarna het opstarten deze-CD?DVD emulation-mededeling verschijnt.

aenigma
door aenigma - Apr 12, 2005 om 14:30
260 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, prima.

Het is zaak om nu na te gaan welke CD/DVD emulation software u heeft
geinstalleerd. Weet u dat niet precies, dan raad u aan om in Google te
typen:

"CD/DVD emulation software"

en in de gevonden lijst te kijken welke software u herkent. Zoals ik al
zei, Clone-CD kan de boosdoener zijn, maar er is meer software op dit
gebied. Meldt u even wat u gebruikt.

vr. gr.

co
door cormans - Apr 12, 2005 om 15:07
77 Antwoorden / 0 Vragen

Nero/ alcohol 120% en zo zijn er vele andere welke meestal gebruikt (kunnen) worden om te kopieeren.

JE hebt recht om dit spel terug te brengen omdat het niet aan je eisen voldoet (je kunt niet stellen dat een fabrikant beslist wleke software niet op jouw pc mag staan, en ook niet dat je (zoals ik) een 2e pc aanschaft om een spel te spelen)

a2i
door a2i - Apr 13, 2005 om 00:43
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb in die andere post van je al gezegt hoe je een doom3 image maakt op je harddisk legaal met Alcohol120%

Je moet wel een image maken die de protectie overneemt, zie ook in die vorige post.

Dan heb je dus 1:1 en hoef je je cd niet te gebruiken die blijft dan safe tegen crashen bv.

a2i
door a2i - Apr 15, 2005 om 11:15
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb hier een image van Doom3 op me schijf staan van alcohol120% dus wat de gebruiker daarnaast heeft staan moet hij uninstallen.

Het werkt wel met alcohol 120%.

DOOM3_1 566.385kb MDF-Bestand

DOOM3_1 3kb MDS-Bestand

Image maken met copyprotection.

Zo sloop je je playdisk niet.

Ik geloof niet dat nero dat trekt. safedisc v3.

jurjen_1
door jurjen_1 - Jul 22, 2005 om 22:08
13 Antwoorden / 7 Vragen

dit geeft aan dat jij een programma op je comp het zitten wat het spel tegenhoudt. dit kan een download of copieer programma zijn kijk eerst of je programma's hebt die illegaal zijn op je computer en gooi deze er dan af

suc6 jurjen

pvh70nl
door pvh70nl - Aug 10, 2005 om 21:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi lotjeenjris,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ook met een origineel spel. Waarschijnlijk heb je dan het kopieerprogramma clone-cd op je pc. Als je dit programma van je pc verwijdert, zal je spel wel werken. Verwijderen kan via: Start\Instellingen\Configuratie\Software. Succes.