druifje01
door druifje01 Jul 19, 2011 om 13:56
Computers & telefonie

Opties/keuzes grijs ipv zwart

Hoe komt het dat bepaalde opties -zoals nu "bellen" in Skype- ineens grijs zijn en dus niet meer geselecteerd kunnen worden. Het was allemaal netjes in zwarte letters, wat moet ik instellen. Dit probleem doet zich ook in andere menu's voor bv in de mail onder "bestand" e.d.

602 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2011 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo druifje01,

Wat heb je nu weer gedaan.
Dat gebeurt echt niet allemaal zomaar.
Wel - automatisch - ingelogd bij Skype?

Probeer (eerst) maar eens systeemherstel naar een paar dagen eerder toen het nog wel werkte.

Suc6

tdehond
door tdehond - Jul 19, 2011 om 16:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u onder

Extra

Instellingen uw instellingen gecontroleerd?

kijk eerst eens onder algemene instellingen.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2011 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tdehond,

Daar staat niets wat dit 'probleem' veroorzaaket en/of verhelpt!!

bosbess
door bosbess - Jul 19, 2011 om 16:11
354 Antwoorden / 40 Vragen

Druifje en Edrick, jullie zijn net een komisch duo.

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2011 om 16:29
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Zeeeegggg, wat heb je nu weer allemaal gedaan????? Dat is 't 'm nou juist. Steeds als ik wil beginnen (!) ligt er iets uit ofzo. Specifiek: Ik heb alleen mijn rekeningen nagekeken (viel mee) en geprobeerd mijn training op Neurocampus bij te houden (examen begonnen!) Verder bezoek ik niets pikants (behalve bij Deka/AH, surinaamse gerechten.....), werp een blik op die vreselijke Telegraaf en op het TV-programma. Daar kan toch weinig gevaar in steken. Maarrrr, het gebeurt steeds zomaar (dacht ik).

tdehond
door tdehond - Jul 19, 2011 om 16:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ druifje

Kan u wel een bel testgesprek voeren met Skype?

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2011 om 16:38
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Skype doet het, alleen zag ik dat een zekere Charles (onbekend) Gods gebeden bij mij heeft achtergelaten. Ik geloof stellig dat hij met de verkeerde verbonden was.

tdehond wat moet ik bij welke instelling nazien?Inmiddels doet Skype z'n klus weer zoals het hoort. Heeft Charles misschien voor elkaar gekregen.....Doodeng.

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2011 om 16:42
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bellen met Skype gaat nu wel. Misschien moet ik nog wennen aan dit programma.

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2011 om 16:46
1712 Antwoorden / 140 Vragen

steeds hierboven ;-) vergeten. Maar, dat zal hopelijk wel duidelijk zijn.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2011 om 16:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje01,

Als je niet wilt dat onbekenden jou bellen - zoals die Charles - dan kun je dat in de instellingen wijzigen:
Extra - Instellingen - klik links op Gesprekken - haal het vinkje weg bij iedereen mag me bellen (dus vink de regel er onder : 'alleen contactpersonen mogen mij bellen' aan.

Dus alles werkt nu blijkbaar weer. ;-)

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2011 om 17:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ach, het is dus overal hetzelfde. Maar dat ze mij na 2 dagen al te vinden weten geeft mij een benauwd gevoel.

tdehond: Ik zal je instellingsadviezen opvolgen.

Druifje.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2011 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje01,

.....Dit probleem doet zich ook in andere menu's voor bv in de mail onder "bestand" e.d. .....

Het zou kunnen zijn dat dit 'normaal' is.
Als je bv. een mail aangeklikt hebt zónder bijlage, dan is de mogelijkheid - onder Bestand - Bijlage opslaan als - grijs.
Klik je nu een mail mét bijlage aan, dan is deze optie wél zwart.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Jul 19, 2011 om 17:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op dinsdag 19 jul 2011, 16:38]Skype doet het, alleen zag ik dat een zekere Charles (onbekend) Gods gebeden bij mij heeft achtergelaten. Ik geloof stellig dat hij met de verkeerde verbonden was.

tdehond wat moet ik bij welke instelling nazien?Inmiddels doet Skype z'n klus weer zoals het hoort. Heeft Charles misschien voor elkaar gekregen.....Doodeng.

Waarschijnlijk staan de instellingen goed, dus nu niets veranderen. Waarschijnlijk gelden de geblokkeerde mogelijkheden voor Charles.

Ik heb Skype zo ingesteld dat vreemden eerst door mij geaccepteerd moeten worden, en dus bijgevoegd bij mijn contactpersonen voordat ik ze kan bellen.

onder
Privacy
heb ik staan:
stip voor : accepteer alleen gesprekken van contactpersonen.

klik onder Privacy op
toon basisinstellingen en zet stip voor:
alleen mijn contactpersonen mogen contact met mij opnemen.

Dit voorkomt vreemde sexverzoeken e.d. waar ik niet om gevraagd, noch van gediend ben. En, zoals bij u, ongevraagde hulp van boven.

Waarschijnlijk heeft u het al zo ingesteld omdat u met Charles niet verder kwam. < g >

druifje01
door druifje01 - Jul 28, 2011 om 10:23
1712 Antwoorden / 140 Vragen

En toch -ondanks de keuze "alleen mijn contactpersonen mogen contact met mij opnemen" - hebben zich weer twee onbekende wereldburgers telefonisch gemeld via mijn Skypeverbinding.Hoe kan dat nou toch?

birdies
door birdies - Jul 28, 2011 om 10:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=druifje01 schreef op donderdag 28 jul 2011, 10:23]En toch -ondanks de keuze "alleen mijn contactpersonen mogen contact met mij opnemen" - hebben zich weer twee onbekende wereldburgers telefonisch gemeld via mijn Skypeverbinding.Hoe kan dat nou toch?

Heb je ook onderstaande van edrick opgevolgd:

onder
Privacy
heb ik staan:
stip voor : accepteer alleen gesprekken van contactpersonen.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2011 om 11:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=druifje01 schreef op donderdag 28 jul 2011, 10:23]En toch -ondanks de keuze "alleen mijn contactpersonen mogen contact met mij opnemen" - hebben zich weer twee onbekende wereldburgers telefonisch gemeld via mijn Skypeverbinding.Hoe kan dat nou toch? @druifje01,

@druifje01,

Zoals birdies hierboven ook al aangeeft: heb je ECHT de instellingen goed staan?

Extra - Instellingen - klik links op Gesprekken - haal het vinkje weg bij iedereen mag me bellen (dus vink de regel er onder : 'alleen contactpersonen mogen mij bellen' aan.

Probleem komt trouwens wel vaker voor.
Zou in ieder geval de bellers blokkeren en dit rapporteren bij Skype:
you can block and report those unwanted callers/users to Skype.

druifje01
door druifje01 - Jul 28, 2011 om 13:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ja hoor, "alleen contactpersonen mogen mij bellen" staat met een kleurige punt gemerkt. Vandaag zag ik o.a. toch een z.g. luitenant staan bij de gesprekken. Het ergert mij dat ik geen grens kan trekken waar niet doorheen gebroken wordt. Misschien beschikken de bellers over speciale kunsten om over grenzen te gaan.