bu
door bunkerdorp Oct 12, 2004 om 05:05
Computers & telefonie

Opzeggen abonnement

In juli dit jaar kreeg ik voice over dsl wat inhoud dat ik ook telefonie heb bij mijn adsl abonnement.Adsl deed het prima op een geleend modem want het modem van de provider bleek defect. Na het opsturen van het modem kreeg ik het na een week retour en zat er een witte stikker op met de tekst dat het was geweigerd.Gebeld naar de helpdesk en na overleg weer het modem gestuurd.Wederom na een week kreeg ik het modem weer terug en was weer geweigerd.Dit gebeurde hiena nog een keer zodat ik na 3x zenden het zat was en een mail stuurde naar de provider dat ik van mijn abonnement af wou.Daarop kreeg ik een mail van hen dat als ik schriftelijk zou op zeggen de lijn binnen 2 weken vrij zou worden gemaakt en ze betreurde mijn vertrek.3 dagen na het schriftelijke verzoek om opzegging van mijn abonnement wordt ik gebeld door de provider dat ik toch aan mijn abonnement wordt gehouden en dat ik gewoon alle kosten voor 1 jaar moet betalen zoniet zal men een incasso bureau op mij af sturen.Kan dit zo maar? Ik heb mijn best gedaan en 3x het modem retour gestuurd voor een nieuw modem. Zonder hun modem kan je geen gebruik maken van het telefoon gedeelte.Ik heb wel het volledige maand bedrag steeds op tijd betaald zonder dat ik het product van hun heb kunnen gebruiken.


Graag zou ik een bericht ontvangen hoe te handelen in deze kwestie.


Met dank.

230 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag bunkerdorp,


Het is wel duidelijk dat je provider niet levert wat in de overeenkomst is afgesproken. Je hebt dus het volste recht om je abonnement met onmiddelijke ingang op te zeggen. Schrijf een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging) naar je provider en stel hem in gebreke. Zet er ook een datum in waarop zij ten laatste deze kwestie moeten oplossen, zo niet dat je dan per die datum je abonnement opzegt wegens kontraktbreuk. Schrijf er ook maar onmiddellijk bij dat je indien nodig je rechtskundige zult inschakelen. Hou na die datum je rekeningafschrijvingen goed in de gaten, want ze zullen wel gewoon doorgaan met automatisch incasseren. Dan kun je uiteraard tijdig het ten onrechte geïncasseerde bedrag storneren.  Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels het met de provider kunnen regelen en zijn wij alle twee tevreden met de oplossing.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer