qiofanny
door qiofanny Sep 24, 2005 om 21:48
Computers & telefonie

Opzeggen Cable t.b.v. ADSL

Ja, ook dit behoort tot de werkelijkheden. We hadden Cable-Internet "Budget" via Casema/Wanadoo vanaf 2001. De eerste 3 maanden gratis. De installatie via een CD-rom en de vele vinkjes aan en uit in diverse invulvakken verliep moeizaam en er bleek ook, dat de Firewall en het Antivirus programma oorzaak waren, waarom wij alsmaar geen verbinding konden krijgen (raar maar waar) Pas nadat we dit door hadden en 3 maanden verder en we onze Firewall en antivirus hadden verwijderd (ja je leest het goed) en ook pas nadat we alle beveiligings programma's van Microsoft gedownload hadden, toen pas hadden we internet. Voor lang? Nee, sporadisch. Veel vinkjes toch net even anders dan was voorgeschreven. Vele uren aan de klantenservice telefoon en dan toch weer uiteindelijk géén internet. En soms heel onverklaarbaar hadden we een tijdje weer wel verbinding. Of soms werd je tijdens de verbinding gewoon vanaf geknikkerd. Geduld is een schone zaak. Dat hebben we gehad, maar vorige maand was dat op. Helemaal op. Alles wat maar met Casema/wanadoo te maken had, ging eraf en om kort te gaan:


Pretium Telecom waar wij onze telefoonverbinding vandaan halen, heeft ook ADSL en dat hebben we telefonisch besteld met spoed. En dat spoed bleek uit een postpakketje dat we dik 2 weken later kregen.


Inhoud pakketje: Een modem (incl.Firewall) een paar snoertjes en stekkertjes en een bouwtekening. Dat is all. 8 minuten later hadden we internet en hoe!! En dat elke dag weer, zonder problemen. En dat prijsje... we houden per maand € 10.- over t.o.v. Cable zullen we maar zeggen. Veiligheidshalve hebben we "antivirus" nog maar niet geinstalleerd en wel alle Microsoft beveiligingen behouden!


En nu de vraag: "Is er iemand met een dergelijke ervaring?"


Graag horen we van je!  Groetjes van de Wernertjes.

186 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

NatureTravel
door NatureTravel - Oct 7, 2005 om 16:49
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Niet alles op/met Internet verloopt moeizaam, gelukkig.


Er zijn zeker nog bedrijven waar je goed zaken mee kunt doen en Pretium is daar in uw geval een voorbeeld van. Ik ken ook missers van Pretium, maar waar gewerkt wordt gaan nou eenmaal dingen mis.


Pretium koopt haar diensten overigens bij Versatel in, dat zijn die jongens die digitaal voetbal op je TV brengen. Dat ging ook niet bepaald vlekkeloos, maar fouten horen bij het leven!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer