pa
door paultjuh1980 Jun 12, 2005 om 17:44
Computers & telefonie

Opzeggen @home

4 maanden geleden ben ik overgestapt van het lichtste abonnement van @home naar het zwaarste abonnement ''breedband''.


Sindsdien heb ik last van te lage snelheden. Ik krijg ongeveer 80 KB/s terwijl  het maximum wat je zou kunnen krijgen 500 KB/s is. Ik weet dat 500 KB/s krijgen onmogelijk is, maar 80 KB/s krijgen vind ik absoluut niet in de buurt komen van 500 KB/s. Mijn snelheid voldoet aan ''basis'' wat 124 KB/s is maar wat weer twee treden lager is dan mijn abonnement. Athome heeft al toegegeven dat er inderdaad capaciteitsproblemen zijn en dat men er hard mee bezig de problemen op te lossen. Maar daar wil ik niet op wachten aangezien ik al 4 maanden last heb van deze te lage snelheden. Ik heb al een aangetekende brief verstuurd waarin ik heb aangeven dat ik binnen 30 dagen snelheidsverhoging wil zien, maar die zijn al bijna voorbij en er is verder niets veranderd.


Nu is mijn vraag wat ik moet doen na de 30 dagen. Ik heb een jaarabonnement en die is nog niet afgelopen, dus op de normale manier stopzetten kan niet. Kan ik gewoon stoppen met betalen en een rechtszaak afwachten of moet ik meteen na die 30 dagen zelf een rechtszaak beginnen om het contact te laten ontbinden door de rechter? En hoe groot zijn de kansen dat ik dat kan winnen??


Tevens zegt Athome dat ze geen minimum snelheden beloven en dus eigenlijk op deze manier ontkomen aan procedures. Maar kan ik als argument geven dat mijn abonnement minimaal de snelheid zou moeten overtreffen van het onderliggende minder snelle abonnement??( twee treden lager liggend)

425 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

NatureTravel
door NatureTravel - Jun 13, 2005 om 22:40
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als u meer gaat betalen om meer te ontvangen, dan is het billijk om te verwachten dat de performance stijgt, overeenkomstig met het betaalde bedrag. Gebeurt dat niet, dan is er spake van wanprestatie en heeft u recht op terugbetaling overeenkomstig het te weinig ontvangen produkt.


 


Dam

ddvvbb
door ddvvbb - Oct 1, 2005 om 10:29
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas is het zo bij @home dat er geen snelheid gegarandeerd word door @home. Het lijk mij lastig om je geleik te halen.


Succes,

ge
door gealaan - Apr 7, 2006 om 01:51
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ben nu zelf anderhalve maand met @home bezig, zou een upload van 60kb moeten hebben en komt al die tijd niet hoger dan 2.6kb. En maar bellen, en maar klachten sturen maar een normale reactie? Ze lezen de mails niet eens die je stuurt, weet zelf ook niet meer wat te doen. Zitten hier met 3 pc's op internet met zo'n lage upload. Vind @home heel slecht geworden. Ben al ongeveer 4 jaar lid maar het laatste half jaar is een ellende. Dus mensen, bedenk je eerst een paar keer voordat je naar @home wilt overstappen. Of liever gezegd, zoek een andere provider.

movieman
door movieman - Apr 7, 2006 om 02:54
180 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Het is inderdaad zo dat @Home geen garanties geeft op te halen snelheden. Het probleem hier is LINESHARING, m.a.w. u deelt de (totaal beschikbare) bandbreedte met alle andere mensen die (in dat gebied) internet via de kabel hebben.


U kunt @Home per aangetekende brief (eventueel met bewijs van ontvangst) mededelen dat u zeer ontevreden bent met de service. De verwachte snelheden worden niet gehaald en dit stoort u. U hebt wettelijk gezien het recht om contractbreuk te plegen als één van de partijen (@Home in uw geval) haar verplichtingen niet nakomt. Vertel het bedrijf dat u van mening bent dat de beloofde snelheden niet gerealiseerd (kunnen) worden en dat u derhale het contract per direct opzegt. U kunt verder alleen maar hopen op coulance.


Ik adviseer u om ADSL van KPN te nemen (eventueel in combinatie met een ISP). Ik ben zeer tevreden met KPN. Mijns inziens ligt ADSL ver voor op kabelinternet: veel betere prestaties, m.a.w. betere snelheden. U heeft met ADSL een directe lijn en dus geen LINESHARING. Dit biedt derhalve voordelen.


Groetjes en succes. ;-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer

Du
Duifje123 - Sep 15, 2024 om 19:00
Geldzaken & recht

BKR registratie

Hi!

Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren. 

Echte ... Lees meer