pa
door paultjuh1980 Jun 12, 2005 om 17:44
Computers & telefonie

Opzeggen @home

4 maanden geleden ben ik overgestapt van het lichtste abonnement van @home naar het zwaarste abonnement ''breedband''.

Sindsdien heb ik last van te lage snelheden. Ik krijg ongeveer 80 KB/s terwijl  het maximum wat je zou kunnen krijgen 500 KB/s is. Ik weet dat 500 KB/s krijgen onmogelijk is, maar 80 KB/s krijgen vind ik absoluut niet in de buurt komen van 500 KB/s. Mijn snelheid voldoet aan ''basis'' wat 124 KB/s is maar wat weer twee treden lager is dan mijn abonnement. Athome heeft al toegegeven dat er inderdaad capaciteitsproblemen zijn en dat men er hard mee bezig de problemen op te lossen. Maar daar wil ik niet op wachten aangezien ik al 4 maanden last heb van deze te lage snelheden. Ik heb al een aangetekende brief verstuurd waarin ik heb aangeven dat ik binnen 30 dagen snelheidsverhoging wil zien, maar die zijn al bijna voorbij en er is verder niets veranderd.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen na de 30 dagen. Ik heb een jaarabonnement en die is nog niet afgelopen, dus op de normale manier stopzetten kan niet. Kan ik gewoon stoppen met betalen en een rechtszaak afwachten of moet ik meteen na die 30 dagen zelf een rechtszaak beginnen om het contact te laten ontbinden door de rechter? En hoe groot zijn de kansen dat ik dat kan winnen??

Tevens zegt Athome dat ze geen minimum snelheden beloven en dus eigenlijk op deze manier ontkomen aan procedures. Maar kan ik als argument geven dat mijn abonnement minimaal de snelheid zou moeten overtreffen van het onderliggende minder snelle abonnement??( twee treden lager liggend)

425 4 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Jun 13, 2005 om 22:40
646 Antwoorden / 8 Vragen

Als u meer gaat betalen om meer te ontvangen, dan is het billijk om te verwachten dat de performance stijgt, overeenkomstig met het betaalde bedrag. Gebeurt dat niet, dan is er spake van wanprestatie en heeft u recht op terugbetaling overeenkomstig het te weinig ontvangen produkt.

Dam

ddvvbb
door ddvvbb - Oct 1, 2005 om 10:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het zo bij @home dat er geen snelheid gegarandeerd word door @home. Het lijk mij lastig om je geleik te halen.

Succes,

ge
door gealaan - Apr 7, 2006 om 01:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nu zelf anderhalve maand met @home bezig, zou een upload van 60kb moeten hebben en komt al die tijd niet hoger dan 2.6kb. En maar bellen, en maar klachten sturen maar een normale reactie? Ze lezen de mails niet eens die je stuurt, weet zelf ook niet meer wat te doen. Zitten hier met 3 pc's op internet met zo'n lage upload. Vind @home heel slecht geworden. Ben al ongeveer 4 jaar lid maar het laatste half jaar is een ellende. Dus mensen, bedenk je eerst een paar keer voordat je naar @home wilt overstappen. Of liever gezegd, zoek een andere provider.

movieman
door movieman - Apr 7, 2006 om 02:54
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het is inderdaad zo dat @Home geen garanties geeft op te halen snelheden. Het probleem hier is LINESHARING, m.a.w. u deelt de (totaal beschikbare) bandbreedte met alle andere mensen die (in dat gebied) internet via de kabel hebben.

U kunt @Home per aangetekende brief (eventueel met bewijs van ontvangst) mededelen dat u zeer ontevreden bent met de service. De verwachte snelheden worden niet gehaald en dit stoort u. U hebt wettelijk gezien het recht om contractbreuk te plegen als één van de partijen (@Home in uw geval) haar verplichtingen niet nakomt. Vertel het bedrijf dat u van mening bent dat de beloofde snelheden niet gerealiseerd (kunnen) worden en dat u derhale het contract per direct opzegt. U kunt verder alleen maar hopen op coulance.

Ik adviseer u om ADSL van KPN te nemen (eventueel in combinatie met een ISP). Ik ben zeer tevreden met KPN. Mijns inziens ligt ADSL ver voor op kabelinternet: veel betere prestaties, m.a.w. betere snelheden. U heeft met ADSL een directe lijn en dus geen LINESHARING. Dit biedt derhalve voordelen.

Groetjes en succes. ;-)