pl
door plander May 20, 2012 om 07:43
Computers & telefonie

Opzegging

In februari heb ik een internet pakket genomen van Caiway.
Nu ga ik in augustus emigreren naar Oostenrijk wat ik toen nog niet wist.Nu moet ik de maanden die resteren door betalen terwijl zij daar natuurlijk niet kunnen leveren.Ben ik dat verplicht of hoeft dat volgens de wet niet?Bij mijn energie leverancier moet ik een bewijs van uitschrijving sturen en dan hoef ik ook de boete van beëindigen contract niet te betalen.
Graag antwoord.
Met vr,gr.P.Lander

5792 11 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 20, 2012 om 08:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. kunt u per betalingstermijn opzeggen:

algemene voorwaarden. Als u dus maandelijks betaalt dient u voor einde v.e. betalingstermijn op te zeggen ( schriftelijk aangetekend om rechtsgeldig bewijs te hebben.

Artikel 5: Duur, opzegging en beëindiging van de Overeenkomst
5.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald wordt de Overeenkomst aangegaan voor de
duur van de toepasselijke betalingstermijn. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald kan de
Overeenkomst steeds zowel door de Klant aan het door CAIW daartoe opgegeven adres
als door CAIW schriftelijk per post of per e-mail tegen het einde van de looptijd worden
opgezegd, met inachtname van een opzegtermijn welke tenminste gelijk is aan de
toepasselijke betalingstermijn.

Mocht u nadrukkelijk anders hebben afgesproken, dus een overeenkomst voor een jaar of langer dan schriftelijk aangetekend aangeven dat u kosteloos voortijdig wilt beëindigen vanwege verhuizing naar het buitenland. Geeft dan aan dat Caiway daar niet aan zijn verplichting de dienst te leveren kan voldoen.

Ik zou dat tijdig doen. Mocht u problemen krijgen dan kunt u dit nog betwisten. Als niet kosteloos beëindigd wordt kunt u de facturen gaan betwisten omdat er geen dienst tegenover stond.

pl
door plander - May 20, 2012 om 08:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dat gedaan maar ze zeiden dat daar speciale voorwaarden waren.
Ze hebben ook al 160 euro voor de HDR afgeschreven en 19,90 voor de smartcard.terwijl ik al 99 euro voor de HDR had betaald.

zwemmer
door zwemmer - May 20, 2012 om 09:13
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Heb je naar die speciale voorwaarden gevraagd en deze gelezen? En, kijk eens wat je leest als je "opzeggen door emigreren" hierboven in het zoekveld intoetst.

lv
door lvkessel90 - May 20, 2012 om 14:42
3 Antwoorden / 2 Vragen

Uitschrijving van de gemeente even kopieren, opsturen naar caiway dan zijn ze ongeacht de termijn verplicht het contract te ontbinden per datum dat u het land verlaat.

abarth
door abarth - May 20, 2012 om 22:09
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zondag 20 mei 2012, 09:13]Heb je naar die speciale voorwaarden gevraagd en deze gelezen? En, kijk eens wat je leest als je "opzeggen door emigreren" hierboven in het zoekveld intoetst.

Je vergeet te zeggen dat hij via Google ook de wet er op na moet slaan...
Je leert het ook niet he?

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 20, 2012 om 22:37
86 Antwoorden / 1 Vragen

De minimale contractduur bij CaiWay is 12 maanden.

U kunt natuurlijk opzeggen en vragen om finale kwijting van het restantbedrag, d.w.z. betaling van de maanden augustus/september 2012 tot februari 2013: dús 6 of 5 maanden resterend ineens voldoen..

Is het mogelijk bij CaiWay bepaalde onderdelen van het pakket per maand te beëndigen? Ik denk hierbij onbeperkt bellen naar niet-onbeperkt bellen terugdraaien, de extrazenderspakket naar basispakket o.i.d.

CaiWay hoeft geen rekening te houden met feit dat u gaat emigreren naar Österreich! Ik ga eind deze maand naar Deutschland emigreren, bij ZIGGO kan ik per maand opzeggen en dat is al gebeurd (inclusief het analooggedeelte).

qp
door qpc - May 21, 2012 om 13:07
203 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal wordt er een contract aangegaan voor 1 jaar, waarbij de klant dan enkele 'voordelen' krijgt, bijvoorbeeld een gratis modem, gratis installatie of iets anders tegen een gereduceerde prijs. Was dat bij u ook het geval? Zo ja, dan zit je vast aan dat jaar contract en kan je pas na dat jaar per maand opzeggen.

anduril
door anduril - May 21, 2012 om 13:10
168 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een ballentent! Eens te meer een bewijs wat voor horken de kabelboeren zijn; en niet de kabelboeren alleen! Moet je ook betalen als je verhuist naar een gebied waar deze kabelboer niet actief is, of als je komt te overlijden? Het zou me niet meer verbazen.

anduril
door anduril - May 21, 2012 om 13:13
168 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou maar de automatische incasso's stoppen c.q. storneren, niets meer betalen en emigreren.

tdehond
door tdehond - May 21, 2012 om 13:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als men niet kosteloos wilt ontbinden na retourneren van modem etc, dan kunt u maandelijks bezwaar maken tegen de factuur omdat er geen dienst tegenover stond.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

jo
door joep873 - May 27, 2012 om 14:49
103 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken jouw voorwaarden niet, maar de standaard-actievoorwaarden van Caiway houden in dat je bij verhuizing naar een plaats waar ze niet kunnen leveren je contract niet hoeft af te maken, maar dat je wel de apparatuur die je gratis hebt gekregen moet afbetalen.