ri
door rico01 Oct 21, 2005 om 19:26
Computers & telefonie

Opzegging abbonement het net!

ik ga binnenkort verhuizen,heb een abbonement bij het net al een paar jaar,en ik wil opzeggen en overstappen op de kabel.

normaal kun je na een jaar per maand opzeggen,maar in augustus heb ik mijn abonnementsvorm gewijzigd van voordeel surfen naar surfen,dit is voor hun blijkbaar een reden om te zeggen dat je weer een nieuw contract bent aangegaan en er weer voor een jaar aan vastzit,wil ik dus overstappen naar de kabel betaal ik tien maanden eur 32,95 exlusief b.t.w. door aan het net!

Wat ik in dit geval het beste kan doen volgens hun is op mijn nieuwe adres toch weer hetnet pakken,een nieuw modem kopen a 79,95 want mijn huidig modem is niet meer bruikbaar op het nieuwe adres omdat hier een andere aansluiting is en ik dus opnieuw aansluitkosten moet betalen a 74,95 plus eventuele monteurskosten voor de aansluiting a minimaal eur 79.dit is bijna 240 euro samen!

Nu heb ik herhaaldelijk mailtjes gestuurd naar de helpdesk van hetnet,al twee weken lang,hoe dit het beste te doen,maar krijg nooit reactie.De enige mogelijkheid is nu nog naar de helpdesk te bellen a eur 0,45 pm wat ik overigens al eens gedaan heb en toen kwam ik vervolgens ook nog eens een hele tijd in de wacht.

klantenbinding!!!!!!!!!!

494 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet je hebt je contract stilzwijgend laten verlengen en dit is toegestaan je moet gewoon het bedrag aan hetnet blijven betalen of je moeten kunnen tonen dat hetnet je gewoon een contract heeft aangesmeerd.

Gr Jeffrey1990

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door het wijzigen van je abonnement ben je inderdaad weer een nieuw jaarcontract aangegaan, hier is helaas niets aan te doen.

Maar ik snap niet waarom je een ander modem zou moeten kopen.

En ADSL zelf aansluiten is helemaal niet moeilijk.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk omdat er nu isdn opstaat en overgaat naar analoog in de nieuwe woning (of natuurlijk andersom). De modems zijn daarop ook ingesteld net als de splitters. Je kunt het altijd proberen maar het werkt niet altijd. Dus vandaar dat er een nieuwe modem en splitter zal moeten komen.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat was ik inderdaad even vergeten.

Maar dat geldt alleen maar voor een USB modem, een Ethernet modem kun je zowel voor ISDN als voor analoog gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2005 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kpn levert modems die speciaal voor isdn of voor analoog zijn. In praktijk weet ik niet of dat goed gaat als je het omwisselt het wordt alleen niet aangeraden, proberen kan altijd :)

ve
door verwijderd - Oct 22, 2005 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ISDN- en PSTN (analoog)modems en splitters zijn niet uitwisselbaar
i.v.m. de verschillen in lijnspanning (voltages) die worden gebruikt
door de hardware.

PSTN heeft een lijnspanning van 50 volt en ISDN heeft 90 volt nodig.

Proberen heeft dus geen enkele zin... ;-)

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2005 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat Het Net hier in z'n recht staat is alvast duidelijk. Bij het afsluiten van een nieuwe abonnementsvorm ben je een nieuw abonnement aangegaan met Het Net.
Daar hoeven we het dus niet meer over te hebben, sorry maar helaas.

Wat nog wel van belang is:
- Hebben mijn voorgangers gelijk dat je van analoog naar ISDN gaat of vv?
- Zo nee, hoezo een andere aansluiting (zijn hier geen verloopstekkers oid voor)
- ADSL aansluiten is een makkie. Ik heb het zelf ook gedaan en daar hoef je geen ICT-er voor te zijn, gewoon een kwestie van het goede stekkertje in het juiste gaatje prikken. (staat in de handleiding).

Als je ons voorziet van aanvullende informatie (dus over wat voor andere aansluiting, verschil met de vorige), dan kunnen we misschien nog iets betekenen voor je.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2005 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even op Internet gekeken en er staat inderdaad dat de modems en splitters niet uitwisselbaar zijn.

Ik heb zowel bij mensen met een ISDN lijn als bij mensen met een
analoge lijn ADSL aangesloten en dat waren, zo op het oog precies
dezelfde modems en splitters, zelfs dezelfde nummers.

Daarom dacht ik dat het niets uitmaakte.

Sorry voor dit misverstand.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Oct 24, 2005 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Quote]...ADSL aansluiten is een makkie, gewoon een kwestie van het goede stekkertje in het juiste gaatje prikken...

Klopt, ADSL 'aansluiten' is een makkie, maar 'een werkende
ADSL-verbinding' maken is vaak een ander verhaal, zoals blijkt uit de
vele vragen die hier in deze rubriek over worden gesteld... ;-)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2005 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dirck,

Uiterlijk verschillen de splitters en de modems niet, het verschil zit in de hardware.

Aan de onderkant van het modem en de splitter zit altijd een sticker met daarop een typenummer.

Daarom moet je tijdens het aanvragen van een abonnement altijd opgeven of je een analoge (PSTN) of een ISDN-aanluiting hebt.

Als voorbeeld: ik heb een analoge aansluiting en kreeg het modem van ZyXEL met het typenummer 2602H-61C.

De ISDN-versie van dit modem heeft het typenummer 2602H-63C.

Daaraan kan je het verschil dus zien.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2005 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk altijd als je de rekkening niet betaalt kom je er ook af wandt hun lever toch ook niet en reageren niet op jou mail dus als jij niet betaald val jij welop misschien krijg je dan contact