be
door befahe20_1 Jun 22, 2007 om 14:17
Computers & telefonie

Opzegging ADSL abonnement van Planet

Op 29 jan heb ik mijn Adsl abonnement van Planet Internet telefonisch opgezegd. Deze liep 9 maart af en ik was dus ruim op tijd. Op de zelfde dag heb ik ook mijn vaste telefoonaansluiting bij KPN opgezegd. Ik kreeg de zelfde dag nog een bevesting per email van Planet en de volgende dag een bevesting per post van KPN én Planet. Ik dacht aan mijn verplichtingen voldaan te hebben echter een paar dagen later kreeg ik een schriftelijke bevesting van mijn nieuwe Adsl breedband aansluiting, waar ik dus nooit en te nimmer om gevraagd heb - niet schriftelijk niet telefonisch niet via Internet. Veel heen en weer gebeld en aangetekende brieven naar planet gestuurd met de bewijsstukken van mijn opzeggingen. Planet hield voet bij stuk dat ik een Adsl breedband abonnement had ( 40 E per maand ) en begon begin maart abonnementsgeld automatisch te incasseren, wat ik onmiddelijk heb gestorneerd. Dit spel ging door tot begin mei en Planet heeft mijn Adsl abonnement beeindigd wegens achterstallige betaling! Mijn schuld bedroeg 144 Euro en Planet heeft mijn contact beëindigd en de schuld over gedaan aan een incassoburo (182 E) met de dreiging van een rechtszaak als ik niet betaal voor 26 jun en dat de gerechtskosten voor mijn rekening zouden komen !


Mijn vraag is moet ik maar betalen om van het gedoe af te zijn of hoe sterk sta ik in deze en hoe moet ik mij in dit geval opstellen ?

177 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

geer56
door geer56 - Jun 22, 2007 om 17:22
100 Antwoorden / 9 Vragen
0

J kan je zaak even laten bekijken bij een advocaat of juridischburo dat kost 13,50 dan weet je waar je staat


 


 

ij
door ijsvogeltje_1 - Jun 22, 2007 om 21:27
13 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb geen antwoord voor je, anders dan welkom bij de adminestratieve chaos bij KPN planet.2 jaar terug werden de Tiscali klanten die via het kpn netwerk verbonden waren, verkocht aan kpn. Met tot gevolg dat ik aan  planet werd overgedaan. ik zou echter 5 euro per maand korting krijgen, omdat de voorwaarden van Tiscali bleven bestaan. Een paar maand is het goedgegaan, totdat KPN zijn administratie wijzigde ieder maand werd er te veel afgeschreven, en niets hielp e-mailen, bellen ,zefs brieven aan de direktie gestuurd maar nooit geld terug ontvangen. Inmiddels had tiscali een eigen netwerk in mijn woonplaats, en ben ik weer overgestapt naar tiscali, Alles volgens de regels! Van te voren bij Planet gevraagd wanneer ,mijn abonnement afliep, en per die datum gestopt. Planet bleef gewoon geld afschrijven! en ik kreeg dreigbrieven, dit terwijl ik de officiele bevestigingen en einddatum van Planet had ontvangen. Heb deze bedragen gestorneerd, en de rekening laten blokkeren voor Planet verder heb het er maar bij gelaten, maar heb nog steeds geld tegoed!! HET ERGSTE VIND IK NOG DAT KPN NU HEEL TISCALI NEDERLAND HEEFT OPGEKOCHT ZIT IK STRAKS ZEKER WEER MET DIE PUINHOOP VAN KPN PLANET!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer