Pi
door Piet Verschuren Oct 17, 2017 om 20:39
Computers & telefonie

Opzegtermijn na prijswijziging online.nl overschreden, online.nl dreigt met incassobureau

Online.nl heeft dit voorjaar haar prijzen gewijzigd, hier kwam ik achter toen ik zag dat er 2 maal een hoger bedrag was geincasseerd op mijn rekening, ik vond een email van ze waarin ze dit vertellen, maar gezien ik normaal enkel reclame en excuses voor storingen van ze ontving is dat me niet opgevallen, maar er zou een opzegtermijn zijn van een maand en de email was van 21 April, nadat bellen me te lang duurde, heb ik het contactformulier op hun website gebruikt, hierop kreeg ik geen reactie, en bovendien geen bevestiging per mail, en daarom heb ik 26 juni gemaild dat ik mijn contract wou beindigen naar aanleiding van de tariefswijziging. Nu na maanden gesteggel(de eerste periode bleef het doodstil, terwijl ik een aantal keer herinneringen stuurde, en in de tussentijd ben overgestapt) komen ze ermee ook een brief verstuurd te hebben, deze heb ik echter nooit ontvangen. Ze blijven erbij dat ik binnen een maand had moeten reageren(terwijl ik oprecht niet wist van de verhoging, anders had ik de kans om op te stappen direct genomen, gezien ik over de verbinding ook nooit bepaald tevreden ben geweest,veel uitval en altijd erg traag(ik merk nu naar de overstap een enorm verschil), maar gezien de lage prijs heb ik dat altijd geslikt, nu zegt men echter een eindnota te gaan versturen, als ik deze niet snel betaal dreigen ze het over te dragen aan een incassobureau.

De laatste betaalherinnering heb ik overigens op een vrijdag ontvangen met een dagtekening op maandag en de mededeling dat ik ervoor moest zorgen dat het geld binnen 5 dagen na dagtekening op hun rekening stond, onmogelijk natuurlijk, ik ben benieuwd of ze die truck weer gaan inzetten.

Wat ik mij afvraag is of ze in dit geval een bedenktijd kunnen stellen op een maand, bij consuwijzer.nl staat namelijk van niet*, zonder dat ik een brief heb ontvangen(wat ze betwisten) of gebeld ben. En ik vraag mij af of meer mensen hier mee temaken hebben gehad, en hoe serieus ik dat dreigen met een incassobureau moet nemen(ik heb niet echt zin in een deurwaarder op de stoep)

Alvast bedankt.

*https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Hier staat: Verhoogt uw aanbieder de prijs van het abonnement? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Er geldt geen opzegtermijn.

1389 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2017 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, waarom zou je ook een mail lezen. U hebt te laat opgezegd en dom genoeg bent u al overgestapt voordat ik zeker wist dat u zonder kosten kon opzeggen, en nu zit u aan die kosten vast.

Dus betalen, gelukkig vond u ze heel goedkoop.

Pi
door Piet Verschuren Oct 17, 2017 om 20:56
Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg zoveel mails dat ik er wel eens overheen kijk, ik moet ook gewoon werken en mijn leven leven, helaas zijn we niet allemaal zo oplettend als u, het is ook niet voor niets dat online zegt een brief te hebben gestuurd, als uw argument opging hadden ze niet hoeven zeggen wel een brief te hebben gestuurd...

Ik hoop eigenlijk op reactie van iemand waarbij online.nl ook met een incassobureau dreigt, ik vind klachten te over op internet, maar wat er nou uiteindelijk daadwerkelijk van hun dreigingen terecht komt vind ik niet terug.

De kosten vallen wel mee voorlopig, het is meer een principekwestie, online.nl reageert al een tijd, als ze antwoorden, ontwijkend op mijn berichten, niets kunnen ze terugvinden wanneer ze er niet op geantwoord hebben,  dat soort zaken...

ho
door holy53 Oct 18, 2017 om 12:39
68 Antwoorden / 1 Vragen

De meeste mensen werken ook. En kijken wel de mails na. Is toch echt uw eigen fout!

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2017 om 20:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Oeps, ben blij dat ik niet zo reageer als ik mail krijg van mijn WBV want dat is - meestal excuses voor het ongemak -, maar niet altijd. En als dat werkelijk waar is: een betalings herinnering ontvangen op Vrijdag die op de daaropvolgende Maandag betaald moest zijn, dat is natuurlijk fout. En ook, kan ik bijna niet geloven. Zou maar snel betalen, althans, ik ben niet zo kien om een deurwaarder aan de deur te krijgen. (Een incassobureau is ietwat anders dan een deurwaarder, overigens.)

Pi
door Piet Verschuren Oct 17, 2017 om 21:10
Antwoorden / 1 Vragen

De dagtekening was 25 September, en ik heb de brief 29 September ontvangen, en daarin staat letterlijk 'Wij verzoeken  u vriendelijk ervoor te zorgen dat het volledige bedrag binnen 5 dagen na dagtekening van deze brief op onze rekening is bijgeschreven.'
5 dagen zijn geloof ik geen werkdagen, en zelfs al zou dat zo zijn, dan is het nog onmogelijk gelet op de verwerkingstijd van de bank. En gelet op hun stelligheid dat het onmogelijk is dat emails verloren raken in het systeem, en het niet antwoorden op mijn beklag dat het systeem geen bevestiging stuurt wanneer je gebruik maakt van het contactformulier op de website, geeft mij het idee dat ze maar wat doen, en daarom vraag ik mij af of ze niet enkel wat dreigen in de hoop toch nog wat geld binnen te harken. Ik weet dat een incassobureau geen deurwaarder is, maar van het een kan het ander komen, en ik heb er geen ervaring mee, dus vraag mij af in hoeverre ik hiervan moet schrikken. Vooralsnog heb ik ook nog geen eindnota gehad, maar die zal dan wel weer op vrijdag komen schat ik zo in...

ho
door holy53 Oct 18, 2017 om 12:41
68 Antwoorden / 1 Vragen

Lange verwerkingstijd bij de bank? Via uw pc overmaken naar andere rekening duurt max. 1 werkdag.

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2017 om 21:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Over 2 maanden krijgt u antwoord van me. Er zijn zoveel fora en topics en ik heb nog wel meer te doen.

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2017 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen ervaring met incassobureaus en/ of deurwaarders. Ik betaal mijn rekeningen op tijd en als ik een abonnement op het een of ander wil opzeggen, dan controleer ik de bevestiging daarvan. Komt dat niet, dan trek ik er achter heen.

Maar ik zou zeggen, wacht rustig af, dan ziet u vanzelf wat er gebeurt.

Ik ga nu mijn andere mails lezen.

Topantwoord

Ge
door Genee - Oct 17, 2017 om 21:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat hun dreigement waard is zult u zeker merken.
Ze geven het uit handen en het incassobureau gaat aan het werk.
Het is dan niet Online die u verder lastig valt maar het incassobureau.
Dat u het echt niet gezien hebt is namelijk geen excuus, u zag het zelfs nog niet na de eerste verhoogde maandafschrijving.
En consuwijzer zegt dat u het contract direct gratis kunt opzeggen maar niet na 2 maanden.
Advies, heel snel betalen.

Pi
door Piet Verschuren Oct 17, 2017 om 21:41
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt. Als ik tegen de tijd dat ik de eindafrekening heb ontvangen nog niemand met vergelijkbare ervaring ben tegengekomen zal ik dat uiteraard ook doen, maar gezien online.nl, als ik zo de berichtgeving lees, op het randje van de afgrond staat, dacht ik dat het misschien enkel een dreiging was. In de mail over de verhoging boden ze ook aan over te stappen naar Ziggo, daar krijgen ze uiteraard provisie voor, dus het lijkt er op dat ze langzaam alles een beetje afsluiten of met een transitie of zo bezig zijn.

ne
door neodutchio - Oct 17, 2017 om 22:10
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U hoop hier iemand tegen te komen die een juridische strijd is aangegaan. Waarom doet u het zelf niet? Alleen of het zo slim is om dan in de rechtbank te vertellen dat u uw mail niet leest omdat er eigenlijk alleen maar reclames gestuurd worden...
Daarna heeft u te laat proberen op te zeggen wat niet gebeurd is. U gaat op eigen houtje een andere aanbieder zoeken, uw goed recht, maar dat wil niet zeggen dat u het oude contract niet hoeft door te betalen. Het dreigen met een incassobureau kunt u heel serieus nemen, u hebt zich namelijk niet aan de voorwaarden gehouden. Ik zou heel snel betalen voordat de bedragen extreem zullen stijgen.

Het opzeggen waar u op doelt is per ingangsdatum van de verhoging. Dus niet maanden later.

Ook een gratis tip: lees was vaker uw mail. Dat werkt hetzelfde als de brievenbus bij de voordeur. Ook daar komt reclame binnen, maar ook belangrijke brieven. Deze leest u, dus kunt u ook de belangrijke mailings in uw mailbox lezen. Niet lezen is geen excuus om ergens onderuit te komen.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 17, 2017 om 22:33
641 Antwoorden / 77 Vragen

Een heel epistel schreef u.

De regel is: Na prijsverhoging is er de mogelijkheid om gedurende een bepaalde tijd op te zeggen.

U was te laat en kunt dus niet opzeggen.

That's all.

Dat u werkt, uw mail niet leest enz. enz. enz. doet niet ter zake.

U kunt kiezen: Mooi braaf rechtstreeks aan Online betalen of mooi braaf via de deurwaarder aan Online betalen.

Tip: Via deurwaarder betalen is duurder.....

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2017 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, u heeft meer tijd dan ik met het tikken van zo'n lang epistel.
Ik kan tussen mijn te lezen mails door alleen maar zeggen: u moet betalen.

panter22
door panter22 - Oct 18, 2017 om 12:20
6599 Antwoorden / Vragen

Lees even goed de site van Consuwijzer:

Ik ben het niet eens met de wijziging van mijn contract. Wat kan ik doen?

Verhoogt uw aanbieder de prijs van het abonnement? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Er geldt geen opzegtermijn. Uw abonnement eindigt op de dag dat de wijziging ingaat. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

De wijziging is  2 maanden geleden al ingegaan, want je hebt al 2 keer een hoger bedrag betaald. Dus je bent veel te laat met opzeggen .
Je moet gewoon je abonnement betalen of afkopen.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2017 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

en hoe serieus ik dat dreigen met een incassobureau moet nemen(ik heb niet echt zin in een deurwaarder op de stoep)
Dat zou ik in dit geval maar héél serieus nemen.
Ze staan namelijk in hun recht.
Je kunt Consuwijzer nu wel aanhalen, maar dat gaat dus niet op als je niet meteen gereageerd/opgezegd hebt.
Jammer hoor.