de
door deurwaarder May 23, 2007 om 20:09
Computers & telefonie

Orange levert niet goed werkend toestel

Goedenavond, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.


Ik heb via de internetsite van Orange een 1-jarig mobiel abonnement afgesloten met een nieuw toestel. Op 3 mei heb ik dit toestel opgehaald op het postkantoor. Maandag wilde ik een bluetooth headset kopen voor het bellen in de auto, maar bij meerdere winkels werkte het toestel erg slecht of kan de telefoon de headset niet 'vinden'. Ik ben naar een winkel van Orange gegaan en daar is geconstateerd dat het toestel niet juist werkt. ER is een fout intern. Doch, in de winkel konden zij mij niet helpen, omdat het product via hun internetsite is gekocht en ik moest dus contact opnemen met hun klantenservice. Dinsdag heb ik met de klantenservice gebeld en melding gemaakt van het gebrek aan het toestel. Orange wil geen nieuw toestel meer leveren (dus niet omruilen). Ze willen het toestel wel reparen of een ander toestel leveren wat reeds eerder kapot is geweest maar door hen is gemaakt. Zij stellen dat ik melding van het gebrek binnen 72 uur (dus drie dagen) had moeten doen. Echter dit staat niet in hun algemene voorwaarden. In hun algemene voorwaarden staat dat je uiterlijk de achtste dag melding moet maken van het gebrek middels een aangetekende brief. Dit heb ik diezelfde dinsdag ook gedaan.


Helaas blijft Orange bij het standpunt dat ik binnen 72 uur melding had moeten maken, alhoewel het niet in hun voorwaarden staat. Ik heb ze reeds twee brieven gestuurd, maar ik kom geen kant met ze op. Maar ik teken voor een abonnement van 1 jaar met een nieuw toestel. Blijkt dit toestel binnen vier dagen niet te werken dan is dit toestel vanaf datum levering niet goed werkend geweest, dus voldoen zij niet aan de eisen van een verkoper. Kan ik de overeenkomst laten ontbinden? Of zal ik ze toch nogmaals aanschrijven.


Vriendelijk bedankt voor jullie reacties

387 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

libra15
door libra15 - May 23, 2007 om 20:16
116 Antwoorden / 6 Vragen
0

Goedenavond.


U zou hier eens kunnen kijken:


Thuiswinkel.biz





De Geschillencommissie Thuiswinkel behandelt geschillen over op afstand door ... De uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn voor de consument ...
www.thuiswinkel.org/onderdeel/thuiswinkelbiz/index.asp?kolomA=3965&kolomB=&navid=1 - 26k -


Succes.

ma
door martin1 - May 24, 2007 om 18:44
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

De mobielde telefoon die u geleverd heeft gekrgen bij het abonnement, staat los van het aangaan van het abonnement. U kunt het abonnement dus niet ontbinden, vanwege een defect aan de mobiele telefoon. De verkoper van de mobiele telefoon, in dit geval organge, is ook verantwoordelijk voor het juist functioneren van deze telefoon. Mocht er een defect zijn, moet u de verkoper in staat stellen het defect te verhelpen. Als de verkoper kiest voor reparatie, omdat vervanging veel duurder is, moet u hier genoegen mee nemen. Wel dient de verkoper de overlast tot het minimum te beperken. Dit betekent in de praktijk dat een toestel niet vaker dan 2-3 keer voor een gebrek gerepareerd mag worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer