da
door dacorbrabant Oct 19, 2007 om 17:24
Computers & telefonie

Outlook

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen?

Wij hebben 2 pc's staan en onze provider is speedlinq. Nu kunnen we op de ene pc wel gewoon mail ontvangen en versturen met ons email adres van speedlinq. Als we outlook op de andere pc precies het zelfde instellen, kunnen we daar niet verzenden en ontvangen met outlook met het zelfde email adres.

841 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Oct 19, 2007 om 17:42
1918 Antwoorden / 10 Vragen

heeft u wel internet op de tweede pc zodat u gewoon kan surfen ?

labswans

da
door dacorbrabant - Oct 19, 2007 om 17:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja zeker kunnen we met beide pc's op internet.

labswans
door labswans - Oct 19, 2007 om 17:54
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Mooi. Dan zit het ergens anders helaas. Weet wel dat als u eenmaal email binneheeft gehaald dat er geen mail op de server staat ( lijkt logisch ) maar toch om te weten.

Algemene E-mail instellingen Afdrukken E-mail

De volgende instellingen zijn nodig voor het configureren van het Speedlinq e-mail adres:

Server voor inkomende e-mail (POP3): mail.domein.speedlinq.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.domein.speedlinq.nl
'domein' dient hierbij vervangen te worden door uw eigen Speedlinq domeinnaam. (welke in de welkomstbrief van Speedlinq staat)

Gebruikersnaam: uw SP nummer (welke in de welkomstbrief van Speedlinq staat)
Wachtwoord: het wachtwoord (welke in de welkomstbrief van Speedlinq staat tenzij u deze zelf gewijzigd hebt via het servicepunt.)

Laatst geupdate op ( dinsdag 31 juli 2007 )

labswans
door labswans - Oct 19, 2007 om 18:00
1918 Antwoorden / 10 Vragen

probeer eens op de eerste pc het email programma  niet te openen of wel af te sluiten

Op de andere pc emailprogramma openen en aan uzelf een mail te versturen. Deze kan u dan weer ophalen op de laptop. Als dit wel gaat dan zijn de email instellingen goed ingesteld maar dan zit het in de router lijkt mij

Bij twee computers op een router met zelfde ip adres dan kan hij in de war raken

Dus mijn vraag is : lukt het zo dan wel dan moet er iets gezocht worden om een ander ip te verkrijgen / in te stellen

labswans

da
door dacorbrabant - Oct 19, 2007 om 18:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben op beide pc's de zelfde instellingen staan, bij de ene pc kunnen we wel alles verturen en ontvangen bij de andere niet.

da
door dacorbrabant - Oct 19, 2007 om 18:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs als de eerste pc uit staat en we openen de outlook op de andere pc  krijgen we nog steeds een fout melding. De fout melding luid als volgt: fout(0x800CCC0D) kan de emailserver niet vinden.

bert165
door bert165 - Oct 19, 2007 om 18:46
9 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

Wat je eens kan proberen is de mailaccount van de computer waarmee de mail niet werkt te verwijderen en dan opnieuw de account maken. Soms helpt dat.

Bert

poltol
door poltol - Oct 19, 2007 om 19:10
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Heeft u op de tweede PC het e mail programma wel ingesteld op LAN?

succes, poltol

akkefiet
door akkefiet - Oct 19, 2007 om 19:23
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Iets anders:
Normaal gesproken is het niet handig om voor hetzelfde emailadres 2 pc's met outlook te gebruiken. Dan weet je niet op welke pc je welke emails hebt opgeslagen.
Handiger is om met de 2de pc online (via webmail) de email te checken en (eventueel) versturen.
Ik neem aan dat u op de site van speedlinq kunt kiezen voor webmail?

Vrgr. AF

labswans
door labswans - Oct 19, 2007 om 19:26
1918 Antwoorden / 10 Vragen

heb ook nog gegoogled :

http://aceahosting.nl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=306

Die link kopieren en plakken in adresbalk en dan kan u stappen ondernemen om het probleem geheel op te lossen

labswans

sh
door shagy - Oct 28, 2007 om 02:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

als je een netwerk heb aangesloten dus tussen je bijde pc's  kun je op beide je mail lezen  kan ik ook