aquarius
door aquarius Aug 3, 2017 om 20:08
Computers & telefonie

Outlook/Hotmail: "deze map is leeg"

Deze tekst krijg ik te lezen als ik één van mijn (sub)mappen wil openen. Sommige zijn leeg (de meest belangrijke), andere zijn nog intact. De namen van de (sub)mappen staan nog wel in de rij. Ik heb al gegoogeld, maar de juiste oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik heb de laptop een paar keer aan en uit gezet, in de map "verwijderde berichten" en in de "prullenbak" gekeken, maar ik vind de mails uit de nu lege mappen niet terug, zoals 1x eerder wel het geval was. Ze zijn ook niet na een paar dagen gewoon terug gekomen, zoals een lotgenoot heeft ervaren. Een advies op Google was om eens te kijken op een andere PC, of ze daar misschien nog wel op staan, maar dat was helaas niet het geval.Wie kan mij helpen om de verdwenen mails weer terug te vinden? (Ik ben een bejaarde digibeet....).

10733 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 3, 2017 om 21:18
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U zou ook eens op archive kunnen klikken of ze daar onder staan. Is mij eens overkomen.

gsm
door gsm - Aug 3, 2017 om 21:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het om Outlook.com/Hotmail.com online mail gaat: Ik zou in elk geval een nieuw wachtwoord instellen, voor het geval dat misschien iemand anders de berichten verwijderd heeft.

Klik met de rechter muisknop op de map Verwijderde items. Klik op "Verwijderde items herstellen....".

Vergeet ook nooit de map Ongewenste items te onderzoeken...
Als de berichten daar staan dan de berichten selecteren en markeren als "Geen ongewenste e-mail".

Klik ook eens op: Prioriteit en Overige, bovenaan bij Postvak IN

Ge
door Genee - Aug 3, 2017 om 21:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als het meer gebeurt dat u mails kwijtraakt is het tijd dat u uw inkomende en verzonden mails gaat archiveren.
Een gratis programma hiervoor en in het Nederlands is Mailstore home.
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

aquarius
door aquarius - Aug 4, 2017 om 11:00
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de tips en het meedenken.
Sjoppie: daar had ik al gekeken, maar daar staan ze niet.
Gsm: ik ben echt de enige die de laptop gebruikt. Desalniettemin maak ik een nieuw ww aan. De verdwenen mails kunnen d.m.v. uw advies niet hersteld worden, ze staan niet bij ongewenst, noch prioriteit of overige. (Ze zijn ook niet overgeheveld naar één van de andere (sub)mappen.
Toonder: ga ik opvolgen.

Overigens is er geen virus of malware ontdekt.

Mochten er nog panelleden zijn met meerdere adviezen, dan heel graag. Door het verdwijnen van de mails in één van de submappen ben ik namelijk heel erg gedupeerd.

Ge
door Genee Aug 4, 2017 om 12:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heeft u het email account ingesteld als pop3 of imap?
U kunt eens om de computer/laptop terug te zetten naar een herstelpunt van wat weken geleden.
Wanneer u het account als imap heeft ingesteld worden de mails, als het goed is, weer opgehaald.

gsm
door gsm Aug 4, 2017 om 17:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ook al staan er geen berichten in Verwijderde items, dan nog wel even klikken met de rechter muisknop en dan even op Herstel verwijderde items klikken.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 5, 2017 om 10:54
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als er een pijltje voor een map staat kunt u daar nog eens op klikken en zien wat er  tevoorschijn komt.

gsm
door gsm - Aug 4, 2017 om 11:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gaat het hier nu om Outlook.com of gaat het om het Microsoft Office programma Outlook??? Welke Windows versie (7, 8.1 of 10)???

In het geval van Microsoft Office Outlook kun je misschien nog een vorige versie van het Outlook PST bestand terugzetten, mits Systeemherstel ingeschakeld is.

Procedure terugzetten vorige versie PST bestand:
Zorg dat Outlook na het herstarten van de PC niet gebruikt wordt.
Zoek het .PST bestand en kopieer dit naar een backup medium, bijv. een USB stick.
Klik hierna met de rechter muisknop op het PST bestand.
Klik op Vorige versies terugzetten.
Kies de gewenste datum (indien beschikbaar) en klik Terugzetten.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 4, 2017 om 13:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Maak in de toekomst gebruik van een e-mailclient en laat deze alle mails op de server bewaren (3 keer klikken om in te stellen). Altijd een back-up zonder ook maar iets te hoeven doen.

reflecs
door reflecs - Aug 4, 2017 om 14:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u het zoekvak van Windows al geprobeerd? b.v. zoeken op het onderwerp of de afzender.
Heeft u al gekeken op Outlook.com?

U kunt ook een vraag stellen op het forum.
Wellicht dat ze nog gegevens kunnen terughalen? Kan soms wel even duren voordat er zich iemand van Microsoft meldt.

aquarius
door aquarius - Aug 4, 2017 om 17:29
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dank voor de verdere reacties.
GSM: het is mijn oude Hotmail account dat nu Outlook.com heet. Ik heb Windows 10.
Akkerdistel: ik ga uitzoeken hoe dat moet.
Reflecs: uw adviezen heb ik zonder succes opgevolgd. Ik zal nu nog het geadviseerde forum proberen.

Zelf heb ik deze oplossing nog gevonden op https://www.timdehoog.nl/2012/06/29/e-mails-kwijt-in-outlook-windows-mail/
maar ik kan bovenin "Beeld" niet vinden. De andere opties op het rijtje trouwens ook niet. Doe ik iets verkeerd?
Zoals al gezegd: ik ben een bejaarde digibeet.
Een herstelpunt is ook nog een optie. Ik zal u dit weekend laten weten of dat gelukt is.

gsm
door gsm Aug 4, 2017 om 19:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je een internetbrowser gebruikt om naar outlook.com of hotmail.com te gaan, dan heeft Systeemherstel geen zin. Logisch ook dat het dan op geen enkele PC iets anders oplevert.

reflecs
door reflecs Aug 5, 2017 om 14:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@aquarius, het ligt niet aan u. Microsoft heeft zoveel verschillende vormen om mail te bekijken: via de website op internet/ via het gratis mailprogramma op de computer/ een betaald programma op de computer die steeds een andere naam krijgen, andere mogelijkheden en uiterlijk.
Of in het geval van "Outlook" dezelfde naam, maar dan kunnen het weer verschillende toepassingen zijn. Of misschien zelfs verwijzen naar uw e-mailaccount omdat een Hotmail-adres onder de paraplu van Outlook.com valt?  Kan het zijn dat u de "Mail"-app gebruikt? Dat ziet er zo uit: http://cdn2.computeridee.nl/var/www/nl.computeridee/current/app/assets/media/uploads/2015/07/29/mailapp.jpg
In dat geval zou u het advies van GSM nog eens kunnen proberen,maar dan op de website Outlook.com zelf.

door gsm 4 aug. 2017 om 17:10
5594 Antwoorden / 43 Vragen

Ook al staan er geen berichten in Verwijderde items, dan nog wel even klikken met de rechter muisknop en dan even op Herstel verwijderde items klikken.

gsm
door gsm - Aug 5, 2017 om 10:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen
edrick3
door edrick3 Aug 5, 2017 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bericht is wel van 3 jan. 2011. ;-)

gsm
door gsm Aug 5, 2017 om 10:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@EDRICK3
Klopt, maar misschien hebben ze het kunstje herhaald.

Cookies
door Cookies Aug 5, 2017 om 11:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

GSM, als MS het kunstje zou hebben herhaald, zou je hierover veel meer recente klachten moeten vinden. Dat is niet het geval.

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2017 om 11:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aquarius, als je mails kwijt bent uit de tijd van Windows Live Mail (dus voordat het Outlook.com werd) dan zijn deze te vinden onder Windows Live Mail. Klik op het pijltje dat er naast staat.

aquarius
door aquarius Aug 5, 2017 om 13:44
259 Antwoorden / 63 Vragen

Nee, bij mij staat Windows Live Mail niet in het rijtje.

aquarius
door aquarius - Aug 5, 2017 om 13:43
259 Antwoorden / 63 Vragen

Helaas is alles mislukt. Kan alleen het geadviseerde forum nog proberen. Zal door pers. omstandigheden wel even duren. Nogmaals dank.