li
door lisa123 Jul 5, 2009 om 15:49
Computers & telefonie

Overstap naar Alice, problemen met KPN, wat nu?

Beste panelleden,

Misschien is deze vraag al gesteld maar ik kan hem nergens vinden:

Half maart j.l. heb ik me aangemeld bij Alice voor internet en telefonie met nummerbehoud per 1 mei omdat ik van de dure KPN af wilde.

Ruim op tijd van mijn kant dacht ik, in de voorwaarden van Alice stond dat  alles geregeld zou zijn binnen 21 dagen met gratis nummerbehoud.

Heb van Alice in eerste instantie een brief ontvangen dat ik per 1 mei van hun diensten gebruik kon maken en zij mijn abonnement bij KPN op zouden zeggen.

Kreeg eind april een rekening van KPN voor mei/juni die ik niet heb betaald, de gesprekskosten liepen via een andere provider.

Nu blijkt Alice pas op 12 mei de telefoon te hebben omgezet en krijg ik als reactie op een aangetekende brief waarin ik hen aansprakelijk stel voor de kosten van KPN dat Alice :

Citaat:" U heeft bij uw aanvraag aangegeven uw oude nummer te willen behouden. Zodra wij het oude nummer hebben overgenomen, heeft u het KPN-abonnement niet meer nodig. KPN beëindigt daarom het abonnement.

Formeel gesproken zeggen wij de lijn dus niet op, wij verzoeken overdracht van het telefoonnummer naar aanlieiding van uw opdracht tot nummerbehoud.

Het opzeggen van het oude abonnement en de daarvoor geldende termijn blijft uw eigen verantwoordelijkheid. Derhalve kunnen wij uw verzoek tot vergoeding van uw factuur van KPN niet inwilligen."einde citaat.

Als gevolg hiervan zit ik nu nog met een rekening van 23,42 euro van KPN over de maand mei/juni, terwijl ik dacht alles goed en op tijd geregeld te hebben.

Moet ik de rekening van KPN betalen (waar ik helemaal geen zin in heb) en zo niet, welke stappen kan ik verder ondernemen?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

301 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 5, 2009 om 17:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt, het is helaas (nog) niet uniform geregeld in de Telecom sector. Wil je bijv. een 06 nummerbehoud, dan moet je juist NIET opzeggen doch nummerbehoud aanvragen bij de nieuwe provider, maar wil je je vaste nummer porteren en je internet abonnement overzetten (geen sprake van behoud bij dat laatste), dan moet je zelf je abonnement beëindigen.

edwardus
door edwardus - Jul 5, 2009 om 17:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De stappen die je nu het beste kunt ondernemen zijn: zo snel mogelijk alsnog opzeggen en evt. een verzoek om coulance indienen, er is een 50/50 kans dat je Alice lijn op een 2e aderpaar is opgeleverd, waardoor er terecht nog steeds gebruik gemaakt kan worden van het KPN abonnement. Dus ook 50% kans dat dat niet zo is, kan ik van hieruit alleen maar gissen.

li
door lisa123 - Jul 5, 2009 om 17:15
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hoi Edwardus,

Dank voor je snelle reactie, maar nu snap ik er helemaal niets meer van.

Heb de Alice map gepakt en daarop staat zwart op wit: Ïndien uw huidige abonnement via KPN loopt, zal Alice dit voor U stopzetten."

Alice schuift de rotzooi af op de KPN en vice versa en ik zit met de problemen.

poltol
door poltol - Jul 5, 2009 om 19:21
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Misschien gaat het op dezelfde manier als bij het electra aanbieders [u weet wel die goedkope]. U heeft een abbo bij Alice maar maakt gebruik van de lijnen van KPN. U betaald dus als het ware voor het gebruik van het KPN netwerk. Vraag het eerst maar eens na bij die slimme lui van Alice. Het zou mij niet verbazen als het zo is. Lekker goedkoop aanbieden en niet zeggen dat KPN ook nog elke twee maanden komt innen. Lijkt verdacht veel op de energieboeren taktiek.

Vr.gr. poltol

edwardus
door edwardus - Jul 5, 2009 om 20:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Welk "uw abonnement" hebben ze het dan over? €23,42 klinkt niet als een telefonie-abonnement. Internet abonnementen moet je als klant nog altijd zelf opzeggen, geldt ook voor evt. extra diensten zoals bijv. beveiligingssoftware e.d.

Mocht dat bedrag wel voor telefonie gelden, dan moet je je wenden tot KPN, want bij mij werd wel de telefonie automatisch beëindigd, alleen loopt de facturatie achter. Er komt dan een aantal weken later een eindafrekening met een creditfactuur (meestal heb je teveel betaald en krijg je dus terug).

tr
door tringding - Jul 8, 2009 om 10:48
9 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is het volgende overkomen en opgelost.

Overgang naar Tele2 met nummer behoud , Tele2 reglt alles voor u.
Binnen een maand opzeggen dan komt er een boete op van KPN omdat u niet opzegd met een maand termijn.
Ik heb toen Tele2 aansprakelijk gesteld en deze heeft de fout erkent, de provider kent natuurlijk ook de regels met stopzetting.

echter uw volgende probleem kan worden dat KPN de lijn vertikt vrij te geven(ik had het idee machtsmissbruik , heb het met meerdere mensen meegemaakt.Lijkt dat het instellen van internet niet lukt blijkt de adsl lijn nog geblokkeerd te zijn.Let op bij KPN moeten ze appart opgezegd worden.

Wat bij mij geholpen heeft bij TELE2.Een mail te sturen naar Alice en hen aansprakelijk te stellen daar zij de opdrachten uitvoeren ,met de melding erbij dat u eventueel uw rechtsbijstand/kassa/consumentenbond inschakeld . Helpt nogal eens.Indien niet gereageerd wordt mail in honderdfout opsturen worden ze niet vrolijk van.

Hans

li
door lisa123 - Jul 8, 2009 om 10:58
134 Antwoorden / 53 Vragen

Internet staat hier los van, dat is gelukkig goed verlopen.

Bedrag van KPN is kosten n.a.v. opzegtermijn en het gebruik van de KPN lijn van 1 tot 12 mei.

Omdat Alice alle aansprakelijkheid verwerpt heb ik maar betaald, maar ik raad iedereen aan:

Als je overstapt naar Alice: zeg het abonnement van de KPN zelf op, Alice maakt er een zooitje van!!!!!