famdehaan
door famdehaan Mar 7, 2007 om 01:29
Computers & telefonie

Overstappen naar Mac ?

497 8 Rapporteer

libra15
door libra15 - Mar 7, 2007 om 14:05
116 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kunt u wat duidelijker zijn in uw vraagstelling?

Groet, libra

edwardus
door edwardus - Mar 7, 2007 om 14:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het schijnt al mogelijk te zijn om Mac OS/X op Intel architectuur te laten draaien. Meer informatie: zie

OSx86 Project

btalman
door btalman - Mar 10, 2007 om 02:38
280 Antwoorden / 0 Vragen

Overstappen van de pc naar de mac is een flinke stap. U zult 'gewend' moeten raken aan de nieuwe omgeving. Desondanks is een overstap aan te radenw anneer U veel gebruik maakt van zware applicaties/bewerkingen verricht op aduiovisueel terrein. Daarbij levert de mac gemiddeld veel betere prestaties dan de pc. Daarentegen presteert de mac ten aanzien van games veel minder dan een pc. Een mac is een echte productiemachine, bedoeld voor het zwaardere professionele werk. De gemiddelde 'pc' is leuk voor tekstverwerken en gamen. Het hangt dus nogal af van het doel. Bent U professioneel of semi-professioneel bezig in de audiovisuele wereld, dan is een overstap zeker aan te raden.

famdehaan
door famdehaan - Mar 10, 2007 om 02:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik inderdaad veel audio en visuele applicaties Screamer radio staat permanent aan.
iS MAC ALS SOFTWARE TE KOOP ?

btalman
door btalman - Mar 10, 2007 om 03:13
280 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de mac os kopen, echter het handigst is om een volledige mac machine te kopen in plaats van deze op een 'pc' te draaien, gezien een macmachine voor de mac is afgestemd en dus efficienter zal werken. Een mac os z kost, geloof ik rond de 100 a 150 dollar, echter wanneer U een mac os op een p wilt draaien zult U een flink aantal handelingen moeten verrichten die de stabiliteit van het systeem niet ten goede komen. Mijn advies: schaf een 'echte' mac aan, zo heeft U en ondersteuning en stabiliteit

ja
door jasperj - Mar 10, 2007 om 04:02
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ik xou met Ubuntu beginnen. Een kijkje in de keuken van een ander OS is te vinden op http://www.ubuntu-nl.org Daar kan je ook een grstis CD bestellen.

nowhere
door nowhere - Mar 10, 2007 om 04:15
127 Antwoorden / 1 Vragen

Voor veel mensen is er weinig belang bij om op OSX of Ubuntu over te stappen, vooral Ubuntu kan nog een behoorlijk geknoei zijn om goed aan de gang te krijgen. Maar niets staat iemand in de weg om Ubuntu of een andere Linux smaak te downloaden en installeren of om eens een Apple Store binnen te wandelen. In beide zit zeker toekomst, zeker als meer fabrikanten van hardware en software de platformen in de toekomst serieus gaan nemen. Het is moeilijk voor iemand anders te bepalen of hij/zij over moet stappen op een bepaald besturingssysteem of bepaalde software. Het beluisteren van een radio stream gaat in ieder geval met alle drie prima.

qu
door queennr1 - Jul 26, 2007 om 12:48
63 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon overstapen heb ik ok gedaan (december 2006) en heb er geen spijt van.

Voor de Mac is er enorm veel programma's te koop of als freeware te downloaden bij o.a. downloads.com, softpedia.com en versiontracker.com.

En spelletjes komen er ook al meer en meer, EA onder anderen maakt meer games voor de Mac.

Het is een verlichting om te zien dat je Mac in 20 sec. opgestart is en goed draaid zonder virussen en spyware (teminste nog niet).

Mac is stabieler dan Windows en Vista is in heel veel dingen een copie van Mac OSX. Maar stabieler wil niet zeggen dat de Mac nooit vast loopt, dat komt ook bij de Mac voor maar je merkt hier weinig van is mijn ervaring.

Het enige struikelblok kan de prijs van een Mac zijn, mijn tip een Mac mini of een iMac.