Overstappen van KPN naar Telfort verstandig?
Zit al 41 jaar bij de KPN. Kan iemand mij vertellen of het verstandig is (voor bellen, tv en internet) over te stappen naar hun "dochter" Telfort. Scheelt mij 25% abbonnementskosten per maand, maar ik zit niet te wachten op dubbele incasso's of andere problemen. Ik twijfel dus of het verstandig is om over te stappen. Graag advies.
Dubbele incasso kan gaan gebeuren, omdat het vaak 4 - 6 weken duurt voordat het administratief bij de oude provider verwerkt is. Welk pakket heb je dan precies bij KPN? En wat betaal je daarvoor. En welk pakket wil je bij Telfort nemen?
Geen kabel of glasvezel beschikbaar?
Voor een goed antwoord zul je exact moeten omschrijven welke diensten je per se wilt hebben.
@smoelenhoek,
Overstappen is geen enkel probleem. Dubbele kosten krijgt u alleen maar als u uw huidige abonnement nog niet heeft uitgediend en anders wordt het allemaal netjes verrekend.
Telfort levert, hoe vreemd het ook klink als het bedrijf van dezelfde provider is, meer problemen op als KPN zoals op dit forum ook regelmatig te lezen is. Een andere "dochter" van KPN scoort weer beter dan KPN.
Wat is verstandig is weet ik niet, wel kan ik mijn eigen idee daarover geven.
U weet nu wat u heeft, en niet wat u krijgt, maar ik kan en wil natuurlijk niet in uw portemonnee kijken.
Heb zelf sedert mei 2015 "alles in één" van KPN glasvezel en tot heden (ff afkloppen) gaat dit probleemloos.
@MEIN33 Ik begrijp niet goed hoe je er bij komt dat Telfort meer problemen oplevert dan KPN en dat dit op dit Forum regelmatig te lezen zou zijn. In tegendeel zou ik zeggen, KPN is hier namelijk koploper in, ook op dit Forum ! Ik "zit" al zo'n 10 jaar bij Telfort en dat tot volle tevredenheid. Storingen e.d. worden snel verholpen en je wordt daarbij uitermate vriendelijk voor de telefoon te woord gestaan. Telfort kan ik dan ook van harte aanbevelen @smoelenhoek !
Telfort en KPN delen bepaalde zaken, maar zijn ook nog van elkaar gescheiden organisaties. Dat verklaart waarom er soms verschillen in dienstverlening zit. De verschillen zitten m.n. in de business support systemen, en daar zitten de meeste problemen als er klantklachten zijn (rekeningen, activering, dat soort dingen).
Zou eerst maar eens kijken wat het werkelijke verschil is in tarief. Telfort tarief is vanaf waarbij bv voor opnemen (KPN gratis) € 5,- wordt gerekend.
Bedankt voor uw reacties.
Ik kan natuurlijk bij KPN informeren wanneer mijn contract afloopt, maar ik ben al zo lang lid dat dit geen probleem hoeft te zijn. En verder zal ik dan bij KPN informeren op welke datum ik dan het beste kan overstappen. Glasvezel hebben we hier niet omdat er niet genoeg mensen in dit gebied zijn die dit willen. Zal wel kabel hebben, loopt allemaal via zo'n kastje. Verder scheelt het geen 25% zoals ik eerder aangaf, maar 20%. Ik heb 1 televisie, huistelefoon, Ipad en computer. Ik wil programma's opnemen en programma gemist gebruiken. Ik ben prijsbewust, maar om die € 11,== per maand gaat het niet. Die kan ik wel missen. Ik dacht dat het na zoveel jaren leuk zou zijn om iets anders te proberen. Ik ben 67. Ik hoop dat de vragen beantwoord zijn.
@mein. Ik heb alles in één van KPN en als Telfort problemen geeft dan maar niet. Verder wil ik graag aan u vragen welke "dochter" van KPN beter scoort. Ben ik erg benieuwd naar.
De dochter heet XS4all, maar deze is duurder dan de KPN, wel (veel) beter en ook de oudste provider voor particulieren van Nederland.
Ik zou zeker niet overstappen om "iets anders te proberen". Als het allemaal goed werkt en het prijsverschil voor u niet doorslaggevend is, zou ik blijven zitten waar ik zit.
Heb zelf ook KPN. Ik vind bijvoorbeeld de klantenservice prima. Ze zijn dag en nacht gratis en goed bereikbaar.
Als u in uw I-pad een simkaartje kunt doen, krijgt u als u dat nummer van het kaartje doorgeeft, 50 Mb gratis internet per maand.
KPN heeft ook nog x4all. Duurder, maar daar hoor je zelden klachten over.
Nee, niet alle vragen zijn (goed) beantwoord. Ik vroeg welk pakket je bij KPN hebt en wat je betaalt p.m. Dat je alles-in-1 hebt is me duidelijk, maar er zijn verschillende alles-in-1 pakketten. Verder is het zo dat als je al heel lang hetzelfde abonnement hebt bij 1 provider, hetzelfde pakket voor nieuwe abonnees (je kunt geen lid zijn van een provider) goedkoper kan zijn.
@smoelenhoek,
De dochter van KPN die erg goed scoort is XS4ALL, maar dit is niet de goedkoopste aanbieder.
Alleen maar overstappen omdat u wel eens iets anders wil of dat het u wel leuk lijkt zijn, naar mijn idee, geen goede redenen om over te stappen.
Het lijkt mij verstandiger, als u tevreden bent over uw huidige provider, om daar te blijven en de wensen die u heeft in uw huidige abonnement aan te passen. U weet nu de kwaliteit die u heeft, maar weet niet of u diezelfde kwaliteit elders ook krijgt.
Hierbij laat ik de financiële kant van de zaak even buiten beschouwing.
Ook bij het goedkoopste abonnement (instap) heeft u "programma gemist" maar wilt u ook opnemen zult u over moeten op standaard. U heeft dan ook de mogelijkheid 2 tv's te gebruiken en daarnaast een hogere internetsnelheid.
Bedankt iedereen. Ik ben eruit en blijf lekker bij KPN. Ik dacht misschien heeft die man wel gelijk en waarom zou ik meer betalen dan nodig is. Ik kies wel voor kwaliteit en service. En ze zijn er altijd als ik ze nodig heb.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer