door willem88 Sep 27, 2008 om 11:39
Computers & telefonie

Packard Bell

Hallo,

Onlangs heb ik een pc gekocht van Packard Bell, maar toen ik hem thuis ging installeren bleek de Cd/Dvd-speler niet te werken. Dus ik neem contact op met de service desk. Eerst geprobeerd om de Cd/Dvd-speler te vinden, maar dit bleek niet te werken. Toen gingen ze een reperatie inplannen; maar de procedure hiervan vind ik vreemd en ik vraag me af of dit toegestaan is. Ze laten de pc binnen 5 werkdagen ophalen en dan registreren ze de binnengekomen PC. Hier mogen ze ook enkele dagen over doen (volgens hem) en dan begint de reperatie; hier zei hij dat ik hem dan op zijn gunstigste geval 10 werkdagen kwijt maar het kan ook wel is 3 weken worden. Dit is toch niet normaal? Als ik 'm thuis wilde laten maken moest ik nog eens 2 jaar garantie bij kopen (kosten €100,-).
Ik vind de tijd dat ik mijn nieuwe pc kwijt ben echt belachelijk, weet iemand of hier regels voor zijn?! En kan de winkel waar ik hem gekocht heb (It's) hier niks aan doen? Want door hen word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Alvast bedankt voor reacties!

Groet,

Willem

451 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 27, 2008 om 11:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eerst nog of een paar keer op de AAN knop drukken helpt. Druk de knop enkele keren in zonder dat de PC op de stroom is aangesloten.
Sluit dan het stroomsnoer weer aan en kijk of de CD/DVD-speler nu wel goed werkt.

Als een nieuwe PC niet (of gedeeltelijk niet) goed werkt, dan is er sprake van een DOA (Dead On Arrival). Een goede winkelier hoort het apparaat dan binnen 8 dagen terug te nemen of om te ruilen.
Trouwens, men noemt Packard Bell niet voor niets Packard Hell.

GSM

tdehond
door tdehond - Sep 27, 2008 om 12:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hier staan de garantie voorwaarden van Packard Hell
http://www.packardbell.nl/filelib/common/support/warranty/05_NL_Desktop_PB_Warranty.pdf
Leest u ook de AV door van de winkel waar u hem gekocht heeft.
Ik ben het met GSM eens dat het apparaat binnen 8 dagen omgeruild zou moeten kunnen worden.
Bij Dixons b.v. staat dit op de kassabon, zo uit mijn hoofd.

co
door coenradus - Sep 27, 2008 om 14:05
9 Antwoorden / 1 Vragen

Niet zelf gaan experimenteren.

Binnen 7 dagen terug naar de winkel, alwaar ze verplicht zijn om te ruilen of het geld terug te betalen.

wi
door willem88 - Sep 29, 2008 om 19:07
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nog bedankt voor u tip; heb gebeld naar It's en ze hebben overlegd en nu mag ik hem terug komen brengen en een anderen uitzoeken! Nog tips/suggesties voor computers of dingen waar ik op moet letten?
Groetjes