wi
door willem88 Sep 27, 2008 om 11:39
Computers & telefonie

Packard Bell

Hallo,


Onlangs heb ik een pc gekocht van Packard Bell, maar toen ik hem thuis ging installeren bleek de Cd/Dvd-speler niet te werken. Dus ik neem contact op met de service desk. Eerst geprobeerd om de Cd/Dvd-speler te vinden, maar dit bleek niet te werken. Toen gingen ze een reperatie inplannen; maar de procedure hiervan vind ik vreemd en ik vraag me af of dit toegestaan is. Ze laten de pc binnen 5 werkdagen ophalen en dan registreren ze de binnengekomen PC. Hier mogen ze ook enkele dagen over doen (volgens hem) en dan begint de reperatie; hier zei hij dat ik hem dan op zijn gunstigste geval 10 werkdagen kwijt maar het kan ook wel is 3 weken worden. Dit is toch niet normaal? Als ik 'm thuis wilde laten maken moest ik nog eens 2 jaar garantie bij kopen (kosten €100,-).
Ik vind de tijd dat ik mijn nieuwe pc kwijt ben echt belachelijk, weet iemand of hier regels voor zijn?! En kan de winkel waar ik hem gekocht heb (It's) hier niks aan doen? Want door hen word ik van het kastje naar de muur gestuurd.


Alvast bedankt voor reacties!


Groet,


Willem

448 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Sep 27, 2008 om 11:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Probeer eerst nog of een paar keer op de AAN knop drukken helpt. Druk de knop enkele keren in zonder dat de PC op de stroom is aangesloten.
Sluit dan het stroomsnoer weer aan en kijk of de CD/DVD-speler nu wel goed werkt.

Als een nieuwe PC niet (of gedeeltelijk niet) goed werkt, dan is er sprake van een DOA (Dead On Arrival). Een goede winkelier hoort het apparaat dan binnen 8 dagen terug te nemen of om te ruilen.
Trouwens, men noemt Packard Bell niet voor niets Packard Hell.

GSM



tdehond
door tdehond - Sep 27, 2008 om 12:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hier staan de garantie voorwaarden van Packard Hell
http://www.packardbell.nl/filelib/common/support/warranty/05_NL_Desktop_PB_Warranty.pdf
Leest u ook de AV door van de winkel waar u hem gekocht heeft.
Ik ben het met GSM eens dat het apparaat binnen 8 dagen omgeruild zou moeten kunnen worden.
Bij Dixons b.v. staat dit op de kassabon, zo uit mijn hoofd.


co
door coenradus - Sep 27, 2008 om 14:05
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

Niet zelf gaan experimenteren.


Binnen 7 dagen terug naar de winkel, alwaar ze verplicht zijn om te ruilen of het geld terug te betalen.

wi
door willem88 - Sep 29, 2008 om 19:07
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Nog bedankt voor u tip; heb gebeld naar It's en ze hebben overlegd en nu mag ik hem terug komen brengen en een anderen uitzoeken! Nog tips/suggesties voor computers of dingen waar ik op moet letten?
Groetjes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer