bi
door bierworst Dec 26, 2008 om 20:59
Computers & telefonie

Panda Internet Security

Ik gebruik al enkele jaren Panda Internet Security met  3 licenties met succes. Dit keer bij  de versie 2009 gaat het bij de derde PC mis.Ik heb eerst de oude versie 2008 verwijderd alhoewel dit niet noodzakelijk is volgens de handleiding. Hij staat niet meer bij programma's en niet meer bij software.

Bij start>zoeken, ook in alle verborgen en submappen gezocht en daar ook alles weggehaald en het register opgeschoond.

Hij vertikt het om geinstalleerd te worden, want ik krijg telkens de mededeling : Mislukte installatie gedetecteerd. Sporen van vorige installaties zijn gedetecteerd. Computer opnieuw opstarten en spren zullen nu verwijderd worden.

Nadat de sporen verwijderd zijn, kunt u Panda 2009 opnieuw aanvatten. Maar mooi niet, want ik krijg telkens dezelfde mededeling en heb het zo,n 20 keer gedaan maar zonder resultaat.

Ik heb nu de gratis Anti-vir voorlopig geinstalleerd om virussen te voorkomen.

Ik heb Panda service al enkele keren gemailed maar krijg geen antwoord. ( waardeloze service dus )

Wie heeft hier ook ervaring mee en wie kan mij een oplossing aandragen om Panda alsnog te installeren ?

Bij voorbaat mijn vriendelijke dank: Willem

784 8 Rapporteer

holpen
door holpen - Dec 26, 2008 om 22:52
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al geprobeerd de 2008-versie eerst opnieuw te intalleren?
Als dat wel lukt, kun je daarna alsnog de 2009-versie installeren.

Ben overigens wel benieuwd hoe je de oude versie hebt verwijderd en het register hebt opgeschoond. Als je de officiële de-installatie hebt doorlopen zou Panda zichzelf heel netjes moeten verwijderen. En waar heb je precies naar gezocht met Start>Zoeken?

gsm
door gsm - Dec 27, 2008 om 19:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt de repository verwijderen of een andere naam geven:
Het is wellicht verstandig om dan zelf eerst even een herstelpunt te maken.

De volgende services zullen worden gestopt:
Security Center
IP-Helper

Open een commando prompt (via Start, Bureau-accessoires).
Geef de volgende opdrachten:
  net stop winmgmt
  cd /d %windir%\system32\wbem
  ren repository repository.old
  net start winmgmt

Security center en IP-Helper services weer starten of rebooten.

Het
kan even duren voordat na enkele reboots Windows alles weer
geconfigureerd heeft, zodat het Security Center weer op groen staat.

Zie ook deze vraag

GSM

bi
door bierworst - Dec 27, 2008 om 20:27
8 Antwoorden / 5 Vragen

Ja ik heb Panda 2008 ook opnieuw geprobeerd.

Ad-Aware gedraaid en Spybot en Destroy en Ccleaner en Beclean.

Ik heb bij Software Panda verwijderd en met Regclean alles van Panda weggehaald en ook bij Verkenner bij ProgramFiles.

Maar alles helpt niks. Bij Start> zoeken heb ik ingetypt Panda Internet Security en dan ook in alle sub- directories en verborgen bestanden, dus je zou zeggen het is nu wel verdwenen, maar bij opnieuw opstarten komt weer dezelfde mededeling als voorheen.

De oplossing van GSM die ik net binnen krijg heb ik nog niet uitgeprobeerd maar lijkt me erg ingewikkeld.

holpen
door holpen - Dec 27, 2008 om 20:42
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Panda heeft zelf een extra tool op hun internetsite gezet waarmee je een niet-volledige uninstall alsnog kunt uitvoeren. Misschien dat dit tooltje uitkomst kan bieden. Om te downloaden, klik  hier

Hopelijk helpt dit....

holpen
door holpen - Dec 27, 2008 om 20:47
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel het programma Uninstaller_09 heet, is het bedoeld om de 2008-versie weg te halen, zie deze pagina:

http://www.pandasecurity.com/homeusers/support/card?id=41313

bi
door bierworst - Dec 27, 2008 om 22:32
8 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb Spybot Search en Destroy verwijderd en nu wil hij wel installeren.

Deze gaf steeds waarschuwingen in het Engels maar ik kon wel zien dat het om PANDA ging.

Dus die zet ik er later nog maar weer eens opnieuw op.

Bedankt voor de reacties: Willem

holpen
door holpen - Dec 27, 2008 om 22:41
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ahhhhh... dat is goed om te weten!
Dank voor het melden van deze oplossing!