o2
door o2 Oct 30, 2004 om 22:52
Computers & telefonie

Papier spuwen van printer bij opstarten

als ik mijn pc aanzet begint mijn printer (deskjet 610c ) 1vel papier te spuwen en ook de scanner gaat raar doen het lijkt wel of er direct spanning op alle poorten komt te staan dit euvel treed op nog voordat xp begint op te starten mijn pc is een amd athlon 64 3000+ met een asrock mainboard

354 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebeurt dit ook wanneer u de printer loskoppelt van uw pc, de stekker uit het stopcontact haalt, en hem er weer opnieuw indoet??
Het is best mogelijk dat uw pc is geinfecteerd door een virus, maar u zegt dat dit probleem zich al voordoet, VOORDAT windows XP is opgestart....

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

gelukkig ben je niet de enige...mijn printer doet het af en toe ook ...zodra ik hem aan zet.. spuwd hij er een vel papier uit...dit ligt echt niet aan je pc...maar aan de printer... tip... pak je vel papier en leg het terug...

gr bleubell

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft niet aan of het besturingsprogramma Windows XP is of een andere versie en of de printer en de scanner via de parallelport of een usb poort is aangesloten.

Het kan uitmaken of deze beide apparaten op de parallelpoort staan aangesloten. Misschien het proberen waard.

Een andere mogelijk is inderdaad een virus dat zich genesteld heeft in de zogenaamde "Root" Dat zijn besturingsprogramma's en bestanden die geladen worden voordat XP zelf gaat laden.

Een goede virusscan laten uitvoeren kan nooit kwaad, mits deze echt up-to-date is natuurlijk

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou als eerste maar even de computer opviruussen laten testen.

Dit lijkt mij eerder een software als een hardwareprobleem.

Groetjes

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

uw antwoord klinkt  het hoopvolst van alle antwoorden helaas heb ik per ongeluk iemand anders aangemerkt als beste antwoord .

mijn printer zit op de seriele poort en scanner op usb ,verder heb ik al een format c gedaan en scan ik regelmatig met een up to date ( panda ) antivirus , mijn printer is al de 2e van zelfde type probleem doet zich al voor bij powerknop indrukken nog voor xp opstart .

netspanning printer schakel ik altijd uit als ik pc uitzet

ve
door verwijderd - Nov 2, 2004 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een epson printer gehad die na te weinig papier onophoudelijk bleef doorprinten letters, cijfers etc. door opdracht aan de printer alle opdrachten  stoppen en vervolgens weer vrijgeven was dit euvel opgelost.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2004 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

het kan zijn dat je in het printmenu een andere printer hebt gekozen dan is aangesloten. Ook als de printer niet juist is afgesloten kan hij bij het opstarten papier doorvoeren.
Het is normaal dat een scanner gaat calibreren als de PC wordt opgestart, (de scanner staat dan al aan, want zonder stroon doet hij niets). Zorg er altijd voor dat er op dat moment niets op de ruit ligt, dit kan later het scanresutaat beinvloeden, omdat hij dan niet goed is gecalibreerd.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2004 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De HP-printers uit de 600 serie gaven en geven altijd problemen wanneer ze gebruikt worden in combinatie met Windows EN de meegeleverde software (incl. drivers) van HP. Deze problemen zijn al uit de tijd van Windows-95. Ik had gehoopt dat ze intussen verholpen waren maar dit blijkt niet zo te zijn als ik uw vraag lees. De oplossing is simpel; de-installeer de software en drivers van de printer en gebruik de installatiesorftware/drivers van Windows. Mijn ervaring is dat dit bij meerdere combinaties van Windows en HP-600 serie printers heeft geholpen. De scanner wordt automatisch ge-reset als u de PC inschakelt. Dit is geen probleem, eerder een teken dat alles goed is geconfigureerd.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik moet voorgaande reactie gelijk geven. sinds de 6 serie is er op
onverklaarbaarwijze een softwarematige desorientatie tussen windows en
hp. indien u de hp software gebruikt kunt u klachten krijgen die u
noemt, zelfs tot aan het niet herkennen van de printer aan toe indien u
de printer eerder aanzet dan dat u de computer opstart. advies is
inderdaad om uw printerdrivers te installeren rechtstreeks uit de
windows-versie.

LET OP!!! het kan ook zijn dat u een printer heeft (die door ouderdom)
niet voorkomt in de windows driverlijst of niet goed functioneert, dit
gebeurt nogal eens met 6 of 8 series als u onder windows xp werkt. dan
dient u naar de website van hp te gaan en voor uw windows versie de
drivers te downloaden.

Tens lotte nog een energiebesparende tip: indien u de printer of
scanner niet direct hoeft te gebruiken kunt u deze beter pas aanzetten
op het moment dat u ze nodig heeft. vooral de scanner kan afhankelijk
per type nogal eens wat stroom vreten.

Succes.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb geen drivers van hp geinstalleerd en via hun site krijg ik ook niets gedownload dus gebruikt mijn pc de driver van xp , maar omdat ik deze printer en xp besturing  ook op een andere pc heb gehad denk ik dat het hier niet gezocht moet worden want dan werkt ie perfect en het probleem ontstaat al ruim voordat xp opstart .

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps iedereen bedankt voor de vele reacties

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pak je vel papier en leg het terug. Een geweldige tip van Bleubell !
Daar kunnen we wat mee en het probleem is dan ook meteen opgelost.....

ve
door verwijderd - Nov 15, 2004 om 08:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

indien je dezelfde configuratie ook op een andere pc hebt gehad en dit
wel goed functioneerde is er grote kans dat de oorzaak in de bios van
je nieuwe pc zit. check daar wat de status van de poorten is, indien je
via usb werkt check deze na en anders de com/lpt poorten.