bo
door bornsol Jun 2, 2013 om 10:17
Computers & telefonie

PC scherm blijft zwart

Hallo bij het opstarten van mijn pc blijft het scherm zwart,de wifi doet het prima,wie weet raad

10650 13 Rapporteer

ro
door ron530 - Jun 2, 2013 om 10:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe kunt u weten dat de wifi goed werkt terwijl het scherm zwart blijft. Gaat het om een desktop pc of een laptop.

bo
door bornsol - Jun 2, 2013 om 10:37
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 2 jun 2013, 10:29]Hoe kunt u weten dat de wifi goed werkt terwijl het scherm zwart blijft. Gaat het om een desktop pc of een laptop. het gaat om een laptop, andere apparaten doen het wel via de wifi

diumenge
door diumenge - Jun 2, 2013 om 10:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je wifi heeft helemaal niets met het functioneren van je laptop te maken.

Het scherm blijft zwart, maar gaan er wel lampjes branden en hoor je de ventilator?

ro
door ron530 - Jun 2, 2013 om 10:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Videochip op het moederbord is met grote kans gaan hemelen.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 2, 2013 om 10:54
937 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk is je videochip naar de *****
Probeer eens met een zaklamp op je scherm te schijnen, als je dan vaag beeld ziet is de achtergrond verlichting van je laptop scherm kapot, dan kan het scherm vervangen worden, ik ken een computer boer in Breda die dat voor een normale prijs doet ( € 125,- geloof ik ). Als je geïnteresseerd bent geef ik de link van de website wel.

Laat maar weten.

Oja, afhankelijk van je laptop zie je een foutcode bij de numlock of capslock lapjes knipperen, maar dan moet ik wel merk, type en model weten, dan kan ik het even opzoeken voor je.

bo
door bornsol - Jun 2, 2013 om 11:12
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 2 jun 2013, 10:44]Je wifi heeft helemaal niets met het functioneren van je laptop te maken.

Het scherm blijft zwart, maar gaan er wel lampjes branden en hoor je de ventilator? ja,lampjes gaan branden,ventilator loopt,als ik opstart komt even het window7 scherm in beelden valt dan weg en het beetd word zwart,de curser blijft wel rond draaien

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 2, 2013 om 11:14
937 Antwoorden / 2 Vragen

ow, dan is er iets mis met je windows zelf.
Heb je een recovery optie? via bijvoorbeeld F11.

Maar dat staat op het scherm van je laptop of in de handleiding.
Uiteraard zou systeem herstel een optie zijn.

Als u de laptop opstart even op de F8 toets blijven hameren, dan kun je opstarten in veilige modus ( als die het nog doet ) vanuit daar kun je dan een systeemherstel uitvoeren en/of bestanden veilig stellen als je een volledige recovery doet naar fabrieksinstellingen.

Suc6!

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2013 om 11:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het kan ook met een update te maken hebben.
gsm waarschuwde daarvoor:

Zwart scherm na Nvidia update via Microsoft

klik HIER voor de tip

bo
door bornsol - Jun 3, 2013 om 11:05
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=bornsol schreef op zondag 2 jun 2013, 10:17]Hallo bij het opstarten van mijn pc blijft het scherm zwart,de wifi doet het prima,wie weet raad

bo
door bornsol - Jun 3, 2013 om 13:07
133 Antwoorden / 35 Vragen

Hallo forum het probleem is opgelost,bedankt voor uw adviezen,vooral Kaasbroodje

ro
door robm - Jun 3, 2013 om 13:23
17 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien een goed idee om te laten weten HOE het opgelost is. (voor mensen die een gelijksoortig probleem hebben?

bo
door bornsol - Jun 3, 2013 om 13:29
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=robm schreef op maandag 3 jun 2013, 13:23]Misschien een goed idee om te laten weten HOE het opgelost is. (voor mensen die een gelijksoortig probleem hebben? Terug naar fabrieksinstellingen,zie verder de reactie van kaasbroodje

gsm
door gsm - Jun 3, 2013 om 13:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=bornsol schreef op maandag 3 jun 2013, 13:29][quote=robm schreef op maandag 3 jun 2013, 13:23]Misschien een goed idee om te laten weten HOE het opgelost is. (voor mensen die een gelijksoortig probleem hebben? Terug naar fabrieksinstellingen,zie verder de reactie van kaasbroodje
Wel een beetje rigoureus misschien om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Dat is gewoonlijk het laatste wat je wil. De kans dat de fout weer optreedt is bovendien nog steeds aanwezig, omdat de fout misschien veroorzaakt is door een van de Windows updates.