mirell
door mirell Jan 29, 2004 om 23:45
Computers & telefonie

Pc van MEDION

Wij hebben bij de aldi in Zwolle een pc gekocht van het merk Medion Was wel duur maar dan had je ook wat (zo dachten wij) Maar wat bleek na een paar maand hadden wij een probleem met de pc. We hebben voor meer dan 100€ verbelt omdat wij alleen maar een gsm hebben en je bent verplicht een 0900nummer te draaien. Na precies 75min. staat er iemand je te woord en die zegt binnen 10 werkdagen komt er iemand bij u langs. We zijn nu een maand verder en ze moeten nog steeds komen om te kijken wat het probleem is. En we hebben weer gebelt en er word gezegt het onderdeel voor uw pc is niet op voorraad. Ze zijn niet eens langs geweest dus hoe wetenze nou wat er mis is met de pc!!!! Kent u dit ook met medion?

Met vriendelijke groeten

3001 11 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:32
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het is misschien een idee om het probleem van de pc hierbij te schrijven, wat mankeert eraan? Er zitten hier genoeg mensen die je waarschijnlijk kunnen helpen.

mirell
door mirell - Apr 16, 2004 om 12:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.

tja het probleem begon toen ie spontaan vast liep op een cdrom. En later wou hij dus niet meer opstarten. Je behield een zwart scherm en er kwam een rot piep geluid uit de pc

Inmiddels weer MEDION gebelt en weer de smoes "tja onderdelen zijn niet op voorraad Terwijl er niemand langs is geweest om te kijken wat er wel of niet aan de hand is.

Dus weer wachten :-(

remosz
door remosz - Apr 16, 2004 om 12:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moet je een computerdokter uit de buurt er naar laten kijken, want dit schiet niet op. Aldi is leuk en goedkoop, totdat er iets fout gaat!

ee
door eentje - Apr 16, 2004 om 12:32
13 Antwoorden / 1 Vragen

Via www.medionshop.de kun je gratis email support krijgen, werkt sneller beter en direkt bij het hoofdkantoor en niet een of andere callcenter waar ze er ook nix van af weten.

ei
door eijsinga - Apr 16, 2004 om 12:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is exact hetzelfde overkomen en heb een brief gestuurd naar de aldi in Ommen. na ongeveer een maand is de pc gerepareerd de voeding was stuk. daarna kreeg ik een belletje of alles naar tevredenheid was verlopen nee ik heb nog iets met een camera en dat is ook binnen een week opgelost.Verder kan ik er bijna een boek overschrijven de service van Medion in Nederland ongeiterreseert volk nergens geen verstand van. ook bij mij wisten ze al wat het probleem was, zonder te kijken.
Groetjes
T. Eijsinga

sjj
door sjj - Apr 16, 2004 om 12:32
13 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u ook beschrijven wat voor piepje want er zit een code aanverbonden b.v 2x kort-1x lang als u dit eens duidelijk wilt beschrijven kun je er al veel mee.
Dat zijn bios foutcode's.
Op onderstaande site staat er veel over.

http://www.bioscentral.com/postcodes/microidmrbios.htm

fi
door fiat127 - Apr 16, 2004 om 12:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een soortgelijk probleem met Medion. Ik had enige tijd geleden een laptop bij Aldi gekocht. Ik heb een probleem met het scherm; dit wordt helemaal wit. Dit heeft te maken met de lintkabel van de body naar het scherm toe. Mijn computer is inmiddels al 2.5 maand weg, en iedere keer als ik bel krijg ik hetzelfde te horen: Het onderdeell is niet voorradig, de reparatie kan nog 2 tot 3 weken duren. Wat ik uit uw schrijven opmaak, is dat dit een standaard smoes is om mensen mee af te schepen... En ik heb er uiteraard ook al wat telefoontjes naar de heldesk op zitten. (ik schat dat ik in totaal wel aan de 1,5 uur kom)!!

fl
door florian_1 - Apr 16, 2004 om 12:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook serieuze problemen met mijn Medion pc van de Aldi. Met het aanzetten komt ie vaak niet verder dan het detecteren van de IDE drives. Regelmatig is ie gigantisch traag, de harde schijf maakt dan geluiden of er knikkers in zitten. De netwerkverbinding valt steeds uit. Al 5 keer met medion gebeld lang wachten, krijg je iemand aan de lijn die er geen verstand van heeft. Uiteindelijk zouden ze dan binnen 5 dagen een monteur sturen. Na een week geen monteur. Weer gebeld, het onderdelenverhaaltje dat al meer mensen gehoord hebben. Maar binnen 5 dagen komt een monteur. Geen monteur, weer gebeld. Kreeg als antwoordt dat dit door een extern bedrijf gedaan werd en dat had het vreselijk druk. Welk bedijf het reparatiewerk deed mochten ze niet zeggen. Maar ze kwamen wel, ik moest maar even geduld hebben. Nu 2 maanden verder en nog steeds hetzelfde probleem. KOOP NOOIT EEN MEDION APPARAAT WEER! Die helpdesk van dat bedrijf moet flink geld opleveren!

jo
door jolie - Apr 16, 2004 om 12:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb bij de Aldi een pc gekocht die na 8 maanden defecten begon te vertonen, na eindeloos bellen met het service center is er een monteur gekomen die mij een nieuw moederbord heeft geplaatst,dit was dus o.k. maar ik had ook een probleem met mijn speakers en hiervoor heb ik voor €12.- verbeld en nu zijn mijn speakers al sinds 19-12-2003
bij MEDION service center in Panningen en op mijn e-mails en brieven die ik stuur om te informeren wanneer ik ze weer terug krijg word helemaal NIET gereageerd. Ik heb zelfs nog een keer gebeld en toen werd gezegd dat de speakers waren aangekomen maar wanneer ik ze terug kreeg wist men niet dat lag aan de technische dienst(hoe druk dat het was)

fi
door fiat127 - Apr 16, 2004 om 12:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn probleem is op dit moment nog steeds niet verholpen, maar er gloort hoop aan de horizon... Ik heb net contact gehad met Aldi, en die zouden e.e.a. uitzoeken/regelen. Eind deze week weet ik meer!

yt
door ytsma02 - Apr 5, 2008 om 17:39
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ook wij hebben een pc van Medion, zo'n 2 jaar oud. Probleem is en blijft de temperatuur van de processor. Tot 60 gr. niks aan de hand, maar hij gaat vrij snel boven de 60 gr. als je aan het internetten bent. Pc gaat dan een loeiend geluid geven omdat de fan sneller draait. Schoonmaken, ander koelblok en pasta. Geen resultaat. Maar bij het tonen van foto's of een filmpje is er niets loos. Het zal me benieuwen of iemand hier ECHT iets van weet. Tot nu toe nog niemand getroffen die HET verlossende antwoord wist. Alvast bedankt.