gisela_1
door gisela_1 Mar 22, 2012 om 14:57
Computers & telefonie

PC Virus autorun

Na 2 dagen zelf gezocht te hebben, probeer ik het hier maar eens:

Ik heb als virusscan F-Secure. Sinds 2 weken! Elke keer als ik mijn laptop opstart, krijg ik een melding van F-Secure.: Trojan verwijderd, uw pc is weer veilig. Al start ik 5 keer per dag op, iedere keer dezelfde melding.

Weg is die, in quarantaine, daar worden ze nu opgestapeld! En dan start ik weer op ...en daar is die dan weer en wordt weer verwijderd:-(

Definitie: Device\Harddisk\Volume1\autorun.inf

Heb al Realplayer etc verwijderd, alles gescand, pff
HELP!

4479 42 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2012 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gisela,

.....alles gescand.....
Ook met MBAM gescand? (Klik onder FREE)

Suc6

agaat77
door agaat77 - Mar 22, 2012 om 15:11
82 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Gisella,

Duidelijk verhaal, U heeft last van een Worm... ( Trojan) er dient nu toch wel actie te worden ondernomen . Echter in dit geval moet dat door middel van een logje, en waarschijnlijk ( denk ik) combofix. Maar dat moet wel veilig gebeuren en met kennis gebeuren. Nu kan ik hier stap voor stap gaan uitleggen wat en hoe, maar het beste hierin is toch wel even te klikken naar:

http://www.hijackthis.nl/forum/ Meldt uzelf aan, en lees de frontpagina GOED door. Hierna post u samen met uw klacht het logje, vervolgens kunnen de kenners daar u verder helpen.

Succes

Gr Agaat

gisela_1
door gisela_1 - Mar 22, 2012 om 15:17
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=agaat77 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 15:11]Beste Gisella,

Duidelijk verhaal, U heeft last van een Worm... ( Trojan) er dient nu toch wel actie te worden ondernomen . Echter in dit geval moet dat door middel van een logje, en waarschijnlijk ( denk ik) combofix. Maar dat moet wel veilig gebeuren en met kennis gebeuren. Nu kan ik hier stap voor stap gaan uitleggen wat en hoe, maar het beste hierin is toch wel even te klikken naar:

http://www.hijackthis.nl/forum/ Meldt uzelf aan, en lees de frontpagina GOED door. Hierna post u samen met uw klacht het logje, vervolgens kunnen de kenners daar u verder helpen.

Succes

Gr Agaat

Snap ik allemaal, maar waarom werkt F-Secure dan niet en waarom komt die iedere keer terug als die eenmaal verwijderd is?

gisela_1
door gisela_1 - Mar 22, 2012 om 15:18
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 15:07]Hallo gisela,

.....alles gescand.....
Ook met MBAM gescand? (Klik onder FREE)

Suc6

Bedankt! Kan die programma samen met F-Secure?

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2012 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela.

Geen probleem.

gisela_1
door gisela_1 - Mar 22, 2012 om 15:50
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 15:19]@gisela.

Geen probleem.

Heb het programma gedownl!

Maar,, nu komt de vraag: Het Probleem: F-Secure heeft toch de Tr. bij het opstarten iedere keer verwijderd, die zal en nu niet opstaan?

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2012 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

Gewoon even scannen. Wel eerst updaten.

Suc6

gisela_1
door gisela_1 - Mar 22, 2012 om 16:33
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 15:54]@gisela,

Gewoon even scannen. Wel eerst updaten.

Suc6

Alles gedaan, heeft 2 wormen op regkey gevonden !

En nu:-((( Opgestart en ja hoor, F-secure: Tr. verwijderd, u bent weer veilig, pff!

agaat77
door agaat77 - Mar 22, 2012 om 16:59
82 Antwoorden / 7 Vragen

...... Zal ik maar zwijgen?

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2012 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

Nou ja ......

Probeer dan de oplossing van agaat77 eens.

qp
door qpc - Mar 23, 2012 om 13:05
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gisela schreef op donderdag 22 mrt 2012, 14:57]

Definitie: DeviceHarddiskVolume1autorun.inf

De virusscanner geeft al aan waar je het moet zoeken, nemelijk op de harde schijf en dan specifiek het programma 'autorun.inf'.
Dit is een bestand dat tijdens het opstarten van de pc 'gelezen' en 'uitgevoerd' wordt. Waarschijnlijk staat er in dat bestand geschreven dat de pc elke keer bij het opstarten een bestand moet downloaden en/of activeren.
Dat bestand is het echte virus en daar reageert jouw virusscanner dus meteen op, zonder de veroorzaker (die autorun.inf) te verwijderen.

Een autorun.inf hoort NIET op de harde schijven te staan, dus die moet weg!
Dit is meestal een verborgen bestand en om deze zichtbaar te maken moet je eerst bij de map opties instellen dat de pc verborgen bestanden zichtbaar maakt.
Als je dat gedaan hebt, zie je als het goed is op een of op alle partities van je schijven die autorun.inf staan.
Klik daar met de rechter muistoets op en kies voor 'openen met' en kies dan 'kladblok'.

Nu is de inhoud van die autorun.inf zichtbaar en kan je zien WELK programma (het virus dus) elke keer anageroepen wordt.
Zoek dit bestand op en verwijder dat bestand van de pc.
Verwijder daarna ook alle autorun.inf bestanden die in de 'root' van de harde schijven staan en start de pc opnieuw op.

Het probleem zou nu uit de wereld moeten zijn.

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 13:27
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=qpc schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:05][quote=gisela schreef op donderdag 22 mrt 2012, 14:57]

Definitie: DeviceHarddiskVolume1autorun.inf

De virusscanner geeft al aan waar je het moet zoeken, nemelijk op de harde schijf en dan specifiek het programma 'autorun.inf'.
Dit is een bestand dat tijdens het opstarten van de pc 'gelezen' en 'uitgevoerd' wordt. Waarschijnlijk staat er in dat bestand geschreven dat de pc elke keer bij het opstarten een bestand moet downloaden en/of activeren.
Dat bestand is het echte virus en daar reageert jouw virusscanner dus meteen op, zonder de veroorzaker (die autorun.inf) te verwijderen.

Een autorun.inf hoort NIET op de harde schijven te staan, dus die moet weg!
Dit is meestal een verborgen bestand en om deze zichtbaar te maken moet je eerst bij de map opties instellen dat de pc verborgen bestanden zichtbaar maakt.
Als je dat gedaan hebt, zie je als het goed is op een of op alle partities van je schijven die autorun.inf staan.
Klik daar met de rechter muistoets op en kies voor 'openen met' en kies dan 'kladblok'.

Nu is de inhoud van die autorun.inf zichtbaar en kan je zien WELK programma (het virus dus) elke keer anageroepen wordt.
Zoek dit bestand op en verwijder dat bestand van de pc.
Verwijder daarna ook alle autorun.inf bestanden die in de 'root' van de harde schijven staan en start de pc opnieuw op.

Het probleem zou nu uit de wereld moeten zijn.

Sorry, maar ik kon weer niet inloggen!

Is een goede tip, maar F-Secure verwijdert bij het opstarten de Tr. en geeft dat ook aan door te zeggen, verwijderd. Dus..ik heb het advies gevolgd, maar ik kon nu natuurlijk niets meer vinden. En als ik nu weer opstart wordt die weer aangemaakt en gelijk weer verwijderd. Moet ik soms terugzetten bij F-Secure? Uit de quarantaine halen???

Bedankt voor de moeite.

En trouwens...xs4all en F-Secure zelf weten het ook niet! Heb xs4all aan de tel gehad en FS in de chat. Ze hebben geen idee!

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2012 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

Start eens op in Veilige modus en vollg dan het advies van qpc.

qp
door qpc - Mar 23, 2012 om 14:07
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:27][quote=qpc schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:05][quote=gisela schreef op donderdag 22 mrt 2012, 14:57]

Definitie: DeviceHarddiskVolume1autorun.inf

De virusscanner geeft al aan waar je het moet zoeken, nemelijk op de harde schijf en dan specifiek het programma 'autorun.inf'.
Dit is een bestand dat tijdens het opstarten van de pc 'gelezen' en 'uitgevoerd' wordt. Waarschijnlijk staat er in dat bestand geschreven dat de pc elke keer bij het opstarten een bestand moet downloaden en/of activeren.
Dat bestand is het echte virus en daar reageert jouw virusscanner dus meteen op, zonder de veroorzaker (die autorun.inf) te verwijderen.

Een autorun.inf hoort NIET op de harde schijven te staan, dus die moet weg!
Dit is meestal een verborgen bestand en om deze zichtbaar te maken moet je eerst bij de map opties instellen dat de pc verborgen bestanden zichtbaar maakt.
Als je dat gedaan hebt, zie je als het goed is op een of op alle partities van je schijven die autorun.inf staan.
Klik daar met de rechter muistoets op en kies voor 'openen met' en kies dan 'kladblok'.

Nu is de inhoud van die autorun.inf zichtbaar en kan je zien WELK programma (het virus dus) elke keer anageroepen wordt.
Zoek dit bestand op en verwijder dat bestand van de pc.
Verwijder daarna ook alle autorun.inf bestanden die in de 'root' van de harde schijven staan en start de pc opnieuw op.

Het probleem zou nu uit de wereld moeten zijn.

Sorry, maar ik kon weer niet inloggen!

Is een goede tip, maar F-Secure verwijdert bij het opstarten de Tr. en geeft dat ook aan door te zeggen, verwijderd. Dus..ik heb het advies gevolgd, maar ik kon nu natuurlijk niets meer vinden. En als ik nu weer opstart wordt die weer aangemaakt en gelijk weer verwijderd. Moet ik soms terugzetten bij F-Secure? Uit de quarantaine halen???

Bedankt voor de moeite.

En trouwens...xs4all en F-Secure zelf weten het ook niet! Heb xs4all aan de tel gehad en FS in de chat. Ze hebben geen idee!

Nee, ik denk dat je mij niet goed begrijpt.... Op de schijf staat waarschijnlijk ergens een verborgen bestand met de naam 'autorun.inf'.
Dit bestand is NIET het virus
Dit bestand haalt telkens bij het opstarten van de pc het 'echte' virus binnen en DAT virus wordt dus door de virusscanner gepakt, NIET het autorun.inf bestand.
Dat autorun.inf bestand moet dus handmatig verwijderd worden, zodat de pc niet meer de opdracht krijgt om het virus binnen te halen.
Heb je wel gekeken op de schijf of schijven of dat bestand er (verborgen) stond?

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 14:13
136 Antwoorden / 33 Vragen

Bedankt allemaal, veilige modus opstarten en het advies nog een keer volgen van qpc. Bedankt. Bij het controleren op autorun.inf in de verborgen mappen heb ik niets gevonden behalve mijn NTI-dvd maker en er stonden geen bestanden in, behalve het commando voor de cd.

Ik heb nu eerst F-Secure een....FSDIAG.TAR.GZ gestuurd! En dan volg ik veilige modus advies op!

viejo
door viejo - Mar 23, 2012 om 14:22
63 Antwoorden / 4 Vragen

Gisela.

Heeft U misschien een CD in de lade zitten?
(of een geheugen kaartje ...)

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 14:34
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=viejo schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:22]Gisela.

Heeft U misschien een CD in de lade zitten?
(of een geheugen kaartje ...)

Nee, geen van allebei!

qp
door qpc - Mar 23, 2012 om 14:38
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:13]Bedankt allemaal, veilige modus opstarten en het advies nog een keer volgen van qpc. Bedankt. Bij het controleren op autorun.inf in de verborgen mappen heb ik niets gevonden behalve mijn NTI-dvd maker en er stonden geen bestanden in, behalve het commando voor de cd.

Ik heb nu eerst F-Secure een....FSDIAG.TAR.GZ gestuurd! En dan volg ik veilige modus advies op!

Nee, NIET in verborgen mappen zoeken, maar gewoon in de root van de harde schijf.....

De melding die je kreeg, "Device\Harddisk\Volume1\autorun.inf" duidt er toch echt op dat je dit bestand op de schijf hebt staan.......

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 14:42
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=qpc schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:38][quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:13]Bedankt allemaal, veilige modus opstarten en het advies nog een keer volgen van qpc. Bedankt. Bij het controleren op autorun.inf in de verborgen mappen heb ik niets gevonden behalve mijn NTI-dvd maker en er stonden geen bestanden in, behalve het commando voor de cd.

Ik heb nu eerst F-Secure een....FSDIAG.TAR.GZ gestuurd! En dan volg ik veilige modus advies op!

Nee, NIET in verborgen mappen zoeken, maar gewoon in de root van de harde schijf.....

De melding die je kreeg, "DeviceHarddiskVolume1autorun.inf" duidt er toch echt op dat je dit bestand op de schijf hebt staan.......

Ik heb toch al 5x de root gescand, met de mappen open en niks gevonden!

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2012 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

Klik op Start - Zoeken - en typ autorun.inf in.
Kijk dan eens of dit in het lijstje tevoorschijn komt.
Dan zie je ook meteen de lokatie

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 14:50
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:47]@gisela,

Klik op Start - Zoeken - en typ autorun.inf in.
Kijk dan eens of dit in het lijstje tevoorschijn komt.
Dan zie je ook meteen de lokatie

Goed idee, heb ik al een paar keer gedaan, ben ik mee begonnen en daar staat alleen maar de NTI-dvd maker!

Zou het trouwens de usb-muis kunnen zijn? Omdat ik gelezen heb, dat het meestal komt van een usb-aansluiting en de muis blijft vaak hangen, nu ook weer??

qp
door qpc - Mar 23, 2012 om 15:00
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:42]

Ik heb toch al 5x de root gescand, met de mappen open en niks gevonden!

???? De root gescand???? Er valt niks te scannen als er een autorun.inf staat, want op zich is dat een legitiem bestand en zal door geen enkele virusscanner als een bedreiging gezien worden.
Hetgeen er IN dat .inf bestand staat, DAT roept het virus op.
Je zal toch echt handmatig moeten kijken of dat bestand (als verborgen bestand) in de root van de partities staat en zo ja, dan handmatig verwijderen......

Die melding "Device\Harddisk\Volume1\autorun.inf" lijkt mij niet uit de lucht gegrepen door de scanner. Zo ja, dan ontgaat mij de volledige logica van die virusscanner........

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 15:05
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=qpc schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 15:00][quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:42]

Ik heb toch al 5x de root gescand, met de mappen open en niks gevonden!

???? De root gescand???? Er valt niks te scannen als er een autorun.inf staat, want op zich is dat een legitiem bestand en zal door geen enkele virusscanner als een bedreiging gezien worden.
Hetgeen er IN dat .inf bestand staat, DAT roept het virus op.
Je zal toch echt handmatig moeten kijken of dat bestand (als verborgen bestand) in de root van de partities staat en zo ja, dan handmatig verwijderen......

Die melding "DeviceHarddiskVolume1autorun.inf" lijkt mij niet uit de lucht gegrepen door de scanner. Zo ja, dan ontgaat mij de volledige logica van die virusscanner........

Wat hoort allemaal bij de root? Ga ik weer kijken!

qp
door qpc - Mar 23, 2012 om 15:24
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 15:05][quote=qpc schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 15:00][quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:42]

Ik heb toch al 5x de root gescand, met de mappen open en niks gevonden!

???? De root gescand???? Er valt niks te scannen als er een autorun.inf staat, want op zich is dat een legitiem bestand en zal door geen enkele virusscanner als een bedreiging gezien worden.
Hetgeen er IN dat .inf bestand staat, DAT roept het virus op.
Je zal toch echt handmatig moeten kijken of dat bestand (als verborgen bestand) in de root van de partities staat en zo ja, dan handmatig verwijderen......

Die melding "DeviceHarddiskVolume1autorun.inf" lijkt mij niet uit de lucht gegrepen door de scanner. Zo ja, dan ontgaat mij de volledige logica van die virusscanner........

Wat hoort allemaal bij de root? Ga ik weer kijken!

Eigenlijk is het heel makkelijk, klik gewoon je c-schijf open en dat bestand zou dan als 'verborgen' bestand moeten staan, daar waar je oa ook de mappen Windows en Program Files ziet staan.

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 15:53
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=qpc schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 15:24][quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 15:05][quote=qpc schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 15:00][quote=gisela schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 14:42]

Ik heb toch al 5x de root gescand, met de mappen open en niks gevonden!

???? De root gescand???? Er valt niks te scannen als er een autorun.inf staat, want op zich is dat een legitiem bestand en zal door geen enkele virusscanner als een bedreiging gezien worden.
Hetgeen er IN dat .inf bestand staat, DAT roept het virus op.
Je zal toch echt handmatig moeten kijken of dat bestand (als verborgen bestand) in de root van de partities staat en zo ja, dan handmatig verwijderen......

Die melding "DeviceHarddiskVolume1autorun.inf" lijkt mij niet uit de lucht gegrepen door de scanner. Zo ja, dan ontgaat mij de volledige logica van die virusscanner........

Wat hoort allemaal bij de root? Ga ik weer kijken!

Eigenlijk is het heel makkelijk, klik gewoon je c-schijf open en dat bestand zou dan als 'verborgen' bestand moeten staan, daar waar je oa ook de mappen Windows en Program Files ziet staan.

Pfff, ik heb net weer een uur gezocht, nee, kan het niet vinden, ben het even zat:-( Dank je wel voor de moeite!

gisela_1
door gisela_1 - Mar 23, 2012 om 16:08
136 Antwoorden / 33 Vragen

En als afsluiting typ ik over...enige autorun.inf...is..

autorun.inf C:\Proram Files\NewTech Infosystems\NTI CD Maker

be
door bertk - Mar 23, 2012 om 17:04
13 Antwoorden / 1 Vragen

Gisela,

Als FS een Trojan in quarantaine zet zou je moeten kunnen zien welke Trojan. Van daaruit even Google raadplegen. Verder begrijp ik dat het probleem bestaat nadat FS is geïnstalleerd. Misschien is het een idee FS te verwijderen, (tijdelijk) een andere virusscanner te installeren en kijken wat dan? Je zou het kunnen proberen met MS Security Essentials, is gratis en je kunt verder ook nog een gratis scan van MS uitvoeren. Allemaal te vinden bij MS.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 23, 2012 om 21:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als het nog niet opgelost is heb ik nog wel een idee, vaak werkt dat bij dit soort hardnekkigheid.
Ik vertel hem alleen nog niet want anders beginnen ze weer te lachen :-)

qp
door qpc - Mar 23, 2012 om 22:01
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 21:32]Als het nog niet opgelost is heb ik nog wel een idee, vaak werkt dat bij dit soort hardnekkigheid.
Ik vertel hem alleen nog niet want anders beginnen ze weer te lachen :-)

Antibiotica?

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2012 om 23:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

dag gisela,

Volgens dit artikel zou ms essentials het virus moeten kunnen verwijderen: Lees even hier...

vr.gr.

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2012 om 23:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 23:18]dag gisela,

Volgens dit artikel zou ms essentials het virus moeten kunnen verwijderen: Lees even hier...

vr.gr.

Daar staat niet dat MSE het virus kan verwijderen; er staat dat MSE de malware detecteert, da's heel wat anders dan kunnen verwijderen.

gisela_1
door gisela_1 - Mar 24, 2012 om 10:38
136 Antwoorden / 33 Vragen

Goedemorgen allemaal!

Net opgestart en ja hoor, daar is die weer!

Ik zal proberen met een vriend de Tr. uit de quarantaine terug te zetten en dan kan ik zien waar die staat, maar alleen durf ik dat even niet:-)

Fijn weekend allemaal van een depri Gisela:-(

O ja, welke Antibiotica:-))

gisela_1
door gisela_1 - Mar 25, 2012 om 17:43
136 Antwoorden / 33 Vragen

Fijne zondag gehad te hebben! Ik ben nu 6 uur bezig geweest met autorun.inf en helemaal dol1

Ik heb de map Device gevonden, de map HarddiskVolume1

Het bestand autorun en de inhoud ....bat

Verwijderd en nee hoor, nu start het weer op!

Groetjes pfff

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2012 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

Tja .....

Ik zou nu maar een systeemherstel doen met een datum vóórdat je F-Secure er op gezet hebt.
Daarna eventueel F-Secure (of een andere) er weer op zetten.
Wie weet.

Suc6

agaat77
door agaat77 - Mar 25, 2012 om 18:24
82 Antwoorden / 7 Vragen

het word tijd voor combifix! en dat je F secure eraf smijt...logje maakt..

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2012 om 18:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

dag gisela,

Met verwijzing naar agaat77 inzake een hijackthis logje etc. Klik hier... en/of Klik hier... Registeren en aanwijzingen goed doorlezen en uitvoeren, je probleem omschrijven en vertellen wat je zoal geprobeerd hebt. Soms moet je even op een reactie wachten want ook daar zitten allemaal vrijwilligers. Ik zou niet op eigen houtje met combofix en hijjacjthis e.d. aan de slag gaan, maar de aanwijzingen van de helper(s) volgen.

vr.gr.

agaat77
door agaat77 - Mar 25, 2012 om 19:09
82 Antwoorden / 7 Vragen

@ Aurora,
Inderdaad, niet op eigen houtje gaan uitvoeren. Heb ik ook al eerder aangegeven hoor ;) dank voor de verwijzing.

Gisella, ik ben er van overtuigt dat je hiermee je probleem oplost. Via de linkjes ( ook eerder aangegeven, maar dubbel is nooit verkeerd) je kunt nu wel blijven prutsen maar daar schieten we niets mee op. Op naar Hijack this dus!

Gr,

Agaat.

gisela_1
door gisela_1 - Apr 1, 2012 om 14:56
136 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo allemaal!

Fijne zonnige zondag wens ik iedereen!

De stand van zaken:

Laptop is twee keer naar de pc-winkel, naar een echte specialist geweest. Ook hij heeft er alles aan gedaan, ook combfix, om het virus te verwijderen. En als hij het niet weet, tja. Op het moment heb ik laptop hier, maar voor hoelang is nog niet duidelijk.

Nu kreeg ik weer de melding; !Wbutton, cannot load hotkey.sys. Weer iets nieuws. Maar wat er met de autorun aan de hand is weet niemand. Ook al diverse scans gebruikt, niks! Nieuwe kopen heeft ook geen nut, want ik kan dan de oude bestanden niet terugzetten zonder risico:-(

Rustig leventje hier, of ook niet:-))

Groetjes Gisela

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 1, 2012 om 16:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je had ook naar mijn mogelijke oplossing kunnen vragen.. ;-)

En anders kun je nog altijd formatteren, dan is de kans ook redelijk aanwezig dat het weg is.

gisela_1
door gisela_1 - Apr 1, 2012 om 16:18
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 1 apr 2012, 16:08]Je had ook naar mijn mogelijke oplossing kunnen vragen.. ;-)

En anders kun je nog altijd formatteren, dan is de kans ook redelijk aanwezig dat het weg is.

Kan ik het nu ook nog vragen:-))))???

Natuurlijk formatteren, recoveren, maar dan ben ik alles kwijt en deze bestanden overzetten is te gevaarlijk! Is de laatste optie! O nee, die is ... nieuwe kopen:-))

ps
door psanders - Apr 2, 2012 om 22:02
21 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry hoor,

eigenwijs is ook wijs...
Waarom volg je het advies niet om het hijackthis-forum te raadplegen?
Los gerommel met MBAM en zeker combofix is gevaarlijk.
Zo bereik je niks of zelfs een corrupte windows waar je dan iedereen hier de schuld van gaat geven.
Maar goed, het is niet mijn pc.

Succes..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 3, 2012 om 13:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gisela schreef op zondag 1 apr 2012, 16:18]Kan ik het nu ook nog vragen:-))))???

Natuurlijk mag dat ;-)

Ik zou eens de PC scannen met Hitman Pro en laat hem verwijderen waarmee hij op de proppen komt.
Niet schrikken als hij je PC opeens gaat rebooten, dat is juist een goed teken. :-)

(Om te scannen altijd gratis maar om te verwijderen heb je een licentie nodig maar ook die is de eerste 30 dagen gratis.)

Nu is het wachten op de mensen die gaan roepen dat Hitman Pro rommel is, dat was het vroeger inderdaad, maar tegenwoordig is het vaak het laatste redmiddel dat het probleem wel oplost..