quasimoda
door quasimoda Jun 16, 2009 om 00:20
Computers & telefonie

PDF bestand uitprinten

Ik heb vandaag iets raars ondekt. Ik heb geprobeerd dit

pdf-bestand uit te printen, maar ik krijg alleen maar blokjes op het papier. Ik heb geen idee hoe dit komt. Iemand enig idee?

2978 15 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Jun 16, 2009 om 10:15
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo quasimoda: Hier geen enkel probleem om dit bestandje uit te printen: Vista Home Premium, Adobe 9.1.2 Nederlands, print rechtstreeks vanuit adobe reader.Printer: HP psc 2171 all in one

Gr. Henri

quasimoda
door quasimoda - Jun 16, 2009 om 12:27
25 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Freya,

Ik heb het document inmiddels opgeslagen en vanuit mijn buroblad opnieuw geprobeerd te printen. Maar weer allemaal blokjes. Ik heb Adober Reader 9.0. Ik heb een laptop met Vista erop, ik weet niet of dat iets zegt, maar alle bestanden vanuit internet, word, excel, etc. kan ik zonder problemen uitprinten.

quasimoda
door quasimoda - Jun 16, 2009 om 12:29
25 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Kenwel1, ik heb een iets oudere versie Adobe denk ik, zie namelijk de 9.0. Mijn printer is van Brother en heeft normaliter geen probelemen met printen.

freya
door freya - Jun 16, 2009 om 13:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf gebruik ik Vista en Adobe Reader versie 8 en dat gaat ook prima. Wellicht is het toch een een poging waard om de nieuwste versie van Adobe Reader te installeren?
Anders even via de website van Brother (www.brother.nl) de nieuwste driver voor de printer downloaden en installeren (via support & downloads).

Freya

quasimoda
door quasimoda - Jun 16, 2009 om 18:52
25 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi Freya,

Nou, ik heb inmiddels de software van adobe Reader ge-update, maar weer allemaal blokjes. Toen heb ik een ander pdf-bestand uitgeprint, en dat is wel goed uit de printer gekomen. Nou snap ik er helemaal niks meer van. Het kan dus niet aan het bestandstype liggen, anders had ik bij het andere bestand ook blokjes gehad toch?

Nou, ik ga nu maar via brother kijken of ik datgene kan doen wat jij net zei, of misschien kan dat via de bijgeleverde installatie cd?

Sorry, maar ik ben niet echt handig op de pc, blijkt wel weer.

akkefiet
door akkefiet - Jun 16, 2009 om 19:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen

In elk geval even updaten naar de allerlaatste versie, de oudere heeft een veiligheidsprobleem.

Vrgr AF

freya
door freya - Jun 16, 2009 om 19:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Via onderstaande 'link' kom je op de website van Brother en kun je daar jouw type printer opzoeken en de driver downloaden. Na het downloaden het betreffende bestand 'uitvoeren' en volg dan gewoon de aanwijzingen.

Brother Solutions Center

De CD die je hebt (en bij de printer geleverd is) zou ik in ieder geval niet gebruiken, want daar zal ongetwijfeld een oude versie op staan.

Freya

jcjoppe
door jcjoppe - Jun 16, 2009 om 19:22
279 Antwoorden / 59 Vragen

zou foxit wel helpen????

quasimoda
door quasimoda - Jun 16, 2009 om 20:45
25 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb alles gedaan zoals je hebt gezegd. De oude versie van de printer verwijderd, nieuwe geïnstalleerd, pc opnieuw opgestart, maar nog steeds blokjes. Ik heb andere documenten geprint, alles gaat goed, behalve het document van de anti dierproeven coalitie. Ik geef het maar op. Baal er best van, maar goed.

Heel erg bedankt.

freya
door freya - Jun 16, 2009 om 20:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo quasimoda,

Ik neem aan dat je dit document rechtstreeks vanuit je browser uitprint? Heb je al eens geprobeerd om éérst het document op je harde schijf op te slaan (via rechter muisknop op de link klikken) om het daarna met b.v. Adobe Reader uit te printen? En zoja, lukt dat dan wel? En welke versie van Adobe Reader gebruik je dan?

m.vr.gr. Freya

quasimoda
door quasimoda - Jun 16, 2009 om 20:46
25 Antwoorden / 12 Vragen

Kenwel1 en JcJoppe, allebei bedankt voor jullie tijd, maar er zijn nog steeds allemaal blokjes op de pagina. ik heb besloten het maar op te geven.

Fijne avond.

freya
door freya - Jun 16, 2009 om 22:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat het niet gelukt is. Kennelijk zit er toch iets in dat document waar jouw printer niet goed mee overweg kan. Als je het toch geprint wil hebben, zet dat .pdf bestand dan op een USB-stick en print het op een andere computer (lees: andere printer) uit bij b.v. een kennis, familie of goede buur.

Freya

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2009 om 22:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@quasimoda, missschien kun je van het geopende bestand screenprints maken, die opslaan op je pc en vervolgens printen?

vr.gr.

quasimoda
door quasimoda - Jun 17, 2009 om 00:30
25 Antwoorden / 12 Vragen

Aurora1, ja, ik heb inmiddels via print screen het bestandje opnieuw aangemaakt. Na een half uur meten, knippen en plakken heb ik dan eindelijk een keurig word document.

Dankje wel voor je inbreng en Akkefiet, jij ook bedankt.

aurora1
door aurora1 - Jun 17, 2009 om 04:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@quasimoda, dank voor het terugmelden en graag gedaan. Wat huisvlijt kan soms veel opleveren... Ik bedacht later nog dat misschien ook mogelijk was geweest om op het geopende document met dubbel/rechtsklikken de tekt te selecteren (alles selecteren), en dan middels rechts/dubbelklikken het geselecteerde te printen. Of dit via bewerken bovenaan het document te doen (het selecteren). Enfin, misschien een idee voor een volgende keer mochten de blokjes weer opduiken.

vr.gr.