ja
door janwulfsen Mar 9, 2007 om 14:06
Computers & telefonie

Phishing.

Sinds ik een nieuwe computer met het progamma windows vista Home krijg ik steeds als de nieuwsbrief van kassa in mijn postvak komt de melding van een phishing bericht. Hoe kan ik die meldig ongedaan maken?  Groeten Jan.

732 2 Rapporteer

rx
door rxr - Mar 9, 2007 om 23:53
9 Antwoorden / 1 Vragen

Graag wat meer informatie. Welke email client gebruik je. Gebruik je nog andere software voor spam etc enz enz.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 11, 2007 om 11:55
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste janwulfsen,

"Phisting" is een techniek waardaar men feitelijk op een andere web-pagina terecht komt dan die waarheen wordt gelinkt/ verwezen. Het zou kunnen zijn dat Kassa’s nieuwsbrief wordt "omgeleid" vanuit de VARA site wat dan als "phisting" kan worden aangemerkt... Leg deze vraag eens voor aan de redactie (via de knop "contact") die u ongetwijfeld zal antwoorden.

Het phisting-filter in Explorer 7 kan worden uitgezet via extra -> phistingfilter -> automatische controle van websites uitschakelen en dan het juiste vakje aanvinken.

IJzerbroot