aquarius
door aquarius Jun 12, 2017 om 20:47
Computers & telefonie

Pictogrammetjes op bureaublad reageren niet meer.

Wat kan ik daar aan doen? Het is een HP laptop, 1 jaar oud, Windows 10. Wat niet meer werkt zijn de aan/uit knop, de browser van Microsoft Edge, netwerken/internettoegangen en luidsprekers. Wel werken : zoeken in Windows, Google Chrome, verborgen pictogrammen weergeven en de hoeveelheid energie. Ik heb weinig pc-ervaring, dus ik hoop op een makkelijke uitleg. Alvast hartelijk bedankt. (Ik zal alvast scannen op Malware).

2760 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 12, 2017 om 21:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aquarius ,

Pictogrammetjes op bureaublad reageren niet meer

Bedoeld u hier mee de pictogrammen op de taakbalk ?

simon55
door simon55 Jun 12, 2017 om 22:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Er staat toch Bureaublad

jo
door jorisw Jun 13, 2017 om 08:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar er staat ook dat TS weinig PC-ervaring heeft... Dan kan het nooit kwaad om een beetje door te vragen.

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2017 om 01:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hangt deze vraag samen met uw vorige vraag en in hoeverre was dat probleem opgelost en hoe?
Betreft vraag van 13 mei: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/wachtwoord-werkt-niet-meer?id=590559

aquarius
door aquarius Jun 13, 2017 om 11:47
259 Antwoorden / 63 Vragen

Nee Aurora1, dat probleem was al opgelost. Hoe? Geen idee. Het is alweer een poos geleden. Het was in ieder geval een makkelijke oplossing.

Ge
door Genee - Jun 13, 2017 om 08:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bedoelt u echt de aan/uit knop of de Startknop van Windows?
Een makkelijke uitleg vraagt u, kijk eens of u met het onderstaande artikel wat kunt.
Zie https://computertotaal.nl/artikelen/pc/dit-moet-je-doen-als-je-windows-10-startmenu-niet-meer-werkt-6977

W
anneer u een Windows10 dvd schijf hebt gemaakt, anders maakt u er eentje, altijd handig, met het windows10 iso bestand, te downloaden vd. Microsoft site.
Met deze dvd opstarten en kiezen voor de optie Opstart problemen oplossen.
Er zijn meer opties waaronder systeembestanden controleren op fouten en zonodig repareren.

Kijk ook of herstelpunten maken aan staat, kunt u altijd terug naar een herstelpunt, standaard staat deze optie uit in windows10.

aquarius
door aquarius Jun 13, 2017 om 11:59
259 Antwoorden / 63 Vragen

Sorry Toonder, ik bedoelde inderdaad de startknop van Windows. Maar nadat ik vanmorgen, nadat ik vannacht op malware had gescand, de laptop wilde starten via de aan/uitknop op de laptop zelf kreeg ik voorlopig geen reactie. Ik heb weliswaar nauwelijks kracht in mijn handen en vingers na een recente operatie, maar het lukte mijn huisgenote aanvankelijk ook niet. Pas na heel lang drukken, véél langer dan normaal, lichtte het scherm op. Echter zonder het schermpje van Malwarebytes die ik aan had laten staan, zodat ik niet weet of er onregelmatigheden zijn ontdekt. Ik zal het nog een keer proberen. Ik heb geen windows 10 dvd schijf. Ik ga uitvinden via de Verkenner of herstelpunten maken aan staat en lezen wat er op uw link staat. Ik zal laten weten of het gelukt is.
m.v.g.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2017 om 11:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klinkt vreemd.
Heeft het scannen met MBAM iets opgeleverd?
Kijk eens of je systeemherstel kunt toepassen.
Lees hier ter info: https://www.windows-helpdesk.nl/systeemherstel-windows-10/

aquarius
door aquarius Jun 13, 2017 om 12:01
259 Antwoorden / 63 Vragen

Edrick3, bedankt; zie mijn antwoord aan Toonder. Ik wacht liever nog even met systeemherstel. Eerst even kijken of de andere mogelijkheden succes opleveren.

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2017 om 17:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eventueel of foutcontrole (met herstel) iets oplevert, eventueel in veilige modus.
Misschien stond vanmorgen de pc in slaaptoestand o.i.d. en dan kan "ontwaken" soms iets langer duren. De pc was immers niet afgesloten geweest.

aquarius
door aquarius - Jun 13, 2017 om 19:43
259 Antwoorden / 63 Vragen

Graag wil ik even melden dat de pictogrammetjes weer hun werk doen. Geen idee waarom ze even in staking waren, waarom ik de laptop niet uit kon schakelen via het Windows venster en ik vanmorgen ...tig keer heb moeten klikken om hem te activeren. Nu maar hopen dat het probleem daadwerkelijk uit de wereld is. Overigens was er bij het scannen geen malware ontdekt. Nogmaals bedankt voor de adviezen.

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2017 om 23:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig dat alles het weer normaal doet en dank voor het melden.

aquarius
door aquarius - Jun 30, 2017 om 17:05
259 Antwoorden / 63 Vragen

Omdat ik zie dat vragen die op dit forum worden gesteld ook op Google worden weergegeven geef ik hierbij nog even de informatie door die ik las in "Vrij" de zaterdag bijlage van de Telegraaf:

PC-reset.

Laatste redmiddel.

Windows 10 heeft een hele handige optie voor als je pc echt niet goed werkt. Deze optie heet systeemherstel. Ga naar instellingen, dan naar bijwerken en beveiliging. Hiermee installeer je in feite Windows 10 helemaal opnieuw, maar zonder dat je een usb-stick of dvd nodig hebt. En je kunt al je persoonlijke bestanden behouden.

Weliswaar had Edrick3 al geadviseerd een systeemherstel te proberen, maar na het lezen van de link kwam het mij voor dat het net zo lastig was als destijds met Windows 7. Gelukkig bleek het niet nodig te zijn. Het bovenstaande lijkt me, ook voor mensen met weinig pc-ervaring zoals ik, een makkelijke oplossing. Ik heb al eerder gemeld dat het voorgelegde probleem is opgelost.

M.v.g. Aquarius.

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2017 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Let wel: dan moet er wel ingesteld staan dat er herstelpunten gemaakt worden!
Klik linksonder op het icoontje met de rechtermuisknop. Klik op systeem. Klik op systeembeveiliging. Klik op tabblad systeembeveiliging. Klik onder beveiligingsinstellingen op het station waarvoor je de beveiliging wilt inschakelen. Maak een herstelpunt. Klik op Toepassen. Klik op OK.