re
door rein37 Mar 6, 2006 om 13:40
Computers & telefonie

Power point 2003

Ik heb nog niet zoveel ervaring met power point, ik heb een diaserie samengesteld, prima, maar met het invoegen van muziek heb ik wat problemen, bv. als ik een muziekstuk van Fr.Bouwer invoeg dan gaat het soms goed of fout !, ik hoor de ene keer wel of niet de muziek.? Indien het goed gaat en laat de serie afdraaien gaat het prima, maar als ik deze bv. op een stick zet en op een andere pc.laat draaien  hoor ik geen muziek, daar deze toch ook power point 2003 heeft.  Wie kan mij hierbij helpen.

Rein

226 2 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Mar 7, 2006 om 11:43
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rein,

Als je muziek toevoegt aan een powerpoint diavoorstelling wordt in het powerpoint document (het geheel wat u opslaat) alleen een verwijzing naar de muziekstukken die zich op uw computer bevinden opgeslagen. Als je de diavoorstelling op een stick opslaat en vervolgens m.b.v. deze stick de diavoorstelling op een andere pc wilt afspelen kan de muziek niet gevonden worden. Deze staat immers op de andere pc.

Hoe het wel kan:

ga naar menu "tools" (extra) --> Options (opties) --> kies tabblad "General" (algemeen)

daar vind je de optie "Link sounds with file size greater then" (link bestanden die groter zijn dan)

standaard staat deze op 100KB, elk geluidsbestand wat groter is dan 100Kb wordt gelinkt ipv embed.

verhoog deze waarde (bijvoorbeeld naar de max. van 50000 Kb). geluiden tot 50Mb worden nu ingevoegd in je presentatie.

let op, de al ingevoegde geluiden zul je hierna opnieuw moeten toevoegen en powerpoint kan wel mp3 bestanden afspelen maar niet embedden dus je moet WAV bestanden toevoegen.

Succes

re
door rein37 - Mar 18, 2006 om 11:22
98 Antwoorden / 84 Vragen

op de eerste plaats bedankt voor de reactie van u, doch ik heb dit geprobeerd maar helaas lukt het niet, zoek nog naar eeen oplossing?

bedankt rein