lo
door loony Mar 19, 2014 om 19:59
Computers & telefonie

Pretium Telecom Probleem

Zoetermeer, 19-3-2014

Ongeveer begin augustus 2013 moet er een telefoontje geweest zijn van Pretium.
Hoogst waarschijnlijk begon dat met “we mogen van de KPN u een aanbod doen”

Hier heeft Pretium zich niet fatsoenlijk gelegitimeerd, mijn tante zegt dat ze in die tijd alleen door de KPN gebeld was en niet meer weet waar het over ging.

Volgens Pretium hebben ze een bandje waarop mijn tante ja heeft gezegd. Wie zegt dat het mijn tante is geweest, het kan net zo goed de buurvrouw of de hulp geweest zijn?

In een bericht van 10 oktober heeft ze bericht gehad dat ze 10 oktober overgestapt was naar Pretium lekker goedkoop bellen.
Wat totaal nutteloos is omdat, ze nu wat ouder is zelf niet veel meer belt maar dat ze de telefoon alleen nog nodig heeft om gebeld te kunnen worden.

7 maart 2014 een dreigbrief van de zogenaamde Gerecht Incasso ontvangen, deze was gedateerd, 3 maart 2014 met het bericht dat er binnen twee dagen na de dagtekening, het achterstallige bedrag betaald moet worden.

Op 16-10-2013 is mij deze dreigbrief d.d. 3 maart 2014 van Gerecht incasso onder ogen gekomen en heb ik op 17-10-2013 een aangetekende brief gezonden dat we geen zaken wensen te doen met Pretium.

Nu zit mijn tante toch zonder dat zelf te willen, tot 1 nov. 2014 aan een Pretium contract vast terwijl ze nu i.v.m. de verhuizing een ander nummer bij de KPN heeft.

Veel correspondentie is ook nog eens niet aangekomen omdat mijn tante in de maand augustus 2013 naar Delft verhuist is en niet alles naar haar nieuwe adres doorgezonden is.

Op 12-3-2014 gebeld met de heer de Fries van de Gerecht Incasso om te melden dat het in behandeling is bij het Juridische Loket.

Er is per telefoon door Pretium aan mij gemeld dat het oude telefoonnummer 010-5921463 van mijn tante afgesloten is, toch gaat de telefoon, als je er naar belt nog gewoon over.
Als het afgesloten is krijg je een andere toon te horen.
Nu kan een vreemde met deze telefoon lijn de hele wereld af bellen op de rekening van mijn tante.

Op 10-3-2014 Het Gerecht Incasso met de heer de Groot gebeld, ondanks ik het dossiernummer had opgegeven, kon hij mij niet vertellen wat er in hun brief van 3 maart stond.
En zij dat er een bedrag van 213,14 overgemaakt moet worden i.p.v. de 195,14 zoals in de brief vermeld staat.

Ook heb ik geïnformeerd naar een bezoek adres, maar die hebben ze niet, we moeten het doen met het postadres, hoe kunnen ze zich dan behoorlijk legitimeren?

Op 18-3-2014 bij het Juridische Loket geweest, waar ik de melding kreeg dat zij niets voor mij konden doen en het juridisch een zwakke zaak is, ik zou het bij de geschillen commissie moeten proberen.

Wat kan ik nu nog ondernemen om van deze zaak af te komen?

1020 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

varabas
door varabas - Mar 19, 2014 om 20:30
450 Antwoorden / 35 Vragen
0

loony,

Dit gaat het webcareteam van Pretium oplossen !!

Nou Webcareteam van Pretium werk aan de winkel.

Bassie
Ook Pretium verdient een zoveelste kans

lo
door loony - Mar 19, 2014 om 20:43
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat is dat het Webcareteam

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 19, 2014 om 21:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=loony schreef op woensdag 19 mrt 2014, 20:43]Wat is dat het Webcareteam
Een team die op het internet zorg draagt voor jouw probleem.

Enkel het oplossen, doen ze dan weer net niet.

varabas
door varabas - Mar 19, 2014 om 21:37
450 Antwoorden / 35 Vragen
0

loony,

Als ze doen wat ze beloven dan reageert het webcare team van Pretium op jouw probleem en zoals ze zelf beweren gaan ze dit oplossen.
Morgen om 8.30 uur gaat de klantenservice van Pretium weer aan het werk en ik neem aan dat ze op jouw vraag reageren.

Bassie
Nyks aan de hand

zoekster
door zoekster - Mar 19, 2014 om 22:01
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Hoe oud is je tante?

sw
door swat1500 - Mar 20, 2014 om 01:58
3855 Antwoorden / 0 Vragen
0

TS gooit allerlei datums door elkaar zodat er geen touw meer aan vast is te knopen. Tante heeft in oktober 2013 kennelijk een contract afgesloten met Pretium voor haar oude kpn nummer terwijl ze in augustus is verhuisd en toen een nieuw kpn nummer had gekregen. TS komt daar in maart 2014 achter. Of zoiets. Kennelijk heeft tante (op aanraden van TS?) rekeningen van Pretium niet betaald en klopt thans een incasso bureau aan bij tante.
Rekeningen negeren is zowiezo geen verstandig advies.
Pretium stelt dat met de tante van TS een rechtsgeldige overeenkomst is gesloten. TS heeft daar kennelijk zijn twijfels over en tante weet het kennelijk niet meer.
Nu Pretium voet bij stuk houdt zal (de{ tante van) TS naar de rechter of de geschillencommissie telecom moeten stappen om onder het contract en de rekening uit te kunnen komen.

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 20, 2014 om 11:54
32 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Loony,

Vervelend om te lezen dat het voor uw tante niet duidelijk was dat ze de overstap naar pretium had gemaakt. KPN noemen we tijdens het gesprek om de tarieven mee te vergelijken en om aan te geven dat Pretium gebruik maakt van dezelfde infrastructuur als KPN. Het is niet onze intentie om mensen ongewenst naar Pretium te laten overstappen. Wij willen u graag helpen dit op te lossen. Via dit forum kunnen geen privéberichten verstuurd worden, daarom zouden we u willen vragen de klant- en adresgegevens van uw tante en uw eigen telefoonnummer op te sturen via bijvoorbeeld Twitter (@PretiumWebcare), Facebook (PretiumBV) of anders via e-mail (pretium.webcare@pretium.nl). Dan kunnen we dit beter voor u uitzoeken en hopelijk samen tot een oplossing komen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Caroline - webcare team Pretium

varabas
door varabas - Mar 20, 2014 om 18:01
450 Antwoorden / 35 Vragen
0

loony,

Even een vinger aan de pols:
Heb je al contact gehad met Pretium?
Meldt hier wel even hoe het is afgelopen, dan kunnen we kijken of Pretium werkelijk een ander beleid heeft.

Vraagje aan medewerkers Pretium: Jullie melden steeds dat jullie niet onduidelijk zijn in jullie telefoongesprekken. Hoe komt het dan dat forums vol staan met klachten over jullie?
Vraag 2: Slapen jullie wel lekker?

Bassie
Volgens Pretium is er Nyks aan de hand!

varabas
door varabas - Mar 20, 2014 om 21:41
450 Antwoorden / 35 Vragen
0

Webcare team Pretium,

Ik weet niet of jullie al contact hebben gehad met loony, maar aangezien er in de melding van loony zoveel feiten staan inclusief een telefoonnummer lijkt het mij dat jullie zonder dat de topic starter reageert, dit probleem kunnen oppakken en tot een oplossing komen.

Succes

Bassie

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 20, 2014 om 21:47
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Lieber Loony,

Gerecht Incasso is Pretium zelf. In De Telefoongids vindt u aanwijzingen hoe te handelen als u er met Pretium Webcare niet uitkomt.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 31, 2014 om 11:31
32 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Loony,

We zouden graag met u in contact komen om de oplossing voor uw tante telefonisch met u door te spreken. Zou u dit kunnen sturen in een privébericht via Facebook (PretiumBV), Twitter (@Pretiumwebcare) of via de mail (pretium.webcare@pretium.nl)?

Alvast bedankt,

Caroline - webcare team Pretium

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer