em
door emmaeek Dec 5, 2009 om 12:02
Computers & telefonie

Printen

Als ik print (lexmark all-in -one P3150 ) is de afdruk in piepkleine lettertjes en soms ook weer niet. wordt het wel in orgineel afgedrukt.
mijn PC draait op XP. Heb van alles geprobeerd ,ook systeem herstel, echter zonder resultaat.
Zit het hem in word of instelling van printer?
groet Emma

786 4 Rapporteer

freya
door freya - Dec 5, 2009 om 12:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Emma,

Heb je dit probleem alleen met Word of ook met andere programma's? En als je vóór het printen de 'afdrukvoorbeeld' bekijkt, is het daar dan ook verkeerd?

m.vr.gr. Freya

stacey
door stacey - Dec 5, 2009 om 13:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Heb je bij afdrukken al eens gekeken bij eigenschappen printer en/of opties ?
Staat daar wellicht aanpassen aan papierformaat ?
Wellicht is dat het probleem, dat grote tekst verkleind wordt om het passend te maken aan je papierformaat ?

em
door emmaeek - Dec 5, 2009 om 14:00
11 Antwoorden / 11 Vragen

Emma.

Ik heb bij eigenschappen en optie's gekeken maar zie geen aanpassen papierformaat, er is een printersensor ingesteld.
wat ik uitprint is ook niet zo groot dat het niet op A4 formaat zou passen.
Ik merk het vooral als ik E-mails uitprint en de ene keer piepklein en de andere keer vanzelfde afzender en het zelfde lettertype gewoon zoals het in de mail is. Als ik bij afdrukvoorbeeld kijk is het ook goed leesbaar en komt het vervolgens kleiner uit de printer.

freya
door freya - Dec 5, 2009 om 14:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het afdrukvoorbeeld wel goed is, dan zit het probleem in de printerdriver. Zoek dus even de CD van de printer op, verwijder dan de software van de printer van de computer en installeer de printerdriver opnieuw vanaf die CD. Volg hierbij de instructies zoals die in de handleiding staan of zoals die tijdens de installatie worden gegeven.

Freya